INTRODUCERE C.1- Prezentarea firmei CARREFOUR ROMANIA S.A. 1.1. Date de identificare a societatii; 1.2. Descrierea activitatii/produselor/serviciilor; 1.3. Concurenta, furnizori, beneficiari; 1.4.Situatia economico-financiara (venituri/ cheltuieli, profit/pierdere, rentabilitate); 1.5. Organigrama; 1.6. Analiza SWOT a firmei CARREFOUR ROMANIA S.A.; C.2- MRC a societatii CARREFOUR ROMANIA S.A.- Atragerea, pastrarea, fidelizarea, satisfactia clientilor, etc 2.1. Aspecte teoretice privind satisfacerea/ atragerea clientilor 2.2. Partea aplicativa a MRC in societatea CARREFOUR ROMANIA S.A. CONCLUZII BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE In ultimele decenii, intreprinderile au fost nevoite sa faca fata unei concurente acerbe, iar in prezent aceasta tendinta este mai accentuata. Intreprinderile trebuie sa se orienteze spre client, sa-si formeze o clientela fidela ca sa poata ramane pe piata si, de ce nu, sa-si depaseasca concurentii. Intreprinderile orientate spre client sunt adeptele crearii unei baze de clienti si nu doar ale unei oferte de produse. In ceea ce priveste hipermarketurile, acestea nu reprezinta doar mari suprafete comerciale care vand cantitati uriase de produse la preturi reduse, ci constituie, inainte de toate, o experienta deosebita pe care clientii o traiesc si vor sa o repete cat mai curand. In hipermarketuri totul este conceput in asa fel incat clientul sa revina nu doar datorita preturilor reduse, ci si datorita: -atmosferei din magazin; -a atitudinii prietenoase a personalului; -a calitatii serviciilor oferite. Consumatorul de astazi nu se deplaseaza pentru o promotie la fel ca in trecut. El primeste pliante in mod regulat, putand astfel decide ce i se potriveste sau ce il atrage mai mult din gama de produse propuse de magazin. In general, in timpul promotiilor, produsele sunt astfel alese incat clientul sa aiba impresia ca totul i se potriveste. In principiu, consumatorul este mai putin orientat spre un anumit produs. Pentru a-l atrage si a-l face sa cumpere, distribuitorii de produse alimentare din marile suprafete comerciale: - multiplica mijloacele de comunicare - reduc semnificativ preturile. Totusi, una din metodele eficiente de atragere a clientilor o reprezinta programele de marketing care ofera carduri de bonus sau de fidelitate. Acestea sunt programe pentru clientii care fac cumparaturi in mod frecvent (frequent buyer), oferindu-le anumite drepturi clientilor constanti, cum ar fi case de marcaj speciale. In afara de fidelizarea clientilor, aceste programe ofera posibilitatea de a urmari vanzarile catre clienti si a personaliza ofertele catre acestia. Prin acest mod de comunicare directa se stabilesc relatii intre vanzator si cumparatori si se dezvolta fidelizarea fata de marca (loyalty brand). Fiecare familie frecventeaza in mod regulat un magazin in mod principal, de genul marilor suprafete comerciale, in care cheltuieste de obicei mai multi bani si un magazin secundar pentru cumparaturi urgente. Asigurarea continua a calitatii relatiilor cu clientii este un deziderat foarte important pentru intreprinderi. Nivelul de exigenta al clientilor creste continuu iar satisfactia totala este dificil sa fie atinsa. Exigentele clientilor prezinta si numeroase avantaje: fidelizarea clientilor, o comunicare pozitiva spre anturajul clientului si chiar dificultatea de a fi imitat de concurenta. Insa, pentru a pastra clientii, se ridica o intrebare din partea intreprinderilor: cum sa satisfacem clientul si, in acelasi timp, sa pastram costurile in limite acceptabile? C.1- Prezentarea firmei Carrefour este cel mai mare retailer european si al doilea din lume, dupa Wal-Mart operand mai multe tipuri de magazine: hipermarketuri, supermarketuri, hard discount si magazine de vecinatate. Grupul Carrefour avea pe plan mondial, in septembrie 2007, 1.108 hipermarketuri, 2.659 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip "hard-discount" si alte peste 4.700 de magazine de proximitate Prezent in 32 de tari din lume cu peste 9.500 magazine, grupul Carrefour numara peste 471.000 de angajati. Scurt istoric Compania CARREFOUR a fost fondata in Franta, in anul 1959 de catre familiile Fournier si Defforey. In anul 1960 se deschide primul supermarket in Annecy, iar in 1963 primul hypermarket cu o suprafata de 2.500 m, cu 12 case de marcat si 400 de locuri de parcare in Sainte-Genevieve-des-bois. In 1963 apare primul hypermarket CARREFOUR in Sainte-Genevieve. 1969 se deschide primul hypermarket in afara Frantei: Belgia. In 1989 se deschide primul hypermarket in Asia. In cei 50 de ani de viata grupul Carrefour s-a dezvoltat pe 4 continente: Europa, America Latina, Asia si Africa. - In Europa: Spania, Italia, Belgia, Cipru, Portugalia, Polonia, Romania, Olanda si Turcia; - In America Latina: Brazilia, Argentina, Bolivia; - In Asia : China, Taiwan, Thailanda, Indonezia, Malaiezia si Singapore.
"Lasa clientii sa iti promoveze afacerea" Michael E.Cafferky, Editura Bucuresti "Relatiile perfecte cu clientii" Ted Johnd, Editura national, Editura National,1998 https://app.confidas.ro/profil/11588780-carrefour-romania-sa http://www.revista-piata.ro/Fidelizarea_se_face__in_primul_rand__prin_pret-id93.html http://www.retail-fmcg.ro/continut-premium/sisteme-de-fidelizare-pe-piata-de-retail-din-romania.html http://carrefour.ro/despre-grup-carrefour.html https://industriacarnii.ro/Articol-Carrefour-a-avut-profit-de-peste-1-miliard-de-euro-in-2019/7410 https://www.economica.net/carrefour-a-reusit-sa-revina-anul-trecut-pe-profit_180403.html https://www.capital.ro/carrefour-rezultate-excelente-pe-final-de-an-compania-se-asteapta-la-un-profit-in-crestere-pentru-tot-anul.html http://carrefour.ro/despre-grup-carrefour.html
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.