Proiecte pentru domeniul Litere pagina 1 din 1

doc

Proiect clasa pregătitoare și a III-a CLR și Limba și Literatura Română

DATA: 20.03.2014 CLASA: PREGATITOARE ARIA CURRICULARA: Comunicare in limba romana DISCIPLINA: Comunicarea in limba romana UNITATEA DE INVATARE: SALUTARE PRIMAVARA! SUBIECTUL: ,,PRIMAVARA" TIPUL LECTIEI: Dobandire de noi cunostinte FORMA DE REALIZARE: activitate integrata COMPETENTE VIZATE: CLR: 1.1. Sesizarea semnificatiei globale a unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar si rar 1.2. Recunoasterea unor detalii dintr-un mesaj scurt, rostit clar si rar 2.1. Articularea de enunturi folosind accentul si intonatia corespunzatoare intentiei de comunicare 2.3. Participarea la dialoguri s... vezi detalii

docx

Activități remediale

PROPUNATOR : Prof. Tomescu Sofica CLASA a V-a GRUP TINTA: V. A., M. B., D. G., H. D., E. D., D. A. SCOP - fixarea si consolidarea cunostintelor deprinse intr-o masura nesatisfacatoare la orele de curs de catre elevii cu ritm lent de invatare; COMPETENTE: - inlantuirea clara a ideilor in povestirea orala a unui text citit; - scrierea corecta a cuvintelor intr-o, intr-un, dintr-o, dintr-un, printr-o, printr-un, sa, s-a, sau, s-au, la, l-a, nea, ne-a, neam, ne-am, ia, i-a, sai, sa-i, iau, i-au; - identificarea temei, a unor informatii esentiale si de detaliu; - receptarea textului scris de d... vezi detalii

docx

Textul literar - textul nonliterar

Scoala: Colegiul National "Vladimir Streinu", Gaesti Clasa: a IX-a A Data: 21 mai 2009 Profesor: Obiectul: Limba si literatura romana Tema: Tipuri de texte. Textul literar - textul nonliterar Tipul: Aprofundare si sistematizare a cunostintelor Scopul: Formarea de priceperi si deprinderi privind lucrul cu textele la prima vedere. Competente generale: 1. Utilizarea corecta si adecvata a limbii romane in receptarea si producerea mesajelor in diferite situatii de comunicare; 2. Folosirea modalitatilor de analiza tematica, structurala si stilistica in receptarea diferitelor texte literare si non... vezi detalii

docx

Schimbarea lingvistică din perspectivă sociolingvistică

I. Limba este vazuta de W. Von Humboldt in doua ipostaze: ca Ergon (produs al activitatii) si ca Energeia (activitate). Cea de-a doua ipostaza presupune crearea si re-crearea limbii de catre fiecare individ in parte. Saussure formuleaza doua principii legate de limba: creativitatea si ateritatea, primul putand fi corelat cu ceea ce Humboldt numeste Energeia, deoarece surprind dinamismul limbajului, deci posibilitatea de a avea loc schimbari lingvistice. In principiu, reprezentantii scolii sociologice franceze (A. Meillet, J. Vendryes s.a.) au abordat judicios raportul limba - societate, d... vezi detalii

docx

Proiectul zilei clasa a 2-a

Unitatea tematica: ,,Bun venit, Primavara!" Discipline / arii curriculare: - Consiliere si orientare - Dezvoltare personala - Limba si comunicare - Comunicare in limba romana - Matematica si stiinte - Matematica si explorarea mediului - Arte si tehnologii - Arte vizuale si abilitati practice Grup tinta: elevii clasei a II-a Prof. inv. pr. Argument: Tema propusa in cadrul acestui proiect interdisciplinar este una adecvata nivelului de varsta, dar si invatarii individualizate, exploatand stilul de invatare specific fiecarui elev si invatarea prin cooperare, putand integra aproape toa... vezi detalii

docx

Sportul de performanță

Introducere Practicarea exercitiilor fizice a insotit omenirea de-a lungul sale existente. Structurata ca fenomen social distinct, cu o determinare calitativa proprie, aceasta forma specifica de actiune umana reprezinta o componenta necesara si permanenta a vietii sociale. Fenomenul de practicare a exercitiilor fizice se manifesta prin trei forme fundamentale educatia fizica, sportul de masa si sportul de performanta. ,,Educatia fizica este baza activitatii pentru performanta." Capitolul 1 Relatia educatie fizica - sport de performanta Formarea viitorilor sportivi de performanta incepe in... vezi detalii

docx

Proiect de activitate integrată

UNITATEA: Gradinita cu Program Prelungit Nr.1 Targoviste DATA: 30.03.2018 GRUPA: mare (nivel II:5-6/7 ani) MENTOR: Nistor Alice STUDENT PRACTICANT: TEMA ANUALA DE STUDIU : "Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim?" TEMA SAPTAMANII:"Oul rosu si frumos, de invierea lui Hristos!" TEMA ZILEI: " Vine, vine Iepurasul!" FORMA DE REALIZARE: activitate integrata (ADE-DLC+ALAI+ADE-DOS+ ALA II) TIPUL ACTIVITATII: transmitere si insusire de noi cunostinte COMPONENTA ACTIVITATII: ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PERSONALA: - Intalnirea de dimineata: Salutul, Prezenta, Calendarul naturii, "Imi place Pastele pent... vezi detalii

docx

Monografia satului în opera lui Ion Creangă

INTRODUCERE Ion Creanga este considerat unul dintre cei mai mari scriitori ai neamului romanesc. Maiestria scrierilor sale i-a atribuit un loc de cinste in registrul clasicilor literaturii romane alaturi de marele poet Mihai Eminescu, de mentorul Junimii, Titu Maiorescu ,de dramaturgul fara pereche Ion Luca Caragiale si de povestitorul Ion Slavici. Traiectoria talentului de povestitor al lui Creanga il situeaza in continuarea lui Neculce (avand ,,inscrise in inima" faptele pe care le povestea) si a lui Anton Pann , cu care se aseamana prin oralitatea stilului reusind sa redea povestii funct... vezi detalii

Hopa sus!