Stilul Baroc in Lume

Cuprins proiect Cum descarc?

Cuprins:
1 Aparitie
- origini (Pop Alex George) 
- nastere (Pop Alexandra)
2 Raspandire
- raspandire (Platon Marian)
3 Caracteristici
- influente asupra barocului (Porumb-Ghiurco Cosmin Gabriel)
- exterior in stil baroc (Precup Manuela)
- interior in stil baroc (Popa Romina Ioana)
- decoratiuni interioare (Porumb Camelia)
4 Materiale de constructie
- materiale de constructie (Pop Oana-Raluca, Ardelean Anca)
5 Constructii specifice
- Germania (Porumb David Ciprian)
- Peninsula Iberica, Belgia (Pop Florina)
- Rusia (Pop Cristina Marinela, Popovici Ciprian)
- Romania (Plaiu Mina Ancuta)
- Studiu de caz: Cluj (Pop Oana-Raluca)
- Italia (Pitea Paula)


Extras din proiect Cum descarc?

Originile barocului
La inceputul secolului al XVII-lea, combativitatea bisericii catolice in Italia nu mai era atat de pronuntata. Cu toate ca Papalitatea pierduse pentru totdeauna tinuturi intinse din Europa Centrala, raspandirea protestantismului fusese zagazuita, iar papalitatea socotea posibila o intelegere cu el. 
Arderea pe rug a lui Giordano Bruno si prigoana impotriva lui Galilei au fost ultimele izbucniri ale fanatismului catolic; curand dupa aceea se ridicara glasuri in favoarea tolerantei fata de cei de alta credinta. La curtea papala, care continua sa dea tonul in viata artistica a Italiei, atitudinea fata de arta s-a schimbat. 
Papii de la Roma, numeroasele lor neamuri si aristocratia romana se complaceau in rolul de ocrotitori ai artei. Papa Urban al VIII-lea si-a castigat renume mai ales ca protector al artei. Mecenatul sau nu avea o nuanta religioasa. Vizita fara ceremonie atelierul favoritului sau Bernini si-i inchina versuri latine compuse de el insusi. 
Arta pagana si nuditatea statuilor antice incetase de a-i indigna pe cei piosi, asa cum mai fusese pe vremea Conciliului tridentin. 
Toate acestea au intarit traditiile culturale care porneau de la Renastere si au contribuit sa dea conceptiei despre lume - exprimata in arta secolului al XVII-lea - un caracter mai optimist decat il avusese conceptia despre lume a oamenilor de la sfarsitul secolului al XVI-lea. Numai ca acum in centrul atentiei nu statea personalitatea omului, ci tot ce-l leaga indisolubil de natura inconjuratoare si de intreaga lume. Cu toata tenacitatea bisericii, incercarile ei de a supune gandirea stiintifica dogmelor religioase au ramas infructuoase. In secolul al XVII-lea gandirea stiintifica s-a despartit de religie. In fata stiintelor exacte s-au deschis in acea epoca vaste perspective. In ciuda tuturor persecutiilor, Galilei a izbutit sa-si mentina teoriile, care au devenit fundamentale pentru intreaga stiinta moderna. In multe directii el a urmat ideile lui Leonardo. In timp insa ce Leonardo inclina spre observarea faptelor izolate, iar Bruno tindea spre afirmatii general valabile, fara a dispune inca de bazele necesare pentru a le justifica, Galilei a reusit sa fundamenteze sistemul de legi care stau la temelia universului exprimand aceste legi in formule matematice clare. 
Arhitectura italiana din secolul al XVII-lea a intrat in istoria artei sub numele de arhitectura a barocului. Cuvantul ,,barocco" desemna initial unul dintre silogismele logicii medievale. 
Plina de culoare si de dramatism, arta baroca a fost creata mai ales pentru a servi religiei. Ea trebuia sa incante si sa copleseasca dar mai presus de orice sa implice spectatorul in miracole, extaze si momente ale triumfului crestinatatii.
In secolul al XVII-lea, Italia a ramas o tara de prima importanta ca centru al ideilor si practicilor artistice si Roma, in mod deosebit, a atras pictorii si sculptorii din intreaga Europa. 
Curentele artistice care au luat nastere in Italia au continuat sa aiba rasunet international.
Dupa Renasterea tarzie, in secolul al XVI-lea, a urmat manierismul, un curent artificial. Acest curent a tinut relativ putin si barocul dinamic care i-a succedat a durat de-a lungul secolului XVII si chiar XVIII, raspandindu-se in intreaga Europa catolica si chiar peste ocean, in America Latina.
Arta baroca, cu toate ca nu a fost exclusiv religioasa, a reflectat spiritul contra-reformei, din sanul bisericii catolice, care a reinsufletit propria constiinta, in lupta impotriva protestantismului.
Artistii baroci s-au reintors la modelele Renasterii tarzii, cu temele si emotiile ei clasice, directe. 
Barocul a reprezentat un curent catolic si al sudului cu o influenta pronuntata in Flandra si un impact mai mic in restul Europei de nord. In Franta flamboiantul barocului nu a fost utilizat in scopuri religioase ci pentru a glorifica monarhia absoluta a Regelui Soare, Ludovic al XIV-lea.
Stilul baroc a fost utilizat pana in secolul al XVIII-lea in mod deosebit in Germania si in Austria.
In sculptura si in pictura, in secolul al XVII-lea, se gasesc aspecte contradictorii. A aparut o arta de un realism pronuntat, cu tendinta de a reda cele mai esentiale si mai multe trasaturi ale realitatii. Campul de inspiratie artistica s-a largit. Au aparut picturi cu scene din viata de toate zilele a poporului, portrete expresive reprezentand categoria celor umili. Cele mai concludente exemple se gasesc in arta din Spania, Flandra si Olanda. Totodata a aparut si o arta in care imaginatia predomina, o arta plina de conventionalism, retorica si teatrala, Arta baroca, folosita, ca un instrument de propaganda iezuita, combatand Reforma.
Cauzele care au dus la aparitia stilului Baroc
Exista o varietate de opinii asupra delimitarii in timp si a aparitiei epocii Barocului care se datoreste, in primul rand, unor cauze generale, care actioneaza de-alungul intregii evolutii a civilizatiei umane, determinand interferari la granita intre diferitele stadii ale acestei evolutii ; fenomenele unei vechi ere persista in era noua, iar ceea ce este caracteristic intr-o anumita etapa, isi pregateste aparitia cu mult timp inainte. 
Cauze speciale au influentat aparitia si statuarea Barocului, extinderea lui spatiala, formele de manifestare etc. Cultura si arta europeana dinaintea aparitiei barocului au fost atasate,in esenta,spiritualitatii crestine si a imbricat formele specifice-bizantine,de mare intindere si durabilitate,in partea de rasarit si pe cele gotice-medievale,in partea de apus a continentului nostru. Europa apuseana,mai mobila in evolutia ei,redescopera la un moment dat antichitatea si faureste pe temelia ei, Renasterea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Stilul Baroc in Lume.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!