Proiecte pentru domeniul Litere

docx

Proiect de activitate integrata

UNITATEA: Gradinita cu Program Prelungit Nr.1 Targoviste DATA: 30.03.2018 GRUPA: mare (nivel II:5-6/7 ani) MENTOR: Nistor Alice STUDENT PRACTICANT: TEMA ANUALA DE STUDIU : "Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim?" TEMA SAPTAMANII:"Oul rosu si frumos, de invierea lui Hristos!" TEMA ZILEI: " Vine, vine Iepurasul!" FORMA DE REALIZARE: activitate integrata (ADE-DLC+ALAI+ADE-DOS+ ALA II) TIPUL ACTIVITATII: transmitere si insusire de noi cunostinte COMPONENTA ACTIVITATII: ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PERSONALA: - Intalnirea de dimineata: Salutul, Prezenta, Calendarul nat... vezi detalii

docx

Proiectul zilei clasa a 2-a

Unitatea tematica: ,,Bun venit, Primavara!" Discipline / arii curriculare: - Consiliere si orientare - Dezvoltare personala - Limba si comunicare - Comunicare in limba romana - Matematica si stiinte - Matematica si explorarea mediului - Arte si tehnologii - Arte vizuale si abilitati practice Grup tinta: elevii clasei a II-a Prof. inv. pr. Argument: Tema propusa in cadrul acestui proiect interdisciplinar este una adecvata nivelului de varsta, dar si invatarii individualizate, exploatand stilul de invatare specific fiecarui elev si invatarea prin cooperare, putand integra aproap... vezi detalii

docx

Schimbarea lingvistica din perspectiva sociolingvistica

I. Limba este vazuta de W. Von Humboldt in doua ipostaze: ca Ergon (produs al activitatii) si ca Energeia (activitate). Cea de-a doua ipostaza presupune crearea si re-crearea limbii de catre fiecare individ in parte. Saussure formuleaza doua principii legate de limba: creativitatea si ateritatea, primul putand fi corelat cu ceea ce Humboldt numeste Energeia, deoarece surprind dinamismul limbajului, deci posibilitatea de a avea loc schimbari lingvistice. In principiu, reprezentantii scolii sociologice franceze (A. Meillet, J. Vendryes s.a.) au abordat judicios raportul limba - societate, d... vezi detalii

doc

Proiect clasa pregatitoare si a III-a CLR si Limba si Literatura Romana

DATA: 20.03.2014 CLASA: PREGATITOARE ARIA CURRICULARA: Comunicare in limba romana DISCIPLINA: Comunicarea in limba romana UNITATEA DE INVATARE: SALUTARE PRIMAVARA! SUBIECTUL: ,,PRIMAVARA" TIPUL LECTIEI: Dobandire de noi cunostinte FORMA DE REALIZARE: activitate integrata COMPETENTE VIZATE: CLR: 1.1. Sesizarea semnificatiei globale a unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar si rar 1.2. Recunoasterea unor detalii dintr-un mesaj scurt, rostit clar si rar 2.1. Articularea de enunturi folosind accentul si intonatia corespunzatoare intentiei de comunicare 2.3. Participarea la dialog... vezi detalii

Hopa sus!