Cuprins
- INTRODUCERE ...2
- CAPITOLUL 1
- NOȚIUNI TEORETICE NECESARE REALIZĂRII PAGINILOR WEB .3
- 1.1.Limbajul html ..3
- 1.1.1Scrierea textului în html 3
- 1.1.2.Realizarea tabelelor în html ... .6
- 1.2.Inserarea foilor de stiluri in cascada (CSS) 7
- 1.2.1.Foaia de stiluri interna . ..7
- 1.2.2.Foaia de stiluri externă . 8
- 1.3.Limbajul JavaScript 13
- 1.3.1.Lucrul cu evenimente în jawascript 14
- 1.4.Limbajul PHP 17
- 1.4.1.Instalarea PHP ..18
- 1.4.2.Elementele de bază ale limbajului .19
- 1.4.3.Tipurile de date din PHP .20
- 1.4.4.Variabile PHP 22
- 1.4.5.Constante PHP .23
- 1.4.6.Expresii și operanzi ..24
- 1.4.7.Structuri de control ...25
- 1.4.8.Funcții .27
- 1.4.9.PHP, MySQL și formularele 30
- 1.5.Elemente Multimedia ... 30
- 1.5.1.Imagini . ..30
- 1.5.2.Tag-ul <embed> ...32
- 1.5.3.Tag-ul <bgsound> ... .32
- CAPITOLUL 2
- TRANSFERUL DE FIȘIERE FOLOSIND PROTOCOLUL FTP ..33
- 2.1.Realizarea unui server de fișiere folosind aplicația FileZilla . 33
- 3.2.Accesarea fișierelor de pe server .36
- CAPITOLUL 3
- REALIZAREA PAGINII WEB CASTELE DIN ROMÂNIA 39
- 3.1.Realizarea unei imagini in format .gif ...39
- 3.2.Inserarea unui clip video .. .43
- 3.3.Realizarea scripturilor html 44
- BIBLIOGRAFIE ... 46
- ANEXE .47
Extras din proiect
Astăzi, atât în invatământul universitar cât și in cel preuniversitar, este recunoscut rolul Internetului și (in particular, al) Web-ului în predare, învățare și evaluare. În multe cazuri, Web-ul a devenit un instrument de lucru indispensabil pentru toti actorii educaționali, atât in sala de clasa cât și in afara sa. Tehnologiile moderne ofera o gama larga de aplicatii, acestea reprezentand fundatia pentru un nou sistem de furnizare a educatiei si de construire a cunoasterii.
Odată cu dezvoltarea tehnologiei informației și comunicațiilor, a internetului în speță, modul clasic de a învăța suferă transformări rapide și profunde. Tot mai multe voci exprimă faptul că ne îndreptăm spre o revoluție în educație; rolul actual al profesorului (învățătorului), acela de intermediar al cunoașterii, își pierde mult din pregnanță.
Învățatul este orientat către persoană, permițând celor ce studiază să-și aleagă conținutul și instrumentele corespunzătoare propriilor interese, necesități și nivele de abilitate.
Web site-ul este un instrument nou, deosebit de puternic, care facilitează procesul de învățare. Web-ul asigură elevilor și cadrelor didactice acces la informațiile științifice actuale incluse în baze de date, muzee, biblioteci online, etc. Elevii experimentează în direct explorări științifice și interacționează cu cercetători din teren, care pot să le ofere explicații și să îi ghideze în propriile lor căutări. Învățătorii/profesorii și elevii pot comunica idei și pot schimba resurse prin e-mail, chat și video-conferințe. Cadrele didactice pot organiza excursii virtuale în centrele de cercetare, muzee de științe sau de artă, locuri pe care, în lipsa Internetului, elevii nu le-ar putea cunoaște. Web-ul constituie totodată locul în care elevii își pot publica lucrările lor online pentru ca alți elevi sau profesori să le citească și să le răspundă.
Cu ajutorul resurselor on-line se poate învăța de acasă fără a mai fi nevoie de deplasarea către o instituție de învățământ și fără a depinde de un anumit program. Cu ajutorul unei conexiuni la Internet se pot căuta mai multe cursuri dintr-un anumit domeniu având astfel acces la mai multe opinii (spre deosebire de modalitatea clasică de predare în care aveam prezentată doar opinia profesorului de curs). Educația cu ajutorul calculatorului se numește CBT (Computer Based Training).
