Sportul de performanță

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1 Relatia educatie fizica -  sport de performanta 3
Capitolul 2 Sportul de performanta- forma fundamentala de practicare a exercitiilor fizice 4
Capitolul 3 Rolul antrenorului in formarea sportivului de performanta 4
A.Pregatirea fizica: 5
B.In pregatirea psihica 5
Capitolul 4 Studiu de caz : Handbalul - sport de performanta 5
4.1. Caracteristici tehnico-tactice caracteristice handbalului: 5
a.Tactica de joc: 5
b.Tehnica de joc: 6
c.Lectia de antrenament: 6
Lectia de antrenament poate fi divizata in mai multe tipuri de antrenament: fizic, tehnico-tactic, individualizat (pentru fiecare post : portari, coordonator de joc, inter stanga/dreapta, pivoti, extreme stanga/dreapta), jocul de antrenament, antrenament de forta (cu haltere, greutati, etc.). 6
Concluzie 7
Bibliografie 8
Referinte web 8


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Practicarea exercitiilor fizice a insotit omenirea de-a lungul sale existente. Structurata ca fenomen social distinct, cu o determinare calitativa proprie, aceasta forma specifica de actiune umana reprezinta o componenta necesara si permanenta a vietii sociale.
Fenomenul de practicare a exercitiilor fizice se manifesta prin trei forme fundamentale educatia fizica, sportul de masa si sportul de performanta.
,,Educatia fizica este baza activitatii pentru performanta." 
Capitolul 1 Relatia educatie fizica -  sport de performanta
Formarea viitorilor sportivi de performanta incepe inca de pe bancile scolii.
Scoala este principala forma de realizare a educatiei fizice, unde copii practica diverse sporturi inca din clasele primare. Copilul trece de de la joc la sport, perfectionandu-se, la sportul de performanta.
,,Educatia fizica este singura disciplina din programa scolara care urmareste pregatirea copiilor pentru un stil de viata sanatos si care se concentreaza asupra dezvoltarii in ansamblu a copiilor, din punct de vedere fizic si mental, si transmite valori sociale importante precum corectitudinea, autodisciplina, solidaritatea, spiritul de echipa, toleranta si sportivitatea; in societatea noastra multiculturala, sportul poate si ar trebui sa faca parte din educatia formala si informala, cercetarile aratand ca activitatea fizica regulata imbunatateste starea psihica si fizica, avand totodata efecte benefice asupra capacitatilor de invatare. " 
Competitiile desfasurate intre clase au rol in a pune in valoare deprinderile obtinute in cadrul antrenamentului sportiv. Intrecerile sportive din cadrul scolii au ca tinta sporturile de echipa ca fotbalul, voleiul ,handbalul, etc, mai departe prin aceste jocuri se construiesc viitoarele echipe ale scolii, care vor participa in urmatoarele etape ale competitiilor. In acest mod, antrenorii echipelor de performanta de juniori isi selecteza viitorii jucatori. Selectionarea viitorului sportiv este urmarita in permanenta in competitii de catre selectioner, acesta concentrandu-se pe talentul, eficienta in joc, comportamentul si modul de actionare in stitutii critice.
,,Miscarea sportiva poate aduce o contributie importanta in ceea ce priveste chestiunile de interes public precum incluziunea sociala. In acest context, sportivii profesionisti si sportivii amatori, precum si cluburile sportive reprezinta modele pentru societate, in special pentru tineri." 
Prin sportul de performanta copiii pot avea numeroase beneficii, precum: dezvoltarea si formarea unei atitudini pozitize asupra vietii. De asemenea, pot avea multe experiente proprii din care pot invata.
,,Sportul ofera un mediu in care tinerii isi pot perfectiona aceste abilitati, imbunatatindu-si astfel capacitatea de insertie profesionala si productivitatea viitoare, intr-un moment in care conditiile de pe piata fortei de munca sunt extrem de exigente, oportunitatile de angajare sunt putine, iar cele de dezvoltare a unor abilitati la fata locului sunt limitate." 
Capitolul 2 Sportul de performanta- forma fundamentala de practicare a exercitiilor fizice 
Sportul ocupa un loc foarte important in viata noastra, acesta fiind indispensabil.
,,Sportul de performanta este un produs al epocii noastre.Aparitia sa ca realitate sociala contemporana nu poate fi conceputa insa fara aportul tuturor domeniilor de practicare a exercitiilor fizice. El reprezinta o prelungire si o realizare la nivel superior ale exercitiilor fizice din sistemul educatiei fizice si sportului de masa. " 
