Activități remediale

Extras din proiect Cum descarc?

PROPUNATOR : Prof. Tomescu Sofica
CLASA a V-a 
GRUP TINTA: V. A., M. B., D. G., H. D., E. D., D. A.
SCOP -  fixarea si consolidarea cunostintelor deprinse intr-o masura nesatisfacatoare la orele de curs de catre elevii cu ritm lent de invatare;
COMPETENTE:
- inlantuirea clara a ideilor in povestirea orala a unui text citit;
- scrierea corecta a cuvintelor intr-o, intr-un, dintr-o, dintr-un, printr-o, printr-un, sa, s-a, sau, s-au, la, l-a, nea, ne-a, neam, ne-am, ia, i-a, sai, sa-i, iau, i-au;
- identificarea temei, a unor informatii esentiale si de detaliu;
- receptarea textului scris de diverse tipuri ;
- monitorizarea propriei scrieri ;
- observarea comportamentelor si a atitudinilor de lectura, identificand aspectele care necesita ambunatatire ;
- utilizarea achizitiilor sintactice si morfologice de baza ale limbii ramane standard.
DESCRIEREA SITUATIEI INITIALE 
Cinci elevi (Vamesu Adrian, Muresanu Bogdan, Deaconescu Gabriel, Huruiala Danut, Epure Denisa, Deaconu Alexandru) au inregistrat in semestrul I dificultati majore in atingerea performantelor scolare satisfacatoare la limba si literatura romana. Ideea initierii acestui proiect deriva din necesitatea eradicarii deficientelor de invatare ale acestor elevi, si a formarii unei imagini de sine in concordanta cu nivelul de aspiratie si posibilitatile mentale ale fiecarui elev.
Elevii stiu sa citeasca, dar intampina dificultati in identificarea informatiilor esentiale dupa citirea globala a unui text. La literatura au dificultati in formularea ideilor principale, secundare, identificarea modurilor de expunere, interpretarea titlului si a textului citit, explicarea unor cuvinte; la limba romana dificultati intampina datorita necunoasterii partilor de vorbire, a partilor de propozitie, a scrierii unor cuvinte cu cratima. 
Acest program/plan de interventie isi propune reducerea dificultatilor de invatare prin exersare si prin dezvoltarea capacitatilor de receptare a mesajului scris, prin exercitii de lectura expresiva, exercitii de identificare a ideilor principale si secundare, exercitii de asociere corespunzatoare text -  imagine/desen, exercitii de scriere, de transcriere si de rescriere corecta a unor texte, exercitii de identificare a formei corecte a unor fapte de limba, exercitii de completare a cuvintelor intr-un text lacunar, pe baza unor criterii date. Se va evalua munca fiecarui elev oferind feedback concludent si imediat.
Continuturi Competente Activitati de invatare Resurse Modalitati de evaluare
Procedurale Materiale 
Povestirea orala a textului narativ cu dialog
Citirea corecta, constienta si expresiva a textului;
Formularea ideilor principale din textul dat
Alcatuirea rezumatului, folosindu-se de planul de idei 
Exercitii de identificare a unor cuvinte / expresii noi in textul suport
Citirea corecta si fluenta a textului scris
Exercitii de cautare a unor cuvinte in dictionar
Exercitii de identificare si de delimitare a partilor componente ale unui text
Discutarea textului in functie de urmatorii parametri : , ,,ce se povesteste,, (ce se intampla, care este actiunea relatata) ,,cine ia parte ala actiune,, (personajele) , ,,unde,, (plasarea actiunii in timp si spatiu) , ,,cum,, (modul de desfasurare a actiunii), ,,cine povesteste" 
Exercitii de ordonare cronologica a unor idei 
dintr-un text dat. Activitate frontala
Activitate in grup cu dictionarul
Lectura expresiva, Conversatia euristica 
Joc de rol
Texte suport din manual
Flip-chart
Dictionar explicativ al limbii romane
Fise de lucru Observare sistematica
( 2-3 elevi )
Evaluare prin intrebari orale
Sarcini individuale
Textul scris de diverse tipuri Identificarea temei, a unor informatii esentiale si de detaliu;
Receptarea textului scris de diverse tipuri ; Transcriere unor cuvinte/grupuri de cuvinte ilustrative pentru tema textului dat.
Exercitii de identificare a unor cuvinte / expresii noi in textul suport
Exercitii de cautare a unor cuvinte in dictionar
Exercitii de asociere corespunzatoare text -  imagine/desen.
Antrenarea in dialoguri simple, pe teme de interes, de tipul ,,intrebare -  raspuns", pentru a verifica daca mesajul textului a fost inteles Activitate frontala
Activitate in grup cu dictionarul
Lectura expresiva, Conversatia euristica
Joc de rol Texte suport din manual
Flip-chart
Dictionar explicativ al limbii romane
Fise de lucru
Observare sistematica
( 2-3 elevi )
Evaluare prin intrebari orale
Evaluare prin fise scrise
Sarcini individuale


Fisiere în arhivă (1):

  • Activitati remediale.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!