Extras din proiect
Unitatea tematica: „Bun venit, Primăvară!”
Discipline / arii curriculare:
- Consiliere și orientare - Dezvoltare personală
- Limbă și comunicare - Comunicare în limba română
- Matematică și științe - Matematică și explorarea mediului
- Arte și tehnologii - Arte vizuale și abilități practice
Grup țintă: elevii clasei a II-a
Prof. înv. pr.
Argument:
Tema propusă în cadrul acestui proiect interdisciplinar este una adecvată nivelului de vârstă, dar și învățării individualizate, exploatând stilul de învățare specific fiecărui elev și învățarea prin cooperare, putând integra aproape toate ariile curriculare.
Scopul este acela de a îmbogăți vocabularul științific al elevilor, de a-i conduce către explorarea mediului înconjurător și a caracteristicilor acestuia, de a dezvolta capacitățile de exprimare prin formă și culoare, de a contura personalitatea și de a modela relațiile cu ceilalți.
Structura proiectului:
Competențe ale învățării integrate
D.P.
2.2. Identificarea și aplicarea regulilor de comunicare specifice în activitatea școlară
3.1. Identificarea unor rutine în activitatea școlară
C.L.R.
1.1 - identificarea semnificației unui mesaj oral din textele accesibile variate;
1.2. - identificarea unor informații variate dintr-un text audiat;
1.4. - exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje reale în contexte de comunicare
2.1. - formularea unor enunțuri proprii în situații concrete de comunicare;
2.2. - transmiterea unor informații printr-o suită de enunțuri înlănțuite logic;
2.3. - participarea cu interes la dialoguri în diferite contexte de comunicare;
3.2. - identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut;
M.E.M.
1.5. - efectuarea de înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări/scăderi repetate;
1.6. - utilizarea unor denumiri și simboluri matematice (sumă, total, termenii unor sume, diferență, rest, descăzut, scăzător, produs, factorii unui produs, cât, deîmpărțit, împărțitor, <, >, +, =, -) în realizarea și/sau compunerea de probleme;
A.V.A.P.
1.1. - sesizarea diferenței dintre informația practică transmisă prin mesaj vizual și mesajul artistic;
2.1. - explorarea unor caracteristici, proprietăți ale materialelor în diverse contexte;
2.3. - realizarea de produse utile și/sau estetice combinând materiale ușor de prelucrat și tehnici accesibile;
M.M.
2.1. - cântarea în colectiv, în grupuri mici și individual, asociind dirijatul intuitiv;
3.1. - manifestarea adecvată pe muzică sugerată de anumite elemente de limbaj muzical.
Competențe D.P.
- să identifice simbolurile adecvate caracteristicilor zilei (vreme, anotimp)
- să formuleze răspunsuri la ghicitori
- să asocieze numele profesiei cu litera corespunzătoare sunetului inițial din cuvânt
- să formuleze enunțuri corecte din punct de vedere gramatical
- să rezolve sarcinile fișei
- să manuiasca materialul intuitiv
- să realizeze un puzzle din piesele primite
- să colaboreze în rezolvarea sarcinilor
- să manifeste spirit de competiție
Cunoștințe
C.L.R.
- Să citească corect și expresiv textul
- Să sublinieze cuvintele necunoscute din text
- Să alcătuiască enunțuri cu cuvintele necunoscute
- Să răspundă la întrebările din text
- Să explice anumite expresii din text
- Să cunoască personajele întâmplării
- Să manifeste interes pentru lecție
M.E.M.
- Să știe cum se numesc numerele se înmulțesc și rezultatul înmulțirii
- Să compare rezultatele unor înmulțiri
- Să efectueze corespondența dintre operația de înmulțire și rezultatul potrivit
- Să rezolve problemele date
- Să cunoască dublul unui număr
- Să știe doimea unui număr
- Să știe pătrimea unui număr
A.V.A.P.
- Să folosească corect materiale diverse, tehnici combinate și instrumente de lucru;
- Să decupeze corect după contur șabloanele;
- Să asambleze corect elementele componente ale mastii ;
- Să aprecieze obiectiv lucrarea personală și pe cele ale colegilor;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectul zilei clasa a 2-a.docx