Analiza unui univers al calității - Romstal

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 6033
Mărime: 71.37KB (arhivat)
Publicat de: Grigore Timofte
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: prof. Bogdan Bacanu
Proiectul a fost proiectat pentru a evidentia mediul in care activeaza Romstal si evolutia acesteia in cadru concurential. Proiectul a fost sustinut in cadrul Facultatii de Stiinte Economice, Univeritatea Transilvania, Brasov.

Extras din proiect

O afacere pornită de la 0

În urmă cu 15 ani, italianul Enrico Perini, împreună cu un prieten de-al său, aduceau din Italia calorifere şi pantofi pe care îi vindeau cu duba pe litoralul românesc, în perioada verii. Iniţial, italianul a vrut să cumpere aici o firmă din acelaşi domeniu cu mica firmă pe care o avea atunci în Italia (ţevi şi profile). Soluţia a fost construirea unei afaceri de la zero. Deşi pe vremea aceea potenţial era si pentru pantofi - fiind doar trei magazine mai răsărite în Bucureşti, antreprenorul a ales caloriferele. Omul de afaceri nu s-a gandit niciodată că va ajunge la o afacere care valorează acum 150- 200 milioane de euro, pornind doar de la un vis de a avea o firmă cu cifra de afaceri de 250,000 euro. A ajuns în România în vacanţă şi intuind că aici ţara îi poate oferi multe şanse a pornit ideea de afacere. În Italia nu ar fi putut construi o firmă de asemenea dimensiuni cum este Romstal, pentru că acolo piaţa este aşezată şi şansele de a creşte sunt practic nule. România anului 1992 i s-a părut ca un film cu John Wayne: toţi cowboy-ii la start şi şansa de partea celui ce alearga mai repede. Ţara oferea la acel moment o oportunitate unică, care nu se mai repeta, şi mulţi au profitat.

A pornit cu o cheltuială iniţială de 30.000 de euro şi cu credit de la furnizorii cu care lucra şi în Italia. Şi-a închiriat în cartierul bucureştean 13 Septembrie un apartament de patru camere, dintre care două erau folosite în interes de business - una birou, alta depozit. A învăţat româna în mai puţin de un an.

La 15 ani de atunci, când vorbeşte de investiţii, omul de afaceri pronunţă la tot pasul milioane (de euro), măcar pentru ca pentru următorii doi ani grupul are un program de investiţii de 100 de milioane de euro, câte jumătate în fiecare an. Trei sunt liniile de acţiune principale ale afacerii Romstal: instalatiile sanitare, comerţ şi service şi producţia de ţevi - unde sunt probabil pe locul unu.

Romstal Imex va ajunge, la vânzări de 270 de milioane de euro, din care 190 pe piaţa românească. Diferenţa de 80 de milioane de euro se datorează afacerilor din Moldova şi Ucraina.

1. SCURT ISTORIC

Firma Romstal IMEX a fost fondată în anul 1994 cu participarea a trei acţionari care deţin şi în prezent aceleaşi pachete de părţi sociale : 51%, 40% şi respectiv 9%., forma de organizare fiind Societate cu Răspundere Limitată. Sediul firmei se află în Bucureşti, pe Şoseaua Vitan-Bârzeşti numărul 11A. Grupul de firme din care face parte Romstal IMEX mai cuprinde firmele : Valrom, Valplast, Autoklass, Belform, City Garden, IOS Software, Central Service Instal, Dezim Development şi Ego investment.

O dezvoltare uimitoare a urmat în anii următori când firma cunoşte marile culmi ale pieţei produselor sanitare şi de instalaţii ( vezi tabelul1. ).

Tabelul 1. SURSA : Romstal

1994 - Se înfiinţează viitoarea companie Romstal având sediul, şi spaţiul de desfacere,

închiriate în incinta magazinului Unirea, unde sunt puse în vânzare centrale termice, pompe de circulaţie, vase de expansiune şi tubulatură din polipropilenă.Se deschide şi prima reprezentanţă la Arad.

1995 - Firma îşi mută birourile într-un spaţiu închiriat în cadrul ISPIF, pe şoseaua

Olteniţei, punctul de desfacere din cadrul magazinului Unirea continuând să funcţioneze sub sigla Romstal. Se deschid reprezentanţe ân Miercurea Ciuc şi Focşani.

1996 - Firma îşi construieşte primul sediu propriu pe Sos. Vitan-Bârzeşti.

