Cuprins
- Introducere şi descriere 03
- 2.1. Informatică - date generale 03
- 2.2. Tema - prezentare generală 04
- 3. Noţiuni generale despre C# 05
- 3.1. Structura unui program C# 05
- 3.2 Concepte vizuale ale programării vizuale 06
- 3.3 Mediul de dezvoltare VisualC# 07
- 3.4 Exemplu de cod 08
- 4. Partea teoretică 08
- 4.1 Tipuri de chestionare 08
- 4.2 Categorii de indicatoare 08
- 5. Structura aplicaţiei 12
- 6. Modul de lucru cu aplicaţia 15
- 6.1 Concluzii 18
- 7. Bibliografie 23
Extras din proiect
2. Introducere şi descriere
Realizarea unei aplicaţii care să ofere utilizatorilor posibilitatea parcurgerii unor chestionare pe diverse teme, în moduri interactive, cu evaluarea performanţelor obţinute, este o problemă de actualitate. Astfel de teste sunt utilizate pentru obţinerea unor specializări sau atestate în domeniul auto, în domeniul informaticii, pentru obţinerea unor posturi sau avansare pe anumite funcţii, pentru actualizarea cunoştintelor în procesul de invaţare pe întreg parcursul vieţii (“long life learning”).
Aplicaţia realizată şi prezentată în această lucrare, conţine teste auto. Ea permite încorporarea oricâtor chestionare a câte 26 întrebări fiecare, fiind realizată în “Microsoft Visual C# 2008” şi asigurând o interfaţã prietenoasã cu utilizatorul.
2.1. Informatică – date generale
Noţiunea de informatică desemnează ştiinţa procesării sistematice a informaţiei. În special a procesării cu ajutorul calculatoarelor. Istoric, informatica s-a dezvoltat ca ştiinţă din matematică, în timp ce dezvoltarea primelor calulatoare îşi are originea în electrotehnică şi telecomunicaţii. De aceea, calculatorul reprezintă doar dispozitivul pe care sunt implementate conceptele teoretice. Informaticianul olandez Edsger Dijkstra afirma: "În Informatică ai de-a face cu calculatorul, cum ai în astronomie cu telescopul".
Termenul informatică provine din alăturarea cuvintelor informaţie şi matematică. Alte surse susţin că provine din combinaţia informaţie şi automatică.
Ca sistem ştiinţific fundamental, informatica are, la fel ca şi matematica, implicaţii profunde în multe alte domenii ale ştiinţei. Dacă prin matematică se înţelege un "sistem de gândire formal", atunci informatica se concentrează pe ceea ce este "formal realizabil", adică ceea ce este realizabil din punctul de vedere al maşinii. Studierea problemelor informaticii poate să se apropie foarte mult de filozofie.
2.2. Tema – prezentare generală
În vederea susţinerii lucrării pentru atestat am ales ca temă aplicaţia interactivă în C# : „CHESTIONARE AUTO”.
Am ales această temă pentu că indiferent dacă avem sau nu permis de conducere, câteodată suntem tentaţi să completăm cate un chestionar, iar această aplicaţie mi se pare un bun prilej pentru a acumula anumite cunoştinţe în acest domeniu cât şi pentru a ne verifica cunoştinţele cu privire la regulile de circulaţie, pentru că în ultimul timp se petrec foarte multe accidente rutiere cu pierderi de vieţi omeneşti.
Pentu mine această aplicaţie este una foarte utilă deoarece pe viitor aş dori să incep si eu şcoala de şoferi şi să fiu un exemplu bun în trafic deoarece nu răspund doar de viaţa mea ci şi de vieţile celorlalţi.
Chestionarele alese sunt din cărţile pentru pregătirea viitorilor şoferi, iar aplicaţia permite verificarea cunoştinţelor într-un mod uşor utilizabil de toţi doritorii. Întrebările sunt enunţate astfel încât interlocutorul să poată răspunde corect doar dacă cunoaşte bine legislaţia rutieră in vigoare.
Există mai multe variante de răspuns dându-i posibilitatea celui ce completează chestionarul să aleagă varianta corectă gândind logic nu doar mecanic.
“Chestionare auto” are o interfaţă prietenoasă cu utilizatorul, parcurgerea întrebărilor se face foarte uşor.
Aplicaţia, împreună cu un touch-screen, poate fi folosită cu uşurinţă chiar de un utilizator nefamiliarizat cu calculatorul.
Rezoluţie: 1024x768.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Aplicatie Interactiva in C - Chestionare Auto.doc