Scoala: Colegiul National "Vladimir Streinu", Gaesti Clasa: a IX-a A Data: 21 mai 2009 Profesor: Obiectul: Limba si literatura romana Tema: Tipuri de texte. Textul literar - textul nonliterar Tipul: Aprofundare si sistematizare a cunostintelor Scopul: Formarea de priceperi si deprinderi privind lucrul cu textele la prima vedere. Competente generale: 1. Utilizarea corecta si adecvata a limbii romane in receptarea si producerea mesajelor in diferite situatii de comunicare; 2. Folosirea modalitatilor de analiza tematica, structurala si stilistica in receptarea diferitelor texte literare si non-literare; 3. Argumentarea in scris si oral a unor opinii in diverse situatii de comunicare. Comptente specifice: Comptente specifice: Continuturi/Activitati de invatare 1.1 utilizarea adecvata a achizitiilor lingvistice in receptarea diverselor texte -exercitii de identificare a particularitatilor unor texte fictionale/nonfictionale:memorialistice, epistolare, jurnalistice, juridic-administrative sau stiintifice, argumentative 2.5 compararea trasaturilor definitorii ale comunicarii in texte fictionale si nonfictionale -fictiune, imaginatie, inventie; realitate, adevar -exercitii de stabilire a scopului comunicarii (informare, delectare, divertisment, sensibilizare, persuasiv etc.) - reactiile receptorului (cititor, ascultator) -"eu fictional" si "eu real", text fictional si text nonfictional 2.6 aplicarea conceptelor de specialitatein analiza si discutarea textelor literare studiate -exercitii de selectare a unor figuri de stil (personificare, comparatie, enumeratie, repetitie, epitet, hiperbola, antiteza, metafora, alegorie, inversiune); -exercitii de stabilire a particularitatilor lingvistice ale diverselor tipuri de texte (scop, functii ale comunicarii, relatia emitator-receptor,persoane/personaje, adevar particular/general,etc.) 3.3 argumentarea unui punct de vedere privind textele studiate -exercitii de sustinere argumentata a unui punct de vedere privind un anumit tip de text Obiective cognitive: O1-Sa identifice elementele situatiei de comunicare in textele suport si particularitati pe care acestea le comporta in fiecare text; O2- Sa recunoasca particularitatile de structura/compozitie ale diferitelor tipuri de texte; O3-Sa prezinte tipul de discurs (fictional/nonfictional); O4-Sa identifice particularitati ale limbajului utilizat in diferite tipuri de texte; O5.Sa sa sustina argumentat apartenenta textului la categoria celor literare/nonliterare; Obiective afective: -Sa valorifice gandirea autonoma, reflexiva si critica in raport cu diversele mesaje receptate. -Sa isi dezvolte atitudini pozitive fata de comunicare; -Sa constientizeze importanta capacitatii de a opera cu un text la prima vedere; -Sa-si organizeze un sistem de valori Obiective psihomotorii: -sa automatizeze modalitatile de abordare a unui text la prima vedere; -sa utilizeze tehnici variate pentru analiza diferitelor tipuri de texte; Metode si procedee didactice Metode si tehnici de evaluare Explicatia Testul formativ Conversatia euristica Observarea curenta a elevilor Problematizarea Chestionarea orala/frontala Descoperirea Dezbaterea Forme de organizare a invatarii: Activitate pe grupe Activitate individuala Activitate frontala Materiale si mijloace tehnice de invatamant: Fise cu texte selectate Testul formativ Fisa de lucru a grupei Capacitati de invatare: Clasa omogena cu ritmuri de invatare foarte apropiate.
Corghes, H-Limba si literatura romana pentru examenul de bacalaureat, ed. Art, 2004. Costache, A- Limba si literatura romana pentru examenul de bacalaureat, ed. Art, 2005 Dobos, M-Compendiu de teorie si critica literara, ed.Polirom, 2003 Manolescu, N- Limba si literatura romana pentru bacalaureat si admitere,Ed. Paralela 45, 2005 A. Costache, Fl. Ionita, Gh. Lazarescu, A. Savoiu, F. Sanmihaian,-Ghid de Limba si literatura romana pentru clasele a IX-a - a XII-a Sofia Dobra, fise de lucru. Rebreanu, L-Adam si Eva, ed. 100+1 Gramar Vianu, Tudor,Dubla intentie a limbajului si problematica stilului in Arta prozatorilor romani, Ed. Minerva, 1988
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.