Câteva dintre cele mai folosite aplicații în acest domeniu sunt: Programe de procesare de text și calcul tabelar; Programe de prezentare sau desen; Aplicații de pregătire pe computer; Baze de date; Organizarea orarului; Aplicații de E-mail, Navigare pe web etc.
În această lucrare mi-am propus să realizez o pagină web pe care s-o integrez în site-ul școlii , pagină care se numește Cercul de istorie. Acestă pagină am s-o dezvolt în funcție de activitatea didactică pe mai multe secțiuni. În cadrul acestei pagini am inclus mai întâi prima componentă pe care am numit-o Castele din România.În acestă pagină vizitatorul poate să admire frumusețea castelelor medievale aflate pe teritoriul țării noastre accesând link-urile aflate pe macheta unei hărți, care conduc către pagini oficiale ale acestor edificii.
CAPITOLUL 1
NOȚIUNI TEORETICE NECESARE REALIZĂRII PAGINILOR WEB
1.1 Limbajul html
1.1.1Scrierea textului în html
Stiluri de antet pentru text
Antetele se folosesc pentru evidentierea titlurilor diferitelor sectiuni ale paginii. Astfel, folosim eticheta <H1> pentru un titlu de capitol, <H2> pentru titlul de subcapitol, etc. Etichetele pentru stiluri de antet sunt <H1>, <H2>, . . . , <H6>. Exemplu:
Alinierea paragrafelor
Paragrafele de text se pot alinia specificand modul de aliniere in interiorul etichetei de paragraf <P>, dupa modelul:
<P ALIGN=”mod de aliniere”>text</P>.
Modurile de aliniere sunt: LEFT(obisnuita), CENTER si RIGHT. In mod asemanator putem alinia si antetele (<H1>... <H7>). De asemenea, se pot centra antete, texte sau imagini incadrandu-le cu eticheta <CENTER>, dupa modelul:
<CENTER>antetul, textul si/sau imaginile respective</CENTER>
Folosirea textului preformatat. Eticheta <PRE>
Desi in mod obisnuit browserul ignora spatiile, tabulatorii si sfarsiturile de rand daca acestea sunt stabilite din editorul de text, il putem forta sa tina cont de aceste elemente, incadrand textul respectiv intre etichetele <PRE> si </PRE>. Astfel, textul isi pastreaza modul de aranjare in pagina si este afisat cu font monospatiat.
Pentru a folosi alt font impreuna cu eticheta <PRE> (in locul celui monospatiat), se foloseste o foaie de stiluri cum vom arata in capitolele urmatoare.
Întreruperea de rand. Eticheta <BR>
Trecerea la alt paragraf are ca efect adaugarea unui rand liber intre cele doua paragrafe. Daca nu dorim sa apara acest rand liber, putem comanda trecerea la randul urmator in cadrul aceluiasi paragraf, folosind eticheta <BR>. Eticheta <BR> nu are pereche (nu exista </BR>).
Inserarea unei linii orizontale
Liniile orizontale au rol ornamental si de separare a diferitelor sectiuni din pagina. Eticheta folosita este <HR> (fara pereche) si denumirea provine de la horizontal rule (rigla orizontala) .
Eticheta <FONT>
Stabilirea marimii textului
Stabilirea marimii textului se face cu ajutorul etichetei <FONT>, insotita de atributul SIZE, dupa modelul:
<FONT SIZE=”marime”>textul afectat</FONT>
unde “marime” este un numar intre 1(foarte mic) si 7(foarte mare), iar 3 este marimea standard. Exemplu:
Fontul de baza
Fontul de baza (base font) este fontul implicit cu care este afisat textul din pagina si se poate stabili cu eticheta <BASEFONT>. Pentru precizarea marimii fontului, folosim eticheta <BASEFONT> astfel:
<BASEFONT SIZE=”marime”>
unde :“marime” este un numar intre 1 si 7. Daca, de exemplu, inseram <BASEFONT=”5”> imediat dupa eticheta <BODY>, atunci textul din pagina va aparea implicit cu marimea 5.
