Inteligenta Artificiala

Cuprins proiect Cum descarc?

1. INTRODUCERE 2
2. APLICATII 3
2.1 SIRUL LUI FIBONACCI 3
2.2 MINIM, MAXIM, CMMDC 4
2.3 TURNURILE DIN HANOI 5
2.4 OPERATII CU LISTE 6
2.5 CEI 4 SPECIALISTI 9
2.6 TESTUL LUI EINSTEIN 11
2.7 CONJECTURA LUI GOLDBACH 13
2.8 TABEL DE ADEVAR 14
2.9 PUZZLE ARITMETIC 16
3. CONCLUZII 19


Extras din proiect Cum descarc?

1. INTRODUCERE
"AI este disciplina, parte a informaticii, care proiecteaza sisteme artificiale cu comportament inteligent - adica sisteme ce manifesta proprietati pe care in mod obisnuit le asociem cu existenta inteligentei in comportamentul uman - intelegerea limbajului, invatare, rationament, rezolvarea problemelor" 
(A. Barr and E. A. Feigenbaum, 1981)
Inteligenta artificiala reprezinta stiinta si ingineria construirii de masini inteligente, mai specific programe inteligente. Aceasta se poate referi la simularea inteligentei umane, dar nu neaparat. Pe de-o parte pot exista masini (A.I.) care invata prin observare de la oameni, iar pe de alta parte exista varianta studierii direct problemelor, nu a oamenilor sau animalelor. Cercetatorii sunt liberi sa foloseasca metode care nu sunt observate la oameni sau care implica o putere de calcul mai mare decat cea detinuta de oameni.
Ideea crearii unei "masini copil" a aparut in jurul anilor 1940, iar multa vreme se credea a fi ceva foarte greu, chiar irealizabil, dar recent aceasta idee nu mai este de domeniul science-fiction-ului, existand deja roboti care invata din experienta, la fel ca un copil.
Aplicabilitatea inteligentei artificiale este una destul de vasta, pornind de la jocuri pe calculator pana la sisteme expert, care sunt in stare sa rezolve problem la un nivel de inginer expert in domeniu (ex: MYCIN - 1974, ce diagnostica mai bine decat studentii si medicii practicanti infectiile bacteriale sugerand chiar si un tratament).
Prolog (Programare in Logica) a fost inventat la inceputul anilor 1970 de catre Alain Colmerauer (Franta) si Robert Kowalski (Marea Britanie) si face parte din limbajele de programare declarative. Spre deosebire de limbajele procedurale, in care este descrisa procedura spre rezolvarea unei probleme (pas cu pas), in limbajele declarative este descrisa situatia, rationamentele logice care duc la rezolvarea unei probleme.
2. APLICATII
1) Sirul lui Fibonacci
Sa se scrie un program Prolog care sa afiseze al n-lea numar din sirul Fibonacci.
Formula de recurenta a sirului lui Fibonacci este: , unde n>2, iar
=1 si =1. Multimea termenilor sirului este {1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, }.
COD:
fib(1,1). % x1=1
fib(2,1).
fib(N,F) :-
N>2, N1 is N-1, fib(N1,F1), N2 is N-2, fib(N2,F2), F is F1 + F2.
(fisier: 1.pl)
2) Minimul, maximul, c.m.m.d.c. a 2 numere si maximul si minimul elementelor
unei liste
COD:
min(A,B,A) :- A<B, !.
min(A,B,B).
max(A,B,A) :- A>B,!.
max(A,B,B).
min([X],X).
min([X|L],Z) :- min(L,Y), min(X,Y,Z).
max([X],X).
max([X|L],Z) :- max(L,Y), max(X,Y,Z).
cmmdc(A,A,A).
cmmdc(A,1,1).
cmmdc(1,B,1).
cmmdc(A,B,D) :- A>B, Y is A-B, cmmdc(Y,B,D).
cmmdc(A,B,D) :- A<B, Y is B-A, cmmdc(A,Y,D).


Fisiere in arhiva (1):

  • Inteligenta Artificiala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!