Amplasarea optimă a agenților economici

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 42 în total
Cuvinte : 10662
Mărime: 62.54KB (arhivat)
Publicat de: Iustin Moga
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Buzoianu Daniela
UNIVERSITATEA “PETROL-GAZE” PLOIESTI FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZAREA: MANAGEMENT

Extras din proiect

CAPITOLUL I

PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI FIRMEI

S.C. PREMIS S.A. este persoană juridică română, cu sediul în Ploieşti , b-dul Republicii, nr. 117-25 , are ca obiect de activitate desfacerea de mărfuri industriale.

Societatea este constituita si functioneaza pe o durata nelimitata, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.

Sediul societatii este stabilit in Ploiesti, B-dul Republicii –, nr. 17, jud. Prahova si poate fi schimbat in orice localitate in Romania, cu respectarea dispozitiilor legii si ale actului constitutiv.

Societatea poate infiinta sucursale, filiale, reprezentante, birouri, puncte de lucru, agentii, in orice localitate in Romania sau in strainatate, prin decizia consiliului de administratie al societatii si cu respectarea formalitatilor de infiintare si inregistrare specifice locului unde acestea vor functiona.

Principalii clienti pentru serviciile societatii – serviciile societatii se adreseaza in principal populatiei din Ploiesti.

Domeniul principal de activitate al societatii consta in comertul cu amanuntul, in magazine specializate, al altor produse n.c.a. (cod CAEN 524 ).

Obiectul principal de activitate al societatii consta in comertul cu amanuntul al marfurilor textile (cod CAEN 5241 ).

Capitalul social al societatii, subscris si integral varsat, este de 2345342,5 , lei, constituit intr-un total de 938.137 actiuni nominative ordinare cu o valoare nominala de 2,5 lei fiecare, detinuta de actionarii societatii .

In cazul majorarii capitalului social, actionarii societatii au drept de preferinta pentru subscrierea actiunilor nou emise, in conditiile prevazute de legislatia valorilor mobiliare.

Actiunile emise de societate au o valoare egala. Actiunile sunt dematerializate, evidentiate prin inscriere in cont si sunt liber transferabile pe o piata organizata a valorilor mobiliare, in conformitate cu prevederile legale aplicabile.

Fiecare actiune confera dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, alte drepturi recunoscute actionarilor, in conformitate cu prevederile legale si ale actului constitutiv.

Actionarii raspund pentru obligatiile societatii in limita capitalului social subscris. Obligatiile societatii sunt garantate cu patrimonial social. Patrimoniul societatii comerciale nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii numai asupra partii din profitul societatii comerciale care i se va repartiza acestuia de catre adunarea generala a actionarilor sau asupra cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii comerciale, efectuata in conditiile legii si ale actului constitutiv.

1.1.OBIECTUL DE ACTIVITATE

Obiectul de activitate al societatii include: comercializarea de marfuri textile, incaltaminte si metalo – chimice; activitate de alimentatie publica si culinara; prestari de servicii pentru persoane fizice si juridice constand in: transporturi de marfuri si materiale in trafic intern, colaborari, retusuri marfa, consignatie, xerox, reparatii auto; activitati de productie si desfacere: bauturi racoritoare si apa carbogazoasa, confectii, tricotaje, etc.

1.2.RESURSELE FIRMEI

1.2.1.RESURSELE FINANCIARE

-mil lei -

Nr. Crt. postul 2002 2003 2004 2005 Structura 2005 (%)

0 1 2 3 4 5 6

Capital social 23453,4 23332,3 23332,3 23332,3 40,6

Capital propriu 27678,8 29266,8 34419,6 40420,0 79,7

Din care fonduri 4225,4 5934,5 11089,3 17087,7 33,7

Surse atrase 5613,9 5528,8 9634,6 8888,2 17,5

Surse imprumutate 2363,9

Provizioane + ct. reg. 960,0 1395,1 2,8

Total pasiv 35656,5 34795,6 45014,3 50703,3 100,0

Mijloacele economice au fost finantate preponderant din capital propriu, dar finantarea din capital propriu a fost in scadere de la 90% in anul 2000 si 2001, la 78% in anul 2003 si 80% in anul 2004 si 76% in anul 2005. Ponderea fondurilor proprii in capitalul propriu a fost in crestere de la 2% in anul 2001 la 20% in anul 2002 si 34% in anul 2005 pe 6 luni.

Activul net (capitalul propriu) la 30.06.2005 a fost 40420 mil. lei, si indica valoarea patrimoniala la aceasta data, iar cresterea fata de anul precedent s-a datorat fondurilor proprii.

Capitalul strain (sursele atrase) au finantat mijloacele economice in proportie de 15,9% in anul 2003, 21,3% in anul 2004 si 17,5 in anul 2005, pe 6 luni.

