Analiza Sistemului Motivational la SC Apa Canal 2000 SA Pitesti

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. MOTIVAREA RESURSELOR UMANE ALE ORGANIZATIEI 5
1.1. Necesitatea motivarii personalului 5
1.2. Teorii ale motivarii 6
1.3. Tipuri de motivare 18
1.4. Eficienta sistemului de motivare 23
CAPITOLUL II SISTEMUL DE MOTIVARE IN CADRUL S.C. APA CANAL 2000 S.A. PITESTI 25
2.1. Prezentarea generala a societatii 25
2.2. Organizarea societatii 26
2.3. Motivatia angajatilor la locul de munca in cadrul S.C. APA CANAL 2000 S.A. Pitesti 28
2.4. Caracteristica generala a factorilor ce influenteaza motivatia 33
Concluzii 35
Bibliografie 37
ANEXA 38


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Realizarea obiectivelor organizatiei este imposibila in absenta participarii oamenilor. Raspunsul la intrebarea "Ce ii determina pe oameni sa munceasca" pare relativ simplu: nevoile. Ceea ce este complicat este a descifra ce nevoie are personalul unei organizatii, in ce ordine se cer satisfacute, cu ce mijloace, care sunt efectele din punctul de vedere al organizatiei si al individului. 
Fara a acorda prea multa importanta resurselor umane din cadrul unei organizatii, managerii si proprietarii sunt adesea prea orbiti de obtinerea profitului, uitand sau nestiind ca acesta se poate mari, daca motivatia si satisfactia angajatilor cresc. Costurile acestui obiectiv sunt mult mai mici decat pierderile determinate de insatisfactia angajatilor. Conflictele, sabotajele, comportamentele defensive sunt nu mai cateva din formele de manifestare ale insatisfactiei personalului. Firmele de prestigiu care au invatat din timp lectia dintre ,,cum putem face din resursele umane o forta" sunt acum in topul dezvoltarii economice. Iata de ce, este foarte importanta atentia acordata capitalului uman, inainte ca firmele concurente sa descopere slabiciunile acestuia si sa-l atraga de partea lor.
Studiind motivatia, cunoscand ca practica de a acorda salarii mici, incercand minimizarea cheltuielilor firmei este de fapt, un bumerang. Niciodata nu se ajunge la motivatia si performanta dorita in acest fel. Dimpotriva, efectele unei motivari suficiente, pecuniara sau non pecuniara, a resurselor !umane insotite de o politica de marketing bine gandita, pot asigura succesul afacerilor de perspectiva.
Deci, de multe ori apare intrebarea: cum pot fi motivati angajatii? Raspunsul nu este chiar asa de simplu. Motivarea vine din interiorul fiecaruia, din cele mai launtrice ascunzisuri ale fiintei umane si este adanc inradacinata in dorintele si nevoile angajatilor. Ceea ce poate sa faca un manager de resurse umane este sa creeze mediul ideal in care fiecare angajat se simte motivat si atunci, productivitatea, eficienta si performantele sale vor fi maxime.
Multi oameni trec prin viata punandu-si in umbra natura intima, fara a-si descoperi "adevarata chemare", rara a fi constienti de ceea ce ii motiveaza. Oamenii isi abandoneaza prea repede visele in fata realitatilor vietii. Ei se conformeaza societatii, familiei si altor institutii, fiecare dintre ele oferindu-le tipare de gandire, emotionale etc. Adevarata lor identitate dispare. Ca ei sa fie motivati este suficienta aducerea la lumina a adevaratei identitati a fiecaruia, talentului si dorintelor lor ascunse.
Motivatia reprezinta motorul fundamental al actiunilor, variabila care orienteaza comportamentul si viata cotidiana. Orice actiune intreprinsa este justificata de un ansamblu de factori care energizeaza, activeaza si sustin comportamentul. Raspunsul la o intrebare de genul "ce te-a determinat sa faci acest lucru?" este greu de dat deoarece, pe moment, este greu constientizata motivatia alegerii unui anumit mod de a actiona. Cunoasterea motivatiei constituie un domeniu vast de cercetare a psihologiei umane, stiinta care incearca sa elucideze si cauzele interioare care determina o anumita conduita. Cel mai adesea, punctul de vedere psihologic leaga motivatia personalului de trebuintele si nevoile umane. Desi cercetarile in domeniu sunt uneori contradictorii, este cert ca nevoile active provoaca o tensiune interioara pe care individul incearca sa o depaseasca. Nevoia care detine cel mai inalt nivel de nesatisfacere va exercita si cea mai mare presiune pentru a fi satisfacuta. Pe aceste considerente au aparut primele teorii asupra relatiilor si resurselor umane, teorii care au urmarit aspectele motivationale in cadrul organizatiilor si modul in care acestea determina satisfactia in munca.
Pentru aceasta lucrare stiintifica ,,Analiza sistemului motivational", investigatiile au fost efectuate in cadrul ,,S.C. Apa Canal 2000 S.A. Pitesti". 
