Administrarea Schimbarii Organizationale

Extras din proiect Cum descarc?

Rezumat
In cadrul acestui articol, am ales tema ,,Administrarea schimbarii organizationale", unde am vorbit despre conceptul si formele schimbarii in organizatie, caracteristicile situatiilor de schimbare si metode de administrare a schimbarii organizationale.
Lucrarea are la baza un chestionar adresat managerilor intreprinderilor, format din 10 intrebari despre cum percep acestia schimbarea in companie si cum ajuta angajatii sa treaca mai usor peste acest fenomen. Chestionarul a fost completat de 2 respondenti din domenii si localitati diferite, iar in urma interpretarii rezultatelor am ajuns la concluzia ca amandoi au acelasi punct de vedere in ceea ce priveste gestionarea schimbarilor structurii, tehnologiei si personalului companiei.
Introducere
Acest studiu a fost proiectat pentru a investiga implicatia managerilor in schimbarile din cadrul companiilor si felul in care acestia isi ajuta angajatii sa treaca mai usor prin acest proces. Schimbarile sunt deseori necesare pentru supravietuire, insa uneori sunt riscante, de aceea managerii trebuie sa gestioneze acest fenomen cu calm si rabdare deoarece unii angajati se tem de ideea de nou si pot da gres tocmai din acest motiv.
Articolul a fost creat in jurul unui chestionar, care ne ofera informatii in legatura cu gradul de implicare al managerilor in procesul schimbarii oraganizationale si modul in care acestia gestioneaza conflictele aparute in urma acestor schimbari. 
De asemenea, lucrarea contine informatii din literatura de specialitate, teorii si modele de schimbari ce apar in cadrul unei companii : strategia firmei, tehnologia, structura si comportamentul oamenilor.
Analiza literaturii de specialitate
In economia intreprinderii, prin ,,managementul schimbarii" se intelege elaborarea, administrarea si evaluarea sistematica a schimbarilor intr-o intreprindere. Schimbarile pot lua forma unor noutati, adaptari, imbunatatiri, precum si a eliminarii greselilor din trecut.
Procesul de schimbare organizationala este declansat, in general, de catre initiatorul schimbarii (proprietar, manager) prin sesizarea aparitiei unor probleme, care au efecte negative asupra competitivitatii organizatiei.
Principala teorie a conceptului ,,managementul schimbarii organizationale" este reprezentata de programul de schimbare al managerului ce poate viza modificarea unuia dintre cele patru elemente de baza: strategia firmei, tehnologia, structura si comportamentul oamenilor.
Schimbarea strategiei firmei reprezinta o schimbare complexa la nivelul unei organizatii.Un caz ce ilustreaza schimbarea strategiei unei firmei este cel al companiei Aetna Insurance care a renuntat la strategia de crestere.Pana in acel moment firma isi dorea o crestere a asiguratilor.Aceasta firma a abordat o noua strategie pentru a-si creste profitul ce consta in atragerea unor clienti profitabili.Compania Aetna Insurance a reusit astfel sa-si creasca veniturile de 10 ori.
Schimbarile strategice sunt, de regula, generate de factori din afara companiei cum ar fi concurenta. Schimbarile strategice sunt deseori necesare pentru supravietuire si atunci cand sunt implementate in conditii de criza sunt deosebit de riscante.
Schimbarea tehnologica inseamna schimbarea modului in care compania creeaza si comercializeaza produsele sau serviciile sale. De exemplu, managerul ar putea dori sa modernizeze productia prin instalarea sau modificarea sistemelor computerizate sau a sistemelor de organizare ale firmei.
Schimbarea structurala reprezinta reoganizarea unor aspecte din cadrul unei firme.Managerii sunt persoanele capabile sa se ocupe cu schimbarea structurala. Ei pot schimba structura, prin inlocuire, concediere sau angajare de personal, sau pot schimba infrastructura firmei prin schimbarea politicii, procedurilor si regulilor sale.
Schimbarea de personal pune acentul pe resursele umane.Aceasta schimbare este declansata in momentul in care se aplica oricare dintre cele 3 schimbari mentionate anterior si provoaca diferite schimbari in ceea ce priveste latura referitoare la comportamentul firmei, incluzand atitudinile, valorile si aptitudinile angajatilor. 
Conform datelor furnizate de platforma ManagerAnticriza, rata de esec a programelor de schimbare este de aproximativ 70%. Majoritatea autorilor identifica drept cauza principala a esecului acestor programe opozitia persoanelor din organizatie (angajati si lideri) fata de schimbare.
Rezistenta angajatilor fata de schimbare poate fi generata de cauze interne sau de cauze externe companiei. Printre cauzele rezistentei individuale la schimbare se numara: atentia si memoria selectiva, obiceiurile existente, dependenta fata de opiniile altor persoane, frica de necunoscut, ratiunile economice, lipsa de siguranta.
Metodologie
1.Cercetarea este cantitativa,bazata pe chestionar.Pentru cercetare au fost intervievate doua persoane din doua organizatii diferite,una specializata in domeniul constructiilor,iar cealalta in domeniul serviciilor.
2.Organizatia unde a fost realizata cercetarea se numeste Sc Ideea Atelier Concept SRL si isi desfasoara activitatea la sediu din str. Vladimir Streinu,nr. 8, etaj 2.Intreprinderea are ca si obiect de activitate serviciile ce presupun obtinerea de angajamente in filme, productii teatrale sau alte spectacole de divertisment.
3.Persoana intervievata este proprietarul/managerul general si are o vechime in organizatie de 3 ani.
4.Noi am ales sa intervievam persoane ce lucreaza in domenii diferite pentru a vedea ce proceduri ar aplica fiecare intreprindere in momentul in care s-ar produce o schimbare organizationala.Pentru organizatia ce are ca domeniu de activitate serviciile intrebarile din cadrul chestionarului au fost citite proprietarului/managerului general,iar acesta a raspuns cu una sau mai multe variante unde a fost cazul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Administrarea Schimbarii Organizationale.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Deaconu A.Podgoreanu S ., Rasca L., 2004,cap.3- Factorul uman si performantele organizatiei
Tantau A.D., 2004,cap. 2- Fundamente ale schimbarii organizationale
Revista Romana de Statistica - Supliment nr. 9 / 2014


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!