Proiectele Avionului SU 15

Proiect
9/10 (2 voturi)
Conține 25 fișiere: doc, mcd, clp, lwp, prn, arj, rar
Pagini : 90 în total
Cuvinte : 49406
Mărime: 1.65MB (arhivat)
Publicat de: Alexandra Rus
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihai Nita, Petre Augustin
Pentru grupa de structura modele de proiecte

Extras din proiect

Rezultatul ^ncerc@rilor a trei avioane experimentale, T-5, T-49 }i P-1, dezvoltate ^n principal pe baza avionului Suhoi-11, prototipul avionului Su-15, av$nd denumirea de fabric@ T-58 zboar@ pentru prima oar@ la 30-05-1962.

Avionul a fost construit ^n urm@toarele variante:

Su-15 ^n cod NATO Flagon A

Construit ^ntre anii 1965-1968 era echipat cu motoare Tumanski R-11F-300 }i dispunea de dou@ rezervoare suplimentare de 800 l. Botul avionului, radomul, era de form@ conic@ }i ad@postea radarul RP-11 Oriol-D, adev@rat@ noutate revolutionar@, aparatul put$nd realiza interceptarea automat@ folosindu-}i radarul }i pilotul automat SAU-58.

Su-15 T Flagon D

Fabricat din 1968. Echipat cu acelea}i tipuri de motoare ca versiunea precedent@ (de 64.73 kN cu postcombustie) dispunea de patru piloni de acro}are pe arip@.

Su-15 UT Flagon C (1970)

Varianta de dubl@ comand@, folosit@ pentru }coal@, a Suhoiului-15 T, av$nd acelea}i echipamente ca acesta.

Su-15 TM Flagon E (1970)

Prima variant@ ce dispunea de arip@ dublu delta }i de noul radar Taifun.

Su-15 UM Flagon G

Aparat biloc de }coal@ }i antrenament derivat din Su-15 TM Flagon F, construit din 1976.

Su-15 TM Flagon F (1973)

Dispune fa]@ de Flagon E de un radom ogival, radar Taifun-M }i motoare Tumanski R-25F-300, fiecare av$nd 70.6 kN cu postcombustie.

A mai existat un prototip STOL, denumit T-58 UD, prototip ce dispunea }i de trei motoare Koliesov RD-35-36, montate vertical.

Urm@toarele detalii apar]in ultimelor versiuni, Su-15 TM Flagon F, versiune care uneori este desemnat@ drept Su-21.

Avionul este un interceptor pentru orice vreme, monoloc, bimotor.

Aripa este median@, dublu delta, spre extremitate unghiul de s@geat@ reduc$ndu-se de la 62o la 49o. Este ^n ^ntregime metalic@, f@r@ unghi diedru, av$nd rezervoare integrate, c$te doi piloni de acro}are pe fiecare semiarip@ }i un cutit aerodinamic pe extrados pentru uniformizarea curgerii ^n zona de schimbare a unghiului de s@geat@. Mecanizarea aripii cuprinde flapsuri }i eleroane la bordul de fug@ }i volet cu fant@ la bordul de atac pe por]iunea extremal@.

Fuselajul, de tip semimonococ@, are sec]iunea de baz@ cilindric@, prize de admisie dispuse lateral, de form@ rectangular@, fiecare dintre ele av$nd pe lateral prize suplimentare variabile pentru cre}terea debitului de aer aspirat ^n timpul regimului de decolare-aterizare. %n zona posterioar@ exist@ patru fr$ne aerodinamice iar ventral sunt dispu}i doi piloni de acro}are pe care se pot monta rezervoare suplimentare sau tunuri GSh-23L de 23 mm. %n zona central@ se afl@ rezervorul principal de combustibil al avionului.

Ampenajul orizontal, monobloc, are o s@geat@ de 52o }i are montate la extremitate contragreut@]i anti-flutter.

Ampenajul vertical este clasic, av$nd la partea inferioar@ carenaje ce ad@postesc para}uta de fr$nare }i una din antenele sistemului radar de avertizare.

Avionul este echipat cu scaun de catapultare de tip zero-zero, iar ca armament rachete AA-3 Anab (pe pilonii exteriori) }i AA-8 Aphid (pe pilonii interiori) iar pe pilonii dispu}i sub fuselaj containere con]in$nd tunul Gsh-23L sau rezervoare suplimentare.

