PROPUNATOR : Prof. Tomescu Sofica CLASA a V-a GRUP TINTA: V. A., M. B., D. G., H. D., E. D., D. A. SCOP - fixarea si consolidarea cunostintelor deprinse intr-o masura nesatisfacatoare la orele de curs de catre elevii cu ritm lent de invatare; COMPETENTE: - inlantuirea clara a ideilor in povestirea orala a unui text citit; - scrierea corecta a cuvintelor intr-o, intr-un, dintr-o, dintr-un, printr-o, printr-un, sa, s-a, sau, s-au, la, l-a, nea, ne-a, neam, ne-am, ia, i-a, sai, sa-i, iau, i-au; - identificarea temei, a unor informatii esentiale si de detaliu; - receptarea textului scris de diverse tipuri ; - monitorizarea propriei scrieri ; - observarea comportamentelor si a atitudinilor de lectura, identificand aspectele care necesita ambunatatire ; - utilizarea achizitiilor sintactice si morfologice de baza ale limbii ramane standard. DESCRIEREA SITUATIEI INITIALE Cinci elevi (Vamesu Adrian, Muresanu Bogdan, Deaconescu Gabriel, Huruiala Danut, Epure Denisa, Deaconu Alexandru) au inregistrat in semestrul I dificultati majore in atingerea performantelor scolare satisfacatoare la limba si literatura romana. Ideea initierii acestui proiect deriva din necesitatea eradicarii deficientelor de invatare ale acestor elevi, si a formarii unei imagini de sine in concordanta cu nivelul de aspiratie si posibilitatile mentale ale fiecarui elev. Elevii stiu sa citeasca, dar intampina dificultati in identificarea informatiilor esentiale dupa citirea globala a unui text. La literatura au dificultati in formularea ideilor principale, secundare, identificarea modurilor de expunere, interpretarea titlului si a textului citit, explicarea unor cuvinte; la limba romana dificultati intampina datorita necunoasterii partilor de vorbire, a partilor de propozitie, a scrierii unor cuvinte cu cratima. Acest program/plan de interventie isi propune reducerea dificultatilor de invatare prin exersare si prin dezvoltarea capacitatilor de receptare a mesajului scris, prin exercitii de lectura expresiva, exercitii de identificare a ideilor principale si secundare, exercitii de asociere corespunzatoare text - imagine/desen, exercitii de scriere, de transcriere si de rescriere corecta a unor texte, exercitii de identificare a formei corecte a unor fapte de limba, exercitii de completare a cuvintelor intr-un text lacunar, pe baza unor criterii date. Se va evalua munca fiecarui elev oferind feedback concludent si imediat. Continuturi Competente Activitati de invatare Resurse Modalitati de evaluare Procedurale Materiale Povestirea orala a textului narativ cu dialog Citirea corecta, constienta si expresiva a textului; Formularea ideilor principale din textul dat Alcatuirea rezumatului, folosindu-se de planul de idei Exercitii de identificare a unor cuvinte / expresii noi in textul suport Citirea corecta si fluenta a textului scris Exercitii de cautare a unor cuvinte in dictionar Exercitii de identificare si de delimitare a partilor componente ale unui text Discutarea textului in functie de urmatorii parametri : , ,,ce se povesteste,, (ce se intampla, care este actiunea relatata) ,,cine ia parte ala actiune,, (personajele) , ,,unde,, (plasarea actiunii in timp si spatiu) , ,,cum,, (modul de desfasurare a actiunii), ,,cine povesteste" Exercitii de ordonare cronologica a unor idei dintr-un text dat. Activitate frontala Activitate in grup cu dictionarul Lectura expresiva, Conversatia euristica Joc de rol Texte suport din manual Flip-chart Dictionar explicativ al limbii romane Fise de lucru Observare sistematica ( 2-3 elevi ) Evaluare prin intrebari orale Sarcini individuale Textul scris de diverse tipuri Identificarea temei, a unor informatii esentiale si de detaliu; Receptarea textului scris de diverse tipuri ; Transcriere unor cuvinte/grupuri de cuvinte ilustrative pentru tema textului dat. Exercitii de identificare a unor cuvinte / expresii noi in textul suport Exercitii de cautare a unor cuvinte in dictionar Exercitii de asociere corespunzatoare text - imagine/desen. Antrenarea in dialoguri simple, pe teme de interes, de tipul ,,intrebare - raspuns", pentru a verifica daca mesajul textului a fost inteles Activitate frontala Activitate in grup cu dictionarul Lectura expresiva, Conversatia euristica Joc de rol Texte suport din manual Flip-chart Dictionar explicativ al limbii romane Fise de lucru Observare sistematica ( 2-3 elevi ) Evaluare prin intrebari orale Evaluare prin fise scrise Sarcini individuale
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.