Analiza SWOT a Sectorului Public din Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 3
ELEMENTE DE TEORIE A SECTORULUI PUBLIC 5
ROLUL SI FUNCTIILE SECTORULUI PUBLIC 6
CONDUCEREA SECTORULUI PUBLIC 9
ANALIZA SWOT A SECTORULUI PUBLIC DIN ROMANIA 11
Analiza SWOT - Indutrie 11
Analiza SWOT - Sectorul Apa si Apa Uzata 12
Analiza SWOT - Alimentarea cu Gaze Naturale 14
Analiza SWOT - Sectorul Energie Termica 15
Analiza AWOT - Transporturi si Infrastructura 16
Analiza SWOT - Educatie 16
Analiza SWOT Sectorul Sanatate 18
Analiza SWOT a domeniului Serviciilor Sociale 19
Analiza SWOT Turism 20
CONCLUZII 21
BIBLIOGRAFIE 24


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Reforma sectorului public urmareste cresterea performantei, eficientei si eficacitatii acestuia prin imbunatatirea calitativa a serviciilor furnizate de sectorul public in vederea maximizarii bunastarii individuale a cetatenilor, prin cresterea gradului de democratizare si participare publica la luarea deciziilor administrative si politice, prin crearea unui cadru de delegare/distribuire a responsabilitatilor care sa permita acest lucru si care sa favorizeze aparitia unui alt nivel de responsabilitate al celor care detin si administreaza puterea in sectorul public in fata celor care sunt beneficiarii acestui proces (cetatenii, consumatorii, contribuabilii). 
Reforma are ca scop imbunatatirea eficientei serviciilor publice, deoarece acestea trebuie sa faca fata incertitudinilor si schimbarilor rapide ce au loc in cadrul mediului intern organizational cat si presiunilor mediului extern sociopolitic, economic, investitional, juridic etc. Critica ideologica sustine ca statul impiedica orice initiativa individuala si nu ia in considerare cetatenii in calitate de utilizatori ai serviciilor publice ci ca subiecti pasivi, simpli administrati. In consecinta, se propune ca piata sa substituie statul pentru a asigura distributia serviciilor publice intr-un mod mult mai eficace. Critica gestiunii sectorului public se refera la ineficienta marilor structuri ierarhice ale administratiei in momentul in care incerca sa se adapteze la transformarile tehnologice si economice. Structurile administrative incearca sa implementeze principii preluate din sectorul privat precum cel al eficientei si eficacitatii; indicatorii de performanta; accesul la informatiile de interes public, transparenta decizionala si existenta unui sistem informational integrat in administratia publica. 
Administratia publica trebuie sa-si consolideze capacitatea de imbunatatire a rezultatelor si sa-si schimbe viziunea dar si modul sau de lucru. Analiza critica si procesul de invatare ulterior obtinerii rezultatelor si impactului la nivelul furnizarii serviciilor, menit sa promoveze schimbarea si imbunatatirea administratiei publice si managementului reprezinta motorul schimbarii. Reforma administratiei publice presupune nu numai o transformare la nivel tehnic ci mai ales o modificare a culturii administrative care consta intr-o schimbare la nivelul comportamentelor, atitudinilor si relatiilor. De asemenea, un rol important il are cultura organizationala care trebuie dezvoltata ca modalitate de stimulare a ideilor constructive, a lucrului in echipa. 
Kotler P., Kartajaya H si Setiawan I. sustin in cartea ,,Marketing 3.0 De la produs la consumator si la spiritul uman" ca ,,daca inainte aria de preocupare a prestatorului era centrata pe bunuri, servicii acum este orientata catre consumator si tinde catre problemele intregii omeniri, adica de la centrarea pe consumator la ,,umanocentrism". In prezent se contureaza o noua era care este orientata spre valori. Oamenii nu mai sunt simpli consumatori, ei nu mai cauta doar satisfactie functionala si emotionala ci si o implinire a spiritului uman prin bunurile si serviciile pe care le aleg." O data cu aparitia erei informationale nucleul a devenit tehnologia informatica iar noile provocari au venit tot din partea utilizatorilor care fiind bine informati, contureaza noi preferinte, dorinte, avand la baza regula ,,clientul e rege" . 
