Albalact

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Scurt istoric al companiei albalact 2
2. Managementul Albalact 3
2.1. Principalii membri din echipa de conducere 3
2.2. Brand-uri 8
2.3. Evolutia ,extinderea si modernizarea afaceri 11
2.4. Cifra de afaceri 16
2.5. Certificare 20
3. Previziuni legate de evolutia firmei 20
4. Bibliografie 22


Extras din proiect Cum descarc?

Scurt istoric al companiei Albalact
Infiintata in 1971 sub denumirea de Intreprinderea de Industrializare a Laptelui Alba, SC ALBALACT SA s-a privatizat in anul 1999 prin licitatie publica deschisa fiind privata apoi 100%.
In anul 2004, ALBALACT SA decide sa intre pe segmentul laptelui UHT cu un produs adresat unui segment de consumatori ceva mai speciali - copiii si mamele. De altfel, lactatele pentru copii si familie era un segment foarte putin "exploatat", cu o oferta destul de saraca.
In urma unei investitii importante in linia Tetra Pak pentru producerea laptelui UHT la 1 litru s-a lansat pe piata brandul Fulga. Beneficiile produsului sunt sugerate si de sloganul "Bunatate de Lapte". Brandul Fulga a mai adus ceva nou pe piata: animatia, ca mijloc fundamental de comunicare a brandului si a mesajului. In decurs de doar un an de la lansarea brandului Fulga, ALBALACT SA iese din randul micilor producatori locali de lactate si ajunge in primii 5 jucatori de pe piata, crescand cu peste 30% consumul de lapte ambalat UHT din Romania.
In anul 2005, compania ALBALACT SA lanseaza pe piata produse noi, sub marca Fulga. Este vorba despre produsele "Bunatati cu lapte" - 4 sortimente de lapte cu ciocolata si arome de fructe, ambalate in cutii de 250 ml, la care ulterior a adaugat un pai special, telescopic.
In urma unei investitii in valoare de 2 mil. Euro in linii de ambalare Tetrapak, in 2006, lanseaza in luna martie gama de lactate proaspete (lapte pasteurizat, iaurt simplu si cu fructe, sana si lapte batut) sub brandul Zuzu, o noua marca de lactate produsa la standarde de calitate europene. Dar ce aduce ea prin nume, prin comunicare, prin design-ul de ambalaj este zambetul si placerea de a consuma produse lactate, pe langa nevoia propriu zisa de a manca. Ambalajele Zuzu sunt o premiera pe piata romaneasca, fiind fabricate cu cea mai moderna tehnologie de ambalare.
In martie 2006 a inceput constructia unei noi fabrici de prelucrare a laptelui, cu o capacitate de prelucrare de 200.000 litri/zi, conform normelor europene de igiena. Aceasta investitie, de 10 milioane euro, este una dintre cele mai mari din domeniu. 
Caracterizata prin inovatie continua, ALBALACT SA diversifica, in februarie 2007, gama de iaurturi proaspete Zuzu prin introducerea noii arome: piersici si caise.
In aprilie 2007, Fulga face un pas important in extinderea gamei de produse prin lansarea iaurturilor proaspete. Iaurturile sunt produse dupa retetele traditionale ale ALBALACT din culturi lactice selectionate de cea mai buna calitate. Fiind realizate special pentru copii, cunoscuti drept extrem de pretentiosi atunci cand este vorba despre alimentatie, iaurturile Fulga sunt foarte gustoase, au consistenta cremoasa si bucati mari de fructe. 
In septembrie 2007 s-a deschis o noua fabrica ALBALACT SA amplasata in Oiejdea, fiind una dintre cele mai moderne si mari fabrici din SE Europei. Bazata pe o tehnologie de ultima ora, fabrica este prevazuta cu instalatii complet automatizate si sisteme de control extrem de riguros al parametrilor de procesare si al celor de ambalare, asigurand un proces de productie fara intreruperi si fara probleme. 
