Extras din proiect
UNITATEA: Grădinița cu Program Prelungit Nr.1 Târgoviște
DATA: 30.03.2018
GRUPA: mare (nivel II:5-6/7 ani)
MENTOR: Nistor Alice
STUDENT PRACTICANT:
TEMA ANUALĂ DE STUDIU : ”Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim?”
TEMA SĂPTĂMÂNII:”Oul roșu și frumos, de învierea lui Hristos!”
TEMA ZILEI: “ Vine, vine Iepurașul!”
FORMA DE REALIZARE: activitate integrată (ADE-DLC+ALAI+ADE-DOS+ ALA II)
TIPUL ACTIVITĂȚII: transmitere și însușire de noi cunoștințe
COMPONENȚA ACTIVITĂȚII:
ACTIVITĂȚI DE DEZVOLTARE PERSONALĂ:
- Întâlnirea de dimineață: Salutul, Prezența, Calendarul naturii,
“Îmi place Paștele pentru că ”
- Rutine: “Împart ceea ce am”-deprinderea de a manifesta empatie față de cei din jur
Tranziții:
- “Fă ceea ce spun, nu ceea ce arăt”-joc de atenție
ACTIVITĂȚI PE DOMENII EXPERIENȚIALE:
- DOMENIUL LIMBĂ ȘI COMUNICARE: EDUCAREA LIMBAJULUI
Povestea iepurașului de Paște- lectura educatoarei
- DOMENIUL ESTETIC ȘI CREATIV: ACTIVITATE ARTISTICO-PLASTICĂ
Iepurașul- aplicație
JOCURI ȘI ACTIVITĂȚI DIDACTICE LIBER ALESE (ALA I):
- Matematică: Ouă pentru copii-exerciții cu material individual;
- Știință: Drumul Iepurașului-Joc de perspicacitate;
- Joc de rol: De-a prietenii Iepurașului
- Construcții: “Grădina Iepurașului”- construire prin alăturare,îmbinare și suprapunere de cuburi;
JOCURI ȘI ACTIVITĂȚI DIDACTICE LIBER ALESE(ALA II):
- Joc de mișcare:“Aruncă oul în coș!”
- Joc de atenție:“Prinde oul!”
SCOPUL ACTIVITĂȚII: Însușirea textul citit de educatoare și extragerea mesajului acestuia;
Formarea deprinderi de a plia /lipi hârtia și de a mânui diverse materiale și instrumente de lucru.
OBIECTIVE: La sfârșitul activității, copiii vor fi capabili:
O1: Să identifice cu ajutorul imaginilor personajele din povestea Iepurașului de Paște
O2: Să răspundă corect la întrebările adresate de educatoare referitoare la measjul poveștii ;
O3 :să plieze hârtia după indicațiile educatoarei;
O4: să lipească elementele ce compun iepurașul;
O5: să numere correct în limitele 1-10;
O6: să descopere drumul iepurașului;
O7: să înterpreteze rolul de prieteni ai iepurașului
O8: să construiască grădina iepurașului prin suprapunerea și alăturarea cuburilor.
STRATEGII DIDACTICE:
- METODE ȘI PROCEDEE: Conversația, explicația, demonstrația, expunerea, jocul exercițiu, Metoda “ Cubului”.
- MATERIAL DIDACTIC: perne,scaune, mese, jetoane, panouri, cutie cu surprize, imagini din poveste, Iepuraș, șervețele,lipici, dischete demachainte, sârmă plușată, ochi,coli colorate, coșulețe, ouă ,labirint,coronițe de iepuraș, cocă,pahare, cuburi, iepurași, ouă, cub, recompense .
- FORMA DE ORGANIZARE: pe grupuri, individual, frontal
DURATA: o zi
Bibliografie
1. Curriculum pentru învățământul preșcolar (3-6/7 ani), MECT,2008.
2. PREDA VIORICA, Metodica activităților instructiv-educative în grădinița de copii, Craiova, Editura Sitech, 2010
3. Ghid pentru proiecte tematice, Editura Humanitas Educațional, București,2005.
Preview document
Conținut arhivă zip
- desfasurarea activitatii.docx.docx
- Proiect de activitate integrata.docx