Proiect didactic Data: Institutia: Liceul Teoretic ,,Victor Cotofana ,, Profesor: Birnaz Svetlana Clasa: a XI-a Obiectul: Istoria romanilor si universala Subiectul:Revolutia de la 1848-1849 in Europa Tipul lectiei: predare-invatare Durata: 90 min. Persectiva interdisciplinara: Metode si tehnici de lucru:, discutia, comentarea, , ,interviul Forme de lucru: frontal,individual, in perechi, in grup. Material didactic:manualul de istorie clasa aXI-a.PPT Competente: Intelegerea si utilizarea adecvata a limbajului de specialitate. Intelegerea si reprezentarea timpului si a spatiului istoric. Cunoasterea si interpretarea surselor istorice. Determinarea relatiilor de cauzalitate si schimbare ?n istorie Subcompetente: *analiza comparativa a fenomenelor si proceselor istorice din epoca moderna; *argumentarea interdependentei dintre cauzele si efectele evenimentelor din epoca moderna; *Utilizarea adecvata a termenilor istorici in elaborarea comunicarilor orale si scrise; Obiective operationale: O1 sa determine cauzele si consecintele comune si specifice a revolutiilor burghezo -democratice din Europa ,lecturind continutul textului si izvoarele istorice; O2 sa enumere fortele motrice ale revolutiei identificind motivele participarii; O3-sa identifice asemanarile si deosebirile revolutiilor din Europa completind tabelul"Revolutia 1848-1849:asemanari/deosebiri"; O4 sa aprecieze semnificatia revolutiilor burghezo-democrtice din1848 formulind o concluzie de2-3 enunturi. Parcursul activitatii Cadrul Ob.op. Activitatea profesorului Activitatea elevilor Strategii Timp Note Evocarea Propune elevilor sa comenteze fraza ,, Batrana Europa moare, lucrurile vechi pier si totusi cat de lenta -i e aceasta agonie." Propune comentarea frazei in baza consecintelor Congrsului de la Viena 1815. Diferite idei -mentinerea echilibrului marilor puteri(Anglia, Austria, Prusia si Rusia) dupa infringerea Frantei; -mentinerea Vechiului Regim in Europa; -stabilirea principiului interventionalismului-MP aveau dreptul de a-si trimite armatele in statele pentru a inabusi miscarile rev., de emancipeare nationala care compromiteau ordinea stabilita; -mentinerea ideologiei consevatorista, care se opunea liberalismului, care cereau respectarea drepturilor individuale -miscarile revolutionare europene influentate de romantism,libaralism si nationalism au demarat continentul european, punind la indoiala principiul legitimismului monarhic.(pag.82-Consecintele Congresului de la Viena) Asaltul de idei Argumentarea 3 min 5 min.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.