Textul literar - textul nonliterar

Extras din proiect Cum descarc?

Scoala: Colegiul National "Vladimir Streinu", Gaesti
Clasa: a IX-a A
Data: 21 mai 2009
Profesor:
Obiectul: Limba si literatura romana
Tema: Tipuri de texte. Textul literar - textul nonliterar
Tipul: Aprofundare si sistematizare a cunostintelor
Scopul: Formarea de priceperi si deprinderi privind lucrul cu textele la prima vedere.
Competente generale:
1. Utilizarea corecta si adecvata a limbii romane in receptarea si producerea mesajelor in diferite situatii de comunicare;
2. Folosirea modalitatilor de analiza tematica, structurala si stilistica in receptarea diferitelor texte literare si non-literare;
3. Argumentarea in scris si oral a unor opinii in diverse situatii de comunicare.
Comptente specifice:
Comptente specifice: Continuturi/Activitati de invatare
1.1 utilizarea adecvata a achizitiilor lingvistice in receptarea diverselor texte -exercitii de identificare a particularitatilor unor texte fictionale/nonfictionale:memorialistice, epistolare, jurnalistice, juridic-administrative sau stiintifice, argumentative
2.5 compararea trasaturilor definitorii ale comunicarii in texte fictionale si nonfictionale -fictiune, imaginatie, inventie; realitate, adevar
-exercitii de stabilire a scopului comunicarii (informare, delectare, divertisment, sensibilizare, persuasiv etc.)
- reactiile receptorului (cititor, ascultator)
-"eu fictional" si "eu real", text fictional si text nonfictional
2.6 aplicarea conceptelor de specialitatein analiza si discutarea textelor literare studiate -exercitii de selectare a unor figuri de stil (personificare, comparatie, enumeratie, repetitie, epitet, hiperbola, antiteza, metafora, alegorie, inversiune);
-exercitii de stabilire a particularitatilor lingvistice ale diverselor tipuri de texte (scop, functii ale comunicarii, relatia emitator-receptor,persoane/personaje, adevar particular/general,etc.)
3.3 argumentarea unui punct de vedere privind textele studiate -exercitii de sustinere argumentata a unui punct de vedere privind un anumit tip de text
Obiective cognitive:
O1-Sa identifice elementele situatiei de comunicare in textele suport si particularitati pe care acestea le comporta in fiecare text;
O2- Sa recunoasca particularitatile de structura/compozitie ale diferitelor tipuri de texte;
O3-Sa prezinte tipul de discurs (fictional/nonfictional);
O4-Sa identifice particularitati ale limbajului utilizat in diferite tipuri de texte;
O5.Sa sa sustina argumentat apartenenta textului la categoria celor literare/nonliterare;
Obiective afective:
-Sa valorifice gandirea autonoma, reflexiva si critica in raport cu diversele mesaje receptate.
-Sa isi dezvolte atitudini pozitive fata de comunicare;
-Sa constientizeze importanta capacitatii de a opera cu un text la prima vedere;
-Sa-si organizeze un sistem de valori
Obiective psihomotorii:
-sa automatizeze modalitatile de abordare a unui text la prima vedere;
-sa utilizeze tehnici variate pentru analiza diferitelor tipuri de texte;
Metode si procedee didactice Metode si tehnici de evaluare
Explicatia Testul formativ
Conversatia euristica Observarea curenta a elevilor
Problematizarea Chestionarea orala/frontala
Descoperirea
Dezbaterea
Forme de organizare a invatarii:
Activitate pe grupe
Activitate individuala
Activitate frontala
Materiale si mijloace tehnice de invatamant:
Fise cu texte selectate
Testul formativ
Fisa de lucru a grupei
Capacitati de invatare:
Clasa omogena cu ritmuri de invatare foarte apropiate.


Fisiere în arhivă (1):

  • Textul literar - textul nonliterar.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Corghes, H-Limba si literatura romana pentru examenul de bacalaureat, ed. Art, 2004.
Costache, A- Limba si literatura romana pentru examenul de bacalaureat, ed. Art, 2005
Dobos, M-Compendiu de teorie si critica literara, ed.Polirom, 2003
Manolescu, N- Limba si literatura romana pentru bacalaureat si admitere,Ed. Paralela 45, 2005
A. Costache, Fl. Ionita, Gh. Lazarescu, A. Savoiu, F. Sanmihaian,-Ghid de Limba si literatura romana pentru clasele a IX-a - a XII-a Sofia Dobra, fise de lucru.
Rebreanu, L-Adam si Eva, ed. 100+1 Gramar
Vianu, Tudor,Dubla intentie a limbajului si problematica stilului in Arta prozatorilor romani, Ed. Minerva, 1988


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!