Administratia publica, in calitate de furnizor de servicii trebuie sa faca o serie de eforturi pentru a se asigura ca cetatenii cunosc drepturile si serviciile publice de care pot beneficia dar si pentru a raspunde cu celeritate si eficacitate cerintelor acestora, avandu-se in vedere urmatoarele obiective:
o Simplificarea procedurilor de furnizare a serviciilor astfel incat acestea sa fie usor de inteles si utilizat, 
o calitate ridicata a serviciilor publice avandu-se in vedere timpul, cantitatea si standardele tehnice;
o Noi proceduri administrative de alocare a resurselor in mod transparent si care sa fie corect gestionate; 
o Informarea cetatenilor asupra standardelor serviciilor si a modalitatilor de despagubire in cazul in care calitatea furnizata este diferita de cea promisa; 
o Erorile produse in furnizarea serviciilor publice sa fie corectate rapid, explicate celui care a beneficiat de serviciu dar si asumate de catre cei care le-au produs. 
ELEMENTE DE TEORIE A SECTORULUI PUBLIC
Economiile dezvoltate de astazi sunt pe de o parte, produsul mecanismelor pietei, si de pe alta parte prelungirea functiilor pe care statul, de-a lungul timpului, le-a revendicat in ceea ce priveste actiunea politica in societate. De altfel, baza functionala a acestor economii este asigurata de, in general de principiile care guverneaza manifestarea procesului de piata, iar organismele statului indeplinesc un rol complementar, de a suplini si de a sustine mecanismele pietei.
Functionarea oricarei economii se bazeaza pe o anumita arhitectura institutionala, care este, in mare parte, rezultatul actiunii guvernului in societate. Viata individului in societate este rezultatul general al unui anumit sistem de reguli la originea carora se gaseste statul, prin intermediul deciziilor politice. Este vorba atat de institutiile politice externe (constitutia, principiul separarii puterilor in societate, regimul electoral, etc) care defines si structureaza functionarea sistemului politic, cat si de institutiile economice, legale si juridice (drepturile de proprietate, legislatia, codurile comerciale) care stabilesc limitele actiunii umane in societate.
In prezent nu exista economie in care sectorul public sa nu se regaseasca, direct sau indirect, mai mult sau mai putin, intre factorii care influenteaza si orienteaza actiunile indivizilor in general si activitatea economica in particular.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza SWOT a Sectorului Public din Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Alexandra I. (2010) ,,Tratat de drept administrativ", Editura Universul Juridic, Bucuresti; 
Balan E (2005) ,, Procedura administrativa", Editura Universitara, Bucuresti; 
Bondar F. (2007) coord. ,,Politici publice si administratie publica" Editura Polirom, Iasi;
Craciun C., Collins P. (coord.) (2008) ,,Managementul politicilor publice. Transformari si perspective", Editura Polirom, Iasi; 
Dinca D (2008) ,,Servicii publice si dezvoltare locala", Editura Lumina Lex, Bucuresti; 
Iorga E., Ercus L. Moraru A. (2009) ,,Managementul serviciilor publice la nivelul municipiilor: probleme si solutii", Institutul de Politici Publice, Bucuresti; 
Institutul de Politici Publice (2012) ,,Policy News - Serviciile publice municipale: bilant de campanie la 4 ani de mandat", editia a IIa, Bucuresti; 
Matei, L, Dinu, T. (editors) (2010), Proceedings Regulation and Best Practices in Public and Nonprofit Marketing, Editura Economica, Bucuresti, articolul Public administration and customer satisfaction in Romania de Valentina Munteanu; 
Ernst, M. (1992) Calitatea totala in serviciile publice, INAP si Fundatia pentru Formare si Tehnologie, Barcelona; 
Galbraith, J. K. (1982), "Stiinta economica si interesul public", Editura Politica, Bucuresti;
Henry N. (2005) Administratie publica si afaceri publice, Editura Cartier, Chisinau; 
Kotler Ph. Kartajaya, H, Setiawan, I. (2010) ,,Marketing 3.0. De la produs la consumator si la spiritul uman", Editura Publica, Bucuresti;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!