1997 - Se deschid alte două magazine în Bucureşti" Lahovary şi Ştefan cel Mare, în timp

ce în ţară funcţionau în acel moment 22 de reprezentanţe Romstal

1998 - Se inaugurează un nou magazin – Lujerului - în cartierul Militari numărul acestora

ajungând la 5. În acelaşi timp se extinde şi reţeaua de reprezentanţe în alte nouă judeţe ale ţării.

1999 - Se deschide prima filială la Timişoara, iar numărul reprezentanţelor ajunge la 47.

2000 - Se deschide filiala Romstal la Cluj şi continuă deschiderea de reprezentanţe şi în

alte judeţe.

2001 - Are loc inaugurarea a încă două filiale, la Suceava şi Constanţa, în timp ce numărul

reprezentanţelor din ţară ajunge la 51.

2002 - Se inaugurează un nou magazin în Otopeni, se deschid alte două filiale la Brăila şi

Bacău, iar numărul reprezentanţelor din ţară creşte la 55. Tot în acest an are loc un nou eveniment important: se deschide primul magazin Romstal peste hotare – la Chişinău (Republica Moldova).

2003 - In Bucureşti se deschide magazinul Fundeni, se inaugurează două noi filiale la

Sibiu şi Piteşti şi are loc deschiderea filialei Romstal de la Kiev (Ucraina).

2004 - Are loc deschiderea filialei Romstal din Italia

2005 - Se deschide cel mai mare show-room Romstal din ţară, Romstal Pipera, numărul

punctelor de desfacere din Bucureşti ajungând la 6. În acest an numărul total al reprezentanţelor Romstal din ţară şi din afara ţării ajunge la 130.

2006 - Romstal se află in topul "Celor mai valoroase 50 de branduri din România" cu o

valoare de 32,1 milioane de Euro

2007 - Reţeau de magazine Romstal numără la nivel internaţional, 101 reprezentanţe şi 29

de filiale

- Numărul angajaţilor Romstal este de 1650, dintre care 1300 în România.

2008 - Investiţii în extinderea reţelei , creşterea cotelor de piţă în Serbia, Bulgaria şi Rusia.

ROMSTAL Imex SRL este lider în domeniul comercializării instalaţiilor pentru construcţii din România. S-a impus încă de la început pe piaţă prin produsele şi serviciile de foarte bună calitate oferite clienţilor săi, ca şi prin cea mai variată gamă de instalaţii hidro-termo-sanitare, ceramice, echipamente electrice şi corpuri de iluminat, accesibile tuturor.

Astfel, în anul 2001, ROMSTAL a obţinut certificatul ISO 9001/2000 care atestă calitatea serviciilor oferite.

2. MISIUNE ŞI OBIECTIVE

Prezenţi de peste 14 ani pe piaţa echipamentelor şi a instalaţiilor Romstal a avut ca misiune depăşirea aşteptărilor clienţilor şi performanţa continuă. Însăşi motto-ul firmei – “Universul calităţii”- denotă orientarea către calitatea produselor şi serviciilor oferite (iniţial motto-ul a fost „universul instalaţiilor” – gama de produse fiind orientată în acea perioadă către toate clasele de cumpărători). Astfel compania doreşte să depăşească aşteptările clienţilor prin toate metodele posibile, pornind de la cel mai mic nivel din organizaţie până la cel mai mare, facând posibilă creşterea standardului de viaţă sau pe cel profesional. Pentru realizarea acestei misiuni organizaţia oferă beneficiarilor produsele şi serviciile de cea mai bună calitate de pe piaţa echipamentelor de instalaţii pentru construcţii.

Preview document

Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 1
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 2
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 3
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 4
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 5
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 6
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 7
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 8
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 9
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 10
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 11
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 12
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 13
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 14
Analiza unui univers al calității - Romstal - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Analiza Unui Univers al Calitatii - Romstal.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul marketingului - SC Livrări la Domiciuliu SRL

Rezumat Prezentul plan de afacere a fost conceput cu scopul de a strânge informaţii necesare deschiderii firmei SC Livrări la Dimiciliu SRL....

Plan de marketing pentru lansarea cafelei organice Kaldi Arabica pe piața românească

1. REZUMAT Kaldi-Arabica este o cafea organica (ecologica) superioara, 100% din boabe Arabica cu o aroma fina si delicata. Cafeaua Arabica,...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Automatizarea procesului de producție în șantierele navale

Avansul tehnologic a evidențiat nevoia de “rapiditate” în transmiterea informațiilor de la Bază la Receptor. În toate domeniile de activitate,...

Selecție de personal

Introducere Scopul acestei lucrari este de-a evidentia, atat prin fundamentari teoretice cat si prin exemple practice, rolul si importanta...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?