Analiza Structurala a Sectorului de Telecomunicatii

Extras din proiect Cum descarc?

Esenta elaborarii strategiei concurentiale consta in raportarea firmei la mediul in care isi desfasoara activitatea . mediul firmei este foarte complex,cuprinzand atat forte sociale car si economice. Pentru o firma,elementul central al acestui mediu este reprezentat de sectorul(sectoarele) in care concureaza. Structura unui sector de activitate are o puternica influenta in stabilirea regulilor concurentiale,ca si in toate firmele din sectorul de activitate. Firmele dispun de capacitati diferite pentru a face fata acestor forte externe. Intensitatea concurentei dintr-un sector de activitate nu se datoreaza nici intamplarii,nici ghinionului. Concurenta la nivel de sector de activitate este adanc inradacinata in structura sa economica si nu este determinata numai de comportamentul actualilor concurenti. Intensitatea sa depinde de 5 forte principale si anume: 
- Intrarea unor noi concurenti;
- Amenintarea produselor substituente;
- Puterea de negociere a cumparatorilor;
- Puterea de negociere a furnizorilor;
- Rivalitatea dintre concurentii existentii;
Intensitatea colectiva a acestor cinci forte competitive determina capacitatea firmelor dintr-o ramura de a obtine,in medie, rate ale rentabilitatii investitiei peste costul capitalului. Intensitatea celor cinci forte difera de la o ramura la alta si se poate schimba pe masura ce ramura evolueaza. Obiectul strategiei concurentiale a unei unitati dintr-un anumit sector de activitate consta in gasirea celei mai bune pozitii prin care firma sa se apere de fortele concurentiale sau sa le influenteze in favoarea sa. Cunoasterea surselor de presiune concurentiala va permite descoperirea atuurilor si slabiciunilor firmei, intarirea pozitiei sale in respectivul sector de activitate, clarificarea domeniilor in care transformarile strategice vor da cele mai bune rezultate si identificare domeniilor in care tendintele de evolutie a sectorului de activitate vor da nastere la cele mai semnificative ocazii sau amenintari.
INTENSITATEA RIVALITATII DINTRE CONCURENTI
Cu opt ani in urma, in Romania s-a putut vorbi pentru prima data de telefonie mobila. Cu o investitie initiala mica, cam cit pentru o afacere de familie, citiva investitori romani si straini au incercat in 1997 apa cu degetul pentru ceea ce avea sa devina "aerul" comunicational de astazi.
In prezent, in Romania, pe piata telefoniei mobile, exista doi operatori puternici: Orange si Vodafone si doi operatori mai mici : Zapp si Cosmote.
La sfarsitul anului 2005, un nou operator de telefonie mobila, Cosmote, intra pe piata romaneasca.
Toti jucatorii de pe piata stiu foarte bine ceea ce fac pentru ca este vorba de proiecte in care se investesc multi bani.
Piata este limitata, iar fiecare operator nou intrat adreseaza aceeasi baza de clienti, prin urmare consider fiecare competitor ca fiind unul foarte serios. Nu se discrediteaza si nici nu se ignora noii competitori. 
In perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2006, operatorii de retele publice de telefonie mobila au incheiat 13 noi contracte de interconectare (Orange Romania - 4, Vodafone - 8, Telemobil - 1), in special de tipul ,,interconectare directa in locatiile unei terte parti". In total, la 30 iunie 2006, erau incheiate 90 de contracte de interconectare de catre operatorii de retele publice mobile de telefonie, dintre care 36 de catre Orange Romania, 40 de catre Vodafone Romania, 7 de catre Telemobil si tot 7 de catre Cosmote RMT.
In prezent, in Romania, sunt utilizate tehnologii avansate, de ultima generatie, dintre care amintim CDMA (utilizata de Telemobil), EDGE (utilizata de Orange) si UMTS (servicii 3G lansate in luna aprilie 2005 de catre Vodafone si in luna iunie 2006 de catre Orange).
Conform ANRCTI, Romania avea la sfarsitul anului 2006 17,4 milioane de utilizatori de telefonie mobila si 3,3 milioane conexiuni la internet.
Numarul utilizatorilor de servicii de telefonie mobila, atat pe baza de abonamente cat si cu cartele preplatite, era la sfarsitul anului 2006 de 17,4 milioane, in crestere cu 30% fata de anul 2005. Rata de penetrare a acestor servicii este de aproape 81%.
Orange avea la sfarsitul anului cel mai mare numar de utilizatori, 8,04 milioane, urmat indeaproape de Vodafone, cu 7,71 milioane. Cosmote a ajuns la 1,23 milioane de clienti, in timp ce Telemobil are aproximativ 500.000 de utilizatori Zapp.
In 2006 a crescut si numarul conexiunilor la internet pana la valoarea de 3,3 milioane, cu 80% mai mult decat in anul precedent. Dintre acestea, conexiunile broadband au inregistrat o crestere de 135%, ajungand la finele anului la 1,8 milioane, o rata de penetrare de 8,2%.
ANRCTI a publicat si date preliminare in ceea ce priveste retelele fixe de telefonie, in 2006 inregistrandu-se 105 furnizori alternativi de astfel de servicii, care au atins o cota de piata de 20%.
Companiile Vodafone si Orange vor fi obligate sa reduca tarifele de interconectare, in perioada septembrie 2006-ianuarie 2009, cu cate 11,3% in patru etape, pana la 5,03 eurocenti/minut, a anuntat luni Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC).


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Structurala a Sectorului de Telecomunicatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!