Sub aspectul instrumentarului metodologic utilizat in investigare am apelat la tehnici de cercetare economica, dar si la tehnici statistico-matematice. Documentarea realizata a presupus consultarea unei bogate literaturi de specialitate, din tara si din strainatate. Abordarea sistemica a temei studiate a presupus identificarea tipurilor de variabile si relatiilor cauzale dintre acestea. Acolo unde a fost posibil analiza calitativa a fenomenelor s-a impletit cu analiza cantitativa. Un instrument important in economia lucrarii il constituie alcatuirea, aplicare si interpretarea datelor unui chestionar aplicat salariatilor S.C. Apa Canal 2000 S.A. Pitesti. Concluziile formulate au fost confruntate cu faptele empirice, cu datele existente, pentru ca aceste concluzii sa fie validate de practica si sa fie bine fundamentate. 
Motivarea personalului in firmele autohtone nu este pusa in valoare, de aceea am considerat ca este nevoie de o descriere in esenta a problemei. Principala sarcina fiind - motivatia, nu numai un concept teoretic, un scop in sine, ea este si trebuie sa fie un pretios ,,instrument" folosit tot mai insistent de manageri pentru obtinerea unor performante superioare, intelegand prin performante mai ales atingerea obiectivelor in conditii superioare de consumuri si costuri (mai reduse), calitate (mai inalta) etc.
CAPITOLUL I. MOTIVAREA RESURSELOR UMANE ALE ORGANIZATIEI
1.1. Necesitatea motivarii personalului
In managementul firmei, sensul adevarat al actiunilor si al comportamentului angajatilor nu poate fi descoperit fara cunoasterea motivelor care le-am generat. Aceasta justifica frecventa cu care ne intrebam si suntem intrebati aproape zilnic asupra motivelor deciziilor noastre si ale celorlalti.
Din punct de vedere etimologic, motivatia provine din cuvantul latin "movere" si inseamna deplasare. Prin urmare, motivatia reprezinta suma energiilor interne si externe care initiaza si dirijeaza comportamentul spre un scop care odata atins va determina satisfacerea unei necesitati. Referitor la aceasta definitie se impun cateva precizari:
- Conditiile interne care au rolul principal in motivare nu pot fi observate si nu pot fi izolate atunci cand se analizeaza un comportament. Motive precum foame, securitate sau recunoastere nu se pot vedea. Ceea ce se poate observa sunt doar comportamentele rezultante ale acestor nevoi interne.
- Multe din aspectele privind motivatia implica construirea unor modele si utilizarea unor termeni specifici ce descriu procese neobservabile. Analizele au la baza particularitatile individului, observatiile output-ului comportamental si ipoteze asupra iesirii lui.
- Rezultatul unei motivatii este intotdeauna actiunea. Oamenii raspund la nevoile lor interne prin activitati ce uzeaza atingerea obiectivelor pe care ei le cred generate de satisfactii.
- Comportamentul nu se poate confunda cu motivatia. Motivatia este un factor important in determinarea comportamentului dar nu este singurul.
Fiind rezultatul unei indelungate dezvoltari filogenetice si ontogenetice, motivatia reprezinta un fenomen foarte complex care orienteaza conduita factorului uman intr-o directie sau alta. Kurt Levin explica conduita factorului uman intr-o situatie data ca urmare a faptului ca atunci cand un stimul actioneaza asupra organismului, el antreneaza un comportament de raspuns. Drept reactie la aceasta abordare, J. Nuttin (1963) spune: schema stimul-raspuns exc1ude ca inutila notiunea de motivatie anterioara intr-o situatie prezenta. Dupa J. Nuttin motivatia trebuie privita sub aspectul el dinamic si directional. P. Golu (1973) definea motivatia ca "modelul subiectiv al cauzalitatii obiective, cauzalitate reprodusa psihic, acumulata in timp, transformata si transferata prin invatare in achizitie interna a persoanei. "Prin motivatie B.Zorgo (1975) intelege: "totalitatea mobilurilor interne ale conduitei, fie ca sunt innascute sau dobandite, constientizate sau neconstientizate, simple trebuinte fiziologice sau idealuri abstracte." (Pitariu, 1994)
Conceptul de motivatie este frecvent utilizat pentru a identifica si explica: (Rotaru, 1994)
- Diferentele de comportament ale indivizilor. Spre exemplu, in conditii de egalitate a salariului, performantele individuale ale angajatilor pot fi extrem de diferite. Aceste diferente se explica prin faptul ca realizarea obiectivelor organizatiei nu reprezinta o necesitate pentru toti angajatii. Multi dintre ei pot fi interesati de alte activitati si nu de munca lor (sport, muzica, politica, familie s.a.)
- Directia comportamentului. Un om caruia ii este somn sau foame va dezvolta imediat un comportament prin care va obtine odihna sau hrana. In organizatie, unii angajati isi directioneaza comportamentul pentru a obtine sursele de existenta, in timp ce altii urmaresc performantele deosebite si recunoasterea celor din jur.
Deci comportamentul uman este determinat de anumite motive, constientizate de individ ca scopuri. Sarcina managerului - ca element catalizator al grupului - este de a identifica si activa motivele salariatilor, de a le dirija catre o munca performanta.
Fenomenele motivatiei sunt:
- Trebuinte
- Impulsuri
- Intentii
- Valente
- Tendinte


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Sistemului Motivational la SC Apa Canal 2000 SA Pitesti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!