In cadrul surselor atrase, decontarile cu bugetul statului au fost in crestere de la 18% in anii 2000 si 2001 la peste 50% in perioada urmatoare. Furnizorii au evoluat in scadere de la cca 80% la 47%-43% in perioada urmatoare.

In conditiile economico – financiare prezentate, desi societatea inregistreaza o crestere si o imbunatatire a paremetrilor de activitate in perioada 2002 – 2004, cifra de afaceri crescand de 2,2 ori, capitalul propriu crescand de 1,2 ori, mijloacele economice de 1,3 ori, fondurile proprii crescand de 2,3 ori, totusi unitatea are surse atrase de 1,7 ori mai mari, ceea ce si explica ponderea de 21% a surselor atrase in finantarea mijloacelor economice pe anul 2004.

1.2.2. RESURSELE UMANE

Structura organizatorica a S.C. PREMIS S.A. este tipica unei societati cu activitate de comert. Organigrama are 4 nivele ierarhice, imbinand relatiile functionale cu cele ierarhice.

In subordinea administratorului unic, care indeplineste totodata si functia de director general, sunt:

- Directorul economic;

- Directorul comercial;

- Serviciile cu activitate generala:

- biroul resurse umane;

- oficiu juridic;

- oficiul informatica;

- control financiar

- inspector cu protectia civila;

- compartimentul protectia muncii si PSI;

- birou management, restructurare.

- Directorul economic are in subordine directa:

- serviciul financiar – contabilitate;

- birou revizie – gestiune;

- compartiment administrative.

- Directorul comercial are in subordine directa:

- biroul marketing;

- biroul aprovizionare – transporturi;

- reteaua de magazine si depozite.

Potentialul uman al firmei este dat de numarul, structura si calificarea personalului.

Se apreciaza ca asigurarea cu personal a posturilor de lucru este corespunzatoare.

La 01.09.2005, in cadrul S.C. PREMIS S.A. isi desfasura activitatea cu un numar de 322 salariati.

Structura de personal la 01.09.2005 se prezenta astfel:

Categoria de personal numar Pondere

Personal TESA

Personal indirect

Personal operativ 43 salariati

30 salariati

249 salariati 13,3%

9,3%

77,4%

TOTAL 322 salariati 100%

Structura de personal este adecvata profilului de activitate, cu ponderi reduse de personal TESA si personal indirect productiv. Personalul operativ este in proportie de 77,4% din total.

Preview document

Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 1
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 2
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 3
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 4
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 5
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 6
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 7
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 8
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 9
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 10
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 11
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 12
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 13
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 14
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 15
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 16
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 17
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 18
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 19
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 20
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 21
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 22
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 23
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 24
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 25
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 26
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 27
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 28
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 29
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 30
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 31
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 32
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 33
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 34
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 35
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 36
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 37
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 38
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 39
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 40
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 41
Amplasarea optimă a agenților economici - Pagina 42

Conținut arhivă zip

  • Amplasarea Optima a Agentilor Economici.doc

Te-ar putea interesa și

Punerea în valoare a produselor la locul vânzării în magazinele Cash and Carry - SC Selgros Cash and Carry SRL

INTRODUCERE În economia contemporană, supusă deopotrivă cerinţelor şi constrângerilor legilor pieţei, caracterizată de un pronunţat dinamism şi...

Plan de Afaceri - SC Pro-Albina SRL

Pasul 2 2.1 Scurt istoric Beneficiarul proiectului, SC PRO -ALBINA SRL fiind administrata de Preotu Adriana Alexandra, nascuta la data de...

SC Monzza SRL

Prezentarea firmei Denumirea societatii: Monzza S.R.L. Adresa: Bulevardul Independentei Nr.18, Ploiesti, Prahova Forma juridica: societate cu...

Amplasarea optimă a agenților economici - studiu de caz realizat la Newconstruct SA

Cap I: PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI 1.1 SCURT ISTORIC Societatea adusa in prim planul acestui studiu de caz, este o societate pe actiuni, ale...

Amplasarea optimă a agenților economici - studiu de caz realizat la SC Matizol SA

Capitolul 1 PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI S.C. MATIZOL S.A. 1.1. Scurt istoric Infiintata in 1939 sub denumirea “Societatea Anonima Teleajen”,...

Amplasarea optimă a agenților economici - studiu de caz la Ciprom SA

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI 1.1. Scurt istoric Denumirea: S.C. CIPROM S.A. Ploiesti Sediul social: - Ploiesti, Str. Gh. Gr....

Tehnici și Instrumente de Merchandising Utilizate de Carrefour România

INTRODUCERE În tara noastra, aflata într-un stadiu de consolidare a economiei de piata, relatiile noi ale comertului cu producatorii, ca o...

Amplasarea optimă a firmei SC Rovit SA

S.C. ROVIT S.A. cu sediul in Valea Calugareasca,Sos. Nationala nr.210,tel. 0244-236386,cu nr. de inmatriculare la ORC: J29/1237/1991,constituita in...

Ai nevoie de altceva?