Lucru cu Imagini in Java

Extras din proiect Cum descarc?

LUCRUL CU IMAGINI IN JAVA
1.Clasa java.awt.image
Pachetul java.awt.image contine 3 interfete cu functii specifice: ImageConsumer, ImageObserver, ImageProducer. ImageProducer este interfata care produce date de tip imagine pentru tipul de date Image. Fiecare imagine contine o instantiere a ImageProducer, care este folosita la reconstructia imaginii ori de cate ori este solicitat acest lucru. Interfata ImageConsumer este interesata de datele produse prin interfata ImageProducer. Cand un consumator este asociat unui producator de imagini, acesta din urma va trimite toate datele despre imagine folosind metoda call. ImageObserver este o interfata ce primeste informatii despre o imagine in timp ce este creata.
1.1.ColorModel este clasa ce incapsuleaza metode pentru descompunerea unui pixel in componentele sale RGB (rosu, verde, albastru). Constructorul poate fi aplelat, specificand un numar de biti alocati pentru un pixel. Este o clasa utila in prelucrarea digitala a imaginilor color. 
1.2.IndexColorModel este o clasa ce descompune pixelii in componentele RGB pentru pixelii care detin informatia de culoare, ca indecsi intr-o harta a culorilor. De notat ca majoritatea metodelor acestei clase sunt finale (adica nu mai pot fi schimbate prin redefinirea intr-o clasa ce extinde clasa IndexColorModel) 
1.3.DirectColorModel este o clasa ce descompune pixelii in componentele RGB pentru pixelii care au componentele de culoare incapsulate direct in bitii pixelului insusi. Acest model este similar cu modelul X11 TrueColor.
1.4.ImageFilter este clasa ce implementeaza un filtru, pentru diferitele metode ce sunt folosite pentru a transmite date de la un ImageProducer spre un ImageConsumer. Se poate folosi si un Null Filter ce lasa imaginea neafectata in procesul de mai sus. Pentru a produce versiuni filtrate ale imaginii, aceasta clasa se va folosi in conjunctie cu un obiect de tip FilteredImageSource.
1.5.CropImageFilter este o clasa ce extinde clasa de mai sus si este folosita pentru a extrage o regiune dreptunghiulara, data dintr-un obiect de tip Image si pentru a furniza sursa pentru un nou obiect de tip Image, ce va contine doar regiunea decupata. Va fi folosita in conjunctie cu un obiect de tip FilteredImageSource pentru a crea versiuni decupate ale imaginii existente.
1.6.FilteredImageSource este o implementare a interfetei ImageProducer. Aceasta clasa preia o imagine si un obiect, de tip filtru, si le foloseste pentru a produce o versiune filtrata a imaginii originale. De exemplu, codul pentru schimbarea componentelor rosu si albastru dintr-o imagine este:
Image src = getImage("doc: ///demo/images/duke/T1.gif");
ImageFilter colorfilter = new RedBlueSwapFilter();
Image img = createImage(new FilteredImageSource
(src.getSource(),colorfilter)); 
1.7.MemoryImageSource este o implementare a clasei ImageProducer, care foloseste un vector pentru a determina valorile pixelilor pentru o imagine data. Un exemplu de creare a unei imagini cu un efect de degrade, de la negru la albastru pe axa Ox si de la negru la rosu pe axa Oy:
int w = 100; 
int h = 100; 
int pix[] = new int[w*h]; 
int index = 0; 
for (int y = 0; y < h; y++) {
int red = (y * 255) / (h - 1); 
for (int x = 0; x < w; x++) { 
int blue = (x * 255) / (w - 1); 
pix[index++] = (255 << 24) | (red << 16) | blue; 
} 
} 
Image img = createImage(new MemoryImageSource(w, h, pix, 0, w));
1.8.PixelGrabber este o clasa ce implementeaza un obiect de tip ImageConsumer, care poate fi atasat de catre un ImageProducer sau de Image, pentru a trimite un set de pixeli in acea imagine. De exemplu(GrabExample.java):
import java.awt.*;
import java.awt.image.*;
import java.applet.*;


Fisiere in arhiva (1):

  • Lucru cu Imagini in Java.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!