Extras din proiect
Modelare conceptuala-Evidenta unei edituri
I.Scenariu
Am ales pentru exemplificarea acestui proiect gestiunea unei edituri. Aceasta este specializata in elaborarea si distribuirea la nivel national de produse auxiliare pentru invatamantul prescolar, primar si gimnazial.
Portofoliul firmei devine din ce in ce mai stufos, de aceea este necesara o evidenta cat mai clara a facturilor, a persoanelor cu care editura colaboreaza, a comenzilor si a scolilor din tara.
Distribuirea la nivel national a produselor se face prin intermediul reprezentantilor care, prezinta oferta in scoli si preiau comenzile.Pentru aceasta este necesara evitenta tuturor reprezentantilor, a comenzilor facute de fiecare in parte, a scolilor alocate fiecarui reprezentant.
Fiecare reprezentant are alocata cel putin o scoala in care prezinta oferta editurii.Comenzile pot fi facute atat de persoane fizice cat si de persoane juridice sau reprezentanti, iar modalitatea de expediere a acestora poate fi curier sau prin posta.
In cazul in care unele produse nu sunt pe stoc in momentul lansarii comenzii, aceste pot fi expediate si partial.In acest caz se va genera o comanda tata si o comanda fiu.
Intre Reprezentanti si Scoli avem o relatie optionala de tipul 1:m pentru ca fiecare reprezentant are alocata cel putin o scoala in care acesta prezinta oferta editurii.
Comenzile pot fi efectuate atat de persoane fizice , cat si juridice sau reprezentanti, iar acestia pot efectua una sau mai multe comenzi, de aceea avem o relatie de tipul 1:m, optionala.
Comenzile pot fi expediate atat prin posta cat si prin curier.In ambele cazuri acestea sunt trecute pe un borderou.Deci, un borderou contine cel putin o comanda, iar relatia este de tipul 1: m obligatorie.
Intre entitatile Comenzi si Facturi exista de asemenea o relatie de tip 1: m pentru ca fiecare comanda genereaza una sau mai multe facturi(in cazul in care pentru o comanda nu exista toate produsele pe stoc, se face livrare partiala) si nici o factura nu este generata fara existenta unei comenzi.
II.Diagrama ERD
Reprezentanti #CNP
Pers_fizice
#CNP
Pers_juridice
#CUI
#Id
*Adresa
*Judet
*Localitate
*Telefon
Comenzi #IdComanda *Data *NumeClient *Valoare *Produse
Produse
#IdProdus
*Denumire
*Pret
Borderouri
#IdBorderou
*Valoare
*Greutate
*Data
Scoli
#IdScoala
*NumeScoala
*Adresa
*ReprezentantAlocat
*CUI
*Telefon
Facturi
#IdFactura
*Data
*Valoare
*NumeClient
alocata
reprezinta
generate
Efectueaza
incluse
contin
contin
incluse
genereaza
Este
generata
Clienti
III.Reguli structurale si procedurale
Clientii editurii care fac comenzi pot fi atat persoane fizice care isi cumpara materiale didactice in scopuri personale, fie persoane juridice in cazul in care sunt firme, librarii sau scoli, care de exemplu, pot cumpara materiale didactice pentru elevi, profesori, sau clientii librariilor.De asemenea comenzile pot si efectuate de reprezentantii editurii care fac comenzi in numele clientilor pe care i-au contactat si carora le-a prezentat oferta.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Evidenta unei Edituri - Modelare Conceptuala si Structurala.pdf