Fontul de baza permite si precizarea unei marimi relative de font pentru un anumit text, dupa modelele:
<FONT SIZE =”-n”>
<FONT SIZE=”+n”>
insemnand cu n puncte mai putin, respectiv mai mult decat fontul de baza .Avantajul folosirii marimilor relative de font este ca putem mari sau micsora rapid intregul text din pagina - de exemplu, cand fonturile apar prea mici sau prea mari in browser , modificand doar eticheta <BASEFONT>.
Modificarea fontului
Daca un anumit text trebuie scris cu alt font decat cel de baza, putem preciza fontul dorit cu eticheta <FONT FACE=”typeface”>, unde “typeface” este numele fontului dorit si care trebuie sa fie instalat in calculatorul utilizatorului. De asemenea, se poate utiliza eticheta
<FONT FACE=”typeface1, typeface2, typeface3, ...”>. Browserul va folosi primul font valabil din lista precizata, iar in caz de esec, fontul implicit. Atributul FACE poate fi folosit si in eticheta <BASEFONT>.
Bibliografie
1.M. Vlada, Birotică: Tehnologii multimedia, Editura Universității din București,2004
2.T. K. Edmonds, Front Page 2002. Ghid rapid pentru profesionisti, Ed. ALL, 2003
3.S. Buraga, Proiectarea siturilor Web. Design și funcționalitate, Editura POLIROM, Iași, 2002
4.A. Traian, Dezvoltarea aplicațiilor Web folosind XHTML, PHP si MySQL, Editura POLIROM, Iași, 2005
5.http://www.scritub.com/stiinta/informatica/html/PROIECTAREA-PAGINILOR-WEB211710514.php
6.http://webdesign-curs.wikispaces.com/
7.http://profs.info.uaic.ro/~mihaela/
8.http://php.net/manual/ro/introduction.php
Preview document
Conținut arhivă zip
- Harta2
- images
- Apaffi.gif
- Banffy.gif
- Bethlen.gif
- Bran.gif
- Cantacuzino.gif
- CasteleRomania2_01.gif
- CasteleRomania2_02.gif
- CasteleRomania2_04.gif
- CasteleRomania2_05.gif
- CasteleRomania2_07.gif
- CasteleRomania2_10.gif
- CasteleRomania2_11.gif
- CasteleRomania2_13.gif
- CasteleRomania2_14.gif
- CasteleRomania2_15.gif
- CasteleRomania2_17.gif
- CasteleRomania2_18.gif
- CasteleRomania2_20.gif
- CasteleRomania2_21.gif
- CasteleRomania2_23.gif
- CasteleRomania2_25.gif
- CasteleRomania2_26.gif
- CasteleRomania2_28.gif
- CasteleRomania2_29.gif
- CasteleRomania2_30.gif
- CasteleRomania2_31.gif
- CasteleRomania2_32.gif
- CasteleRomania2_33.gif
- CasteleRomania2_35.gif
- CasteleRomania2_37.gif
- CasteleRomania2_38.gif
- CasteleRomania2_39.gif
- CasteleRomania2_41.gif
- CasteleRomania2_42.gif
- CasteleRomania2_43.gif
- CasteleRomania2_45.gif
- CasteleRomania2_46.gif
- CasteleRomania2_47.gif
- CasteleRomania2_49.gif
- CasteleRomania2_50.gif
- CasteleRomania2_51.gif
- CasteleRomania2_52.gif
- CasteleRomania2_54.gif
- CasteleRomania2_55.gif
- CasteleRomania2_57.gif
- CasteleRomania2_58.gif
- CasteleRomania2_59.gif
- CasteleRomania2_61.gif
- CasteleRomania2_62.gif
- CasteleRomania2_64.gif
- CasteleRomania2_65.gif
- CasteleRomania2_67.gif
- CasteleRomania2_68.gif
- CasteleRomania2_70.gif
- CasteleRomania2_71.gif
- Corvinilor.gif
- IuliaHasdeu.gif
- Kendeffy.gif
- Lapusa.gif
- Lonyai-09.gif
- Lonyai.gif
- Mikes.gif
- Peles.gif
- Purgly.gif
- Rosu.gif
- Savarsin.gif
- spacer.gif
- Sturdza.gif
- Teleki.gif
- VladTepes.gif
- VulturulNegru.gif
- Wesselenyi.gif
- CasteleRomania2.html
- CasteleRomania.docx
- Castele.pptx