Extras din proiect
Unitatea de învăţământ: Şcoala cu clasele I-VIII
Clasa: a IV- a
Data: 14.01.2015
Propunător:
Aria curriculară: Om şi societate
Disciplina: Istorie
Unitatea de învăţare: Civilizaţii ale antichităţii
Tema: Războaiele daco - romane
Tipul lecţiei: Predare - învăţare
Durata lecţiei: 45 de minute
Obiective generale:
- dobândirea şi consolidarea cunoştinţelor privitoare la desfăşurarea războaielor daco – romane;
- desprinderea consecinţelor celor două războaie.
Obiective operaţionale:
- să descopere cauzele izbucnirii celor două războaie;
- să recunoască conducătorii celor două popoare;
- să descrie cele două războaie;
- să localizeze pe hartă teritoriul transformat în provincie romană;
- să respecte trecutul şi înaintaşii ţării;
- să rezolve cerinţele de pe fişe.
Metode şi procedee: jocul, exerciţiul, conversaţia, problematizarea, explicaţia, munca independentă, „Diagrama Venn”, „Ciorchinele”.
Materiale didactice: atlas istoric, planşe, fişe, fişă de lucru, fişă de evaluare.
Forme de organizare: frontală, pe echipe, pe perechi, individuală.
Forme de evaluare: continuă (fişe, fişe de lucru, fişă de evaluare).
Bibliografie:
1. „Lecturi istorico- geografice” antologie de texte, clasele III – IV, Ed. Aramis, 1998.
2. Ghid metodologic de aplicare a programei şcolare de istorie la clasa a IV – a, M.E.C., Bucureşti, 2005.
Motivaţia:
Fără să cunoaştem istoria nu venim de nicăieri şi nu plecăm nicăieri. Este foarte important ca elevii să-şi cunoască strămoşii, să-şi cinstească eroii. Această lecţie îi va ajuta să ştie cât mai mulue lucruri despre războaiele dintre daci şi romani. Ei vor putea să-i descrie pe Decebal şi Traian, să descrie cele două războaie şi să desprindă urmările lor şi vor putea să folosească cunoştinţele dobândite în înţelegerea unor trăsături morale ale poporului român.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Didactic Istorie.doc