Prin sportul de performanta, sportivul aspira si munceste intens sa-si depaseasca nivelul de pregatire, dorind mai apoi sa-si testeze aptitudinile dobandite in viitoarele competitii.
,,Victoria se contureaza si prinde viata prin competitie, dar ea este pregatita cu mult timp inainte." Victoria este rezultatul muncii din timpul antrenamentului. Un antrenament facut cu seriozitate, determinarea, dorinta si multa implicare din partea sportivului este factorul principal in obtinerea victoriei. ,,De fiecare data cand apare o dorinta, motivul stimuleaza si determina comportamentul pentru atingerea unui anumit scop. " .
Sportivul este asemenea unui soldat care doreste cu orice pret sa-si atinga obiectivul. 
Drept urmare, sportul de performanta nu este doar pregatire, doar recreatie, este, de fapt, durere fizica si psihica. ,,Nu este nici fenomen artistic si nici act moral pur, ci este viata traita." 
Capitolul 3 Rolul antrenorului in formarea sportivului de performanta
Definitie:,,Profesorul-antrenor reprezinta un factor esential care conditioneaza performanta sportiva daca are o temeinica pregatire si manifestare altitudinii profesionale printre care are: capacitatea energizanta in stare sa stimuleze, activeze si sa mobilizeze echipa, aptitudini de educator, aptitudini de psiholog, abilitati intelectuale, aptitudini de organizator si conducator, sa cunoasca si sa participle la elaborarea celor mai noi cunostinte stiintifice ale domeniului, capacitatea de intuitie, capacitatea de creatie, capacitatea dedecizie rapida. " 
A.Pregatirea fizica: Antrenorul reprezinta cel mai important factor in pregatirea sportivului. Acesta neavand pregatirea necesara poate oferi antrenamente care in loc sa creasca pregatirea sportivului, o poate diminua considerabil. De aceea, rezultatul unei pregatiri deficitare este infrangerea, pierderea unui meci sau poate chiar accidentarea sportivului.
Acesta are de efectuat planul antrenamentului si sa gaseasca un echilibru intre antrenamentul fizic (de crestere a rezistentei sau a masei musculare) si antrenamnetul tehnico-tactic. Astfel, punandu-se accent prea mult doar pe un tip de antrenament, sportivii nu vor fi suficient pregatiti pentru competitiile viitoare.
Antrenamentul propriu-zis nu are nicio realizare daca sportivul nu este implicat 100%.
,,Rezultatele muncii antrenorului, ale pregatirii minutioase ale sportivului sunt valori ce privesc personalitatea acestuia ca fiinta umana." 
B.In pregatirea psihica: Antrenorul are rolul de a pregati psihic si moral sportivul pentru a face fata oricarei situatii in timpul competitiei. De asemenea, acesta trebuie sa invete sportivul sa se autoincurajeze, sa pastreze pe tot parcursul competitiei o gandire pozitiva si sa se concentreze asupra obiectivului stabilit.
Spre exemplu, antrenorul, abordand o metoda total gresita de incurajare (jignind, ridiculizand sportivul deoarece a comis o greseala), poate face ca acesta sa-si piarda complet intersul fata de obiectivele stabilite si, mai ales, increderea in sine. Sau un alt exemplu, in tarile nordice, sportivul este incurajat constant sa incerce chiar daca a gresit. Acestia pun mult aceentul pe atitudinea de luptator.


Fisiere în arhivă (1):

  • Sportul de performanta.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Eftene Alexandru, Pregatire sportiva intr-o ramura sportiva :handbal: curs studii de master Editura Alma Mater,2010
2.Florian Georgescu, Educatia fizica si sportul - Fenomen social, Editura Stadion, 1971
Referinte web
1,Rezolutia Parlamentului European din 13 noiembrie 2007 privind rolul sportului in educatie (2007/2086(INI), publicata in JOC 282E/131/6.11.2008, pct 2., https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=703783
2.Florentina Camelia Medei Sportul, Factor indispensabil vietii, prioritate in politica uniunii europene, Revista Univers Strategic, 2014, https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=703783
3.http://www.qreferat.com/referate/medicina/TACTICA-JOCULUI-DE HANDBAL123.php
4.https://ro.wikipedia.org/wiki/Handbal
5.George-Florin Baitan, Factori motivationali in cresterea interesului militarilor pentru practicarea exercitiilor fizice, Buletinul Universitatii Nationale de Aparare Carol I, 2016, https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=413299


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!