Caracteristici tehnice:

Lungime 21.41 m

Anvergur@ 9.340 m

%n@l]ime 4.84 m

Mas@ gol 10 760 kg

Mas@ max 17 200 kg

Trac]iune 2x70.6 kN cu PC (Tumanski R-25F-300)

Performan]e:

Viteza maxim@ 2 230 km/h la 15 000 m

Viteza minim@ 290 km/h

Plafon practic 18 500 m

Raza de ac]iune 725 km

Preview document

Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 1
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 2
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 3
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 4
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 5
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 6
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 7
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 8
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 9
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 10
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 11
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 12
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 13
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 14
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 15
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 16
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 17
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 18
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 19
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 20
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 21
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 22
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 23
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 24
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 25
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 26
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 27
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 28
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 29
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 30
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 31
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 32
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 33
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 34
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 35
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 36
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 37
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 38
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 39
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 40
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 41
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 42
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 43
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 44
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 45
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 46
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 47
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 48
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 49
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 50
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 51
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 52
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 53
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 54
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 55
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 56
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 57
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 58
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 59
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 60
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 61
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 62
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 63
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 64
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 65
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 66
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 67
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 68
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 69
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 70
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 71
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 72
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 73
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 74
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 75
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 76
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 77
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 78
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 79
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 80
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 81
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 82
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 83
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 84
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 85
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 86
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 87
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 88
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 89
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 90
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 91
Proiectele Avionului SU 15 - Pagina 92

Conținut arhivă zip

  • Proiectele Avionului SU 15
    • SU15
      • CAP0.DOC
      • CAP1.DOC
      • CAP1.LWP
      • CAP3.DOC
      • CAP5.DOC
      • CAP5.LWP
      • CAP6.DOC
      • CAP6_2.DOC
    • ADS.RAR
    • ADS_C1.MCD
    • CPSA.ARJ
    • LEGATURA.PRN
    • MA.RAR
    • MANEVRA.CLP
    • MX.PRN
    • NF1.PRN
    • NF2.PRN
    • PRES.PRN
    • R_XA.PRN
    • R_ZA.PRN
    • SDZ.RAR
    • T1.PRN
    • TZ.PRN
    • URICLE.RAR
    • Y.PRN

Alții au mai descărcat și

Asigurarea calității - standardele ISO 14000

Standardele ISO 14000 sunt standarde generale referitoare la sistemele de management de mediu destinate pentru tinerea sub control a impactului...

Motoare Hidro-Pneumatice

Elementele pneumatice de excutie (motoarele pneumatice) transforma energia aerului comprimat in lucru mecanic. Motoarele pneumatice pot fi: • cu...

Procesarea digitală a semnalelor - filtre

Filtrele sunt circuite electronice care efectueaza funcţii de prelucrarea semnalelor, special destinate pentru a elimina componentele de semnal...

Modelarea Sistemelor Mecatronice

CURS 1 MODELAREA MATEMATICĂ A SISTEMELOR Sistemele mecatronice sunt structuri complexe formate din componente mecanice, electronice şi elemente de...

Asamblări cu șuruburi 25 mm

ASAMBLĂRI PRIN ȘURUBURI. Asamblarea cu șuruburi este una din cele mai vechi metode de asamblare utilizată în construcția de mașini. Aproape că nu...

Securitatea aviației civile

CONVENȚII INTERNAȚIONALE ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII - Convenția de la Chicago din 1944 - Convenția de la Tokyo din 1963 - Convenția de la Haga din...

Sisteme integrate de avionică și armament

INTRODUCERE Avionica (AVIation electrONICS - avionics) este termenul prin care, începând din perioada anilor 1930, sunt reunite echipamentele care...

Bazele comenzilor hidraulice si pneumatice de bord

I. ELEMENTE GENERALE 1.1. Instalatiile energetice ale avioanelor Avioanele moderne si tehnica aerospațială utilizează pe scară largă dispozitive...

Te-ar putea interesa și

Dinamica zborului - Boeing 747-400

Scurt istoric al avionului: Boeing 747 este un avion american de pasageri cvadrimotor lung si foarte lung curier de mare si foarte mare capacitate...

Conceperea pachetelor turistice Sfara Tours Cluj

Capitolul I Prezentarea agenţiei de turism Sfara Tours Cluj - Napoca 1.1. Descrierea domeniului de activitate Agenţia de turism Sfara Tours...

Mecanica aeronavelor - Boeing 747-400

TEMA DE PROIECT Sa se calculeze principalele performante ale unui avion, avand ca model avionul : Boeinng 747-400 cu caracteristicile : - masa...

Dinamica zborului la avionul Boeing B767-400

Scurt istoric al avionului: Boeing 767 este un avion american bimotor de transport cargo si pasageri, mediu si lung-curier produs de firma Boeing....

Proiectarea Sistemului Electroenergetic de Bord Pentru Avionul Boeing 707

Capitolul I Analiza consumatorilor de energie electrica de la bord 1. Caracteristicile aeronavei Este un avion de pasageri cu cvadrimotor produs...

Echipamente și Sisteme Hidropneumatice

TEMA DE PROIECT Pentru un avion de tipul Airbus A340 four-turbofan sa se proiecteze instalatia hidraulica de actionare a suprafetelor de comanda...

Cessna 172 S

1. Prezentare generală a avionului 1.1. Scurt istoric Din punct de vedere al longevităţii şi popularităţii, Cessna 172 este cel mai de succes...

Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604

Avion : BOMBARDIER CHALLENGER 604 Scurt istoric al avionului: Aeronava Bombardier Challenger 604 face parte din familia Bombardier Challenger...

Ai nevoie de altceva?