Compania Albalact are peste 500 de angajati, peste 3500 de actionari si este listata pe piata Rasdaq. Pe langa produsele lactate proaspete comercializate sub brandurile Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza unt, iaurt si smantana sub marca omonima "De Albalact".
Managementul Albalact
Principalii membrii din echipa de conducere
RAUL CIURTIN este presedintele companiei de lactate Albalact Alba Iulia si in acelasi timp este unul dintre oamenii de afaceri de succes din Romania, care a adus o fabrica mica in topul primilor cinci producatori de pe piata nationala a lactatelor, in numai 5 ani.
Raul Ciurtin s-a nascut la 24 iulie 1972 si este de profesie medic.
A absolvit Facultatea de Medicina "Iuliu Hatieganu" din Cluj Napoca. Avea 25 de ani cand a devenit medic, profesand in Baia Mare, timp de doi ani 1998-1999, ca generalist. "Era un ideal frumos, mai ales pe vremuri, dar in ziua de azi meseria asta e mai putin apreciata in Romania," zice Raul Ciurtin. Pe de alta parte, gandul de a intra in afaceri i-a incoltit inca din anii studentiei. Asa ca "terenul" a fost pregatit pentru marea schimbare din viata sa, cand a abandonat stetoscopul, preluand fotoliul de presedinte al unei companii de mici dimensiuni la vremea aceea.
In anul 1999, Raul Ciurtin a facut primul pas in afaceri, cand tatal sau, Petru Ciurtin, a cumparat pachetul majoritar al societatii Albalact SA Alba Iulia, companie care, in acea vreme, era intr-o situatie financiara destul de precara. Incepand cu acelasi an, Raul Ciurtin a fost director si administrator unic al SC Albalact Alba Iulia, iar acum este presedintele Albalact. ,,Atunci cand mi-am asumat aceasta responsabilitate, nu realizam exact ce se intampla sau ceea ce urmeaza sa se intample. In afara de asta, dimensiunea afacerii in acel moment era foarte mica. (...) Nu mi-a fost foarte usor, impactul cu lumea afacerilor este unul destul de dur, tu insuti trebuie sa fii puternic. Dar 
si flexibil.", povesteste Ciurtin. El recunoaste ca a venit in companie fara sa stie foarte multe despre industria in care a intrat, ce inseamna managementul si in special lucurul cu oamenii care depind de deciziile pe care le va lua. ,,O data intrat in acest angrenaj, aveam doua posibilitati: sa tin bine pasul sau sa abandonez. Eu zic ca am tinut bine pasul, altfel Albalact nu ar fi ajuns unde este astazi", mai spune seful companiei.
Primele decizii pe care le-a luat ca manager au fost legate de finantarea investitiilor si de echilibrarea companiei, in sensul diminuarii datoriilor. ,,Nu pot sa spun ca au fost decizii foarte bune sau foarte rele, ci doar ca si unele, si altele au reusit sa duca la dezvoltarea business-ului", afirma Ciurtin.
Primii doi ani au fost cei mai grei pentru tanarul patron. O fabrica de prelucrare a laptelui se bazeaza pe materia prima colectata de la vacile crescute de tarani sau in ferme. "Fabrica avea restante la plata laptelui colectat de la crescatorii de vaci", isi aminteste Ciurtin. Era nevoie ca lucrurile sa fie puse la punct, iar o noua relatie intre producator si furnizori s-a reconstruit incetul cu incetul, din poarta-n poarta. Astfel ca noul sef a facut sute de kilometri prin comunele din judetul Alba, dar si in judetele vecine, acolo unde erau furnizorii traditionali de lapte. "Am incasat multe injuraturi. Cand auzeau de la ce fabrica sunt, oamenii se revoltau, din cauza ca nu primisera banii de la fosta fabrica de stat pentru materia prima livrata de ei. Le-am promis ca lucrurile se vor schimba, chiar daca unii au fost mai putin increzatori atunci", iata cateva dintre amintirile unui nou inceput.


Fisiere in arhiva (1):

  • Albalact.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!