O afacere pornita de la 0 In urma cu 15 ani, italianul Enrico Perini, impreuna cu un prieten de-al sau, aduceau din Italia calorifere si pantofi pe care ii vindeau cu duba pe litoralul romanesc, in perioada verii. Initial, italianul a vrut sa cumpere aici o firma din acelasi domeniu cu mica firma pe care o avea atunci in Italia (tevi si profile). Solutia a fost construirea unei afaceri de la zero. Desi pe vremea aceea potential era si pentru pantofi - fiind doar trei magazine mai rasarite in Bucuresti, antreprenorul a ales caloriferele. Omul de afaceri nu s-a gandit niciodata ca va ajunge la o afacere care valoreaza acum 150- 200 milioane de euro, pornind doar de la un vis de a avea o firma cu cifra de afaceri de 250,000 euro. A ajuns in Romania in vacanta si intuind ca aici tara ii poate oferi multe sanse a pornit ideea de afacere. In Italia nu ar fi putut construi o firma de asemenea dimensiuni cum este Romstal, pentru ca acolo piata este asezata si sansele de a creste sunt practic nule. Romania anului 1992 i s-a parut ca un film cu John Wayne: toti cowboy-ii la start si sansa de partea celui ce alearga mai repede. Tara oferea la acel moment o oportunitate unica, care nu se mai repeta, si multi au profitat. A pornit cu o cheltuiala initiala de 30.000 de euro si cu credit de la furnizorii cu care lucra si in Italia. Si-a inchiriat in cartierul bucurestean 13 Septembrie un apartament de patru camere, dintre care doua erau folosite in interes de business - una birou, alta depozit. A invatat romana in mai putin de un an. La 15 ani de atunci, cand vorbeste de investitii, omul de afaceri pronunta la tot pasul milioane (de euro), macar pentru ca pentru urmatorii doi ani grupul are un program de investitii de 100 de milioane de euro, cate jumatate in fiecare an. Trei sunt liniile de actiune principale ale afacerii Romstal: instalatiile sanitare, comert si service si productia de tevi - unde sunt probabil pe locul unu. Romstal Imex va ajunge, la vanzari de 270 de milioane de euro, din care 190 pe piata romaneasca. Diferenta de 80 de milioane de euro se datoreaza afacerilor din Moldova si Ucraina. 1. SCURT ISTORIC Firma Romstal IMEX a fost fondata in anul 1994 cu participarea a trei actionari care detin si in prezent aceleasi pachete de parti sociale : 51%, 40% si respectiv 9%., forma de organizare fiind Societate cu Raspundere Limitata. Sediul firmei se afla in Bucuresti, pe Soseaua Vitan-Barzesti numarul 11A. Grupul de firme din care face parte Romstal IMEX mai cuprinde firmele : Valrom, Valplast, Autoklass, Belform, City Garden, IOS Software, Central Service Instal, Dezim Development si Ego investment. O dezvoltare uimitoare a urmat in anii urmatori cand firma cunoste marile culmi ale pietei produselor sanitare si de instalatii ( vezi tabelul1. ). Tabelul 1. SURSA : Romstal 1994 - Se infiinteaza viitoarea companie Romstal avand sediul, si spatiul de desfacere, inchiriate in incinta magazinului Unirea, unde sunt puse in vanzare centrale termice, pompe de circulatie, vase de expansiune si tubulatura din polipropilena.Se deschide si prima reprezentanta la Arad. 1995 - Firma isi muta birourile intr-un spatiu inchiriat in cadrul ISPIF, pe soseaua Oltenitei, punctul de desfacere din cadrul magazinului Unirea continuand sa functioneze sub sigla Romstal. Se deschid reprezentante an Miercurea Ciuc si Focsani. 1996 - Firma isi construieste primul sediu propriu pe Sos. Vitan-Barzesti. 1997 - Se deschid alte doua magazine in Bucuresti" Lahovary si Stefan cel Mare, in timp ce in tara functionau in acel moment 22 de reprezentante Romstal 1998 - Se inaugureaza un nou magazin - Lujerului - in cartierul Militari numarul acestora ajungand la 5. In acelasi timp se extinde si reteaua de reprezentante in alte noua judete ale tarii. 1999 - Se deschide prima filiala la Timisoara, iar numarul reprezentantelor ajunge la 47. 2000 - Se deschide filiala Romstal la Cluj si continua deschiderea de reprezentante si in alte judete. 2001 - Are loc inaugurarea a inca doua filiale, la Suceava si Constanta, in timp ce numarul reprezentantelor din tara ajunge la 51. 2002 - Se inaugureaza un nou magazin in Otopeni, se deschid alte doua filiale la Braila si Bacau, iar numarul reprezentantelor din tara creste la 55. Tot in acest an are loc un nou eveniment important: se deschide primul magazin Romstal peste hotare - la Chisinau (Republica Moldova). 2003 - In Bucuresti se deschide magazinul Fundeni, se inaugureaza doua noi filiale la Sibiu si Pitesti si are loc deschiderea filialei Romstal de la Kiev (Ucraina). 2004 - Are loc deschiderea filialei Romstal din Italia 2005 - Se deschide cel mai mare show-room Romstal din tara, Romstal Pipera, numarul punctelor de desfacere din Bucuresti ajungand la 6. In acest an numarul total al reprezentantelor Romstal din tara si din afara tarii ajunge la 130. 2006 - Romstal se afla in topul "Celor mai valoroase 50 de branduri din Romania" cu o valoare de 32,1 milioane de Euro 2007 - Reteau de magazine Romstal numara la nivel international, 101 reprezentante si 29 de filiale - Numarul angajatilor Romstal este de 1650, dintre care 1300 in Romania. 2008 - Investitii in extinderea retelei , cresterea cotelor de pita in Serbia, Bulgaria si Rusia. ROMSTAL Imex SRL este lider in domeniul comercializarii instalatiilor pentru constructii din Romania. S-a impus inca de la inceput pe piata prin produsele si serviciile de foarte buna calitate oferite clientilor sai, ca si prin cea mai variata gama de instalatii hidro-termo-sanitare, ceramice, echipamente electrice si corpuri de iluminat, accesibile tuturor. Astfel, in anul 2001, ROMSTAL a obtinut certificatul ISO 9001/2000 care atesta calitatea serviciilor oferite. 2. MISIUNE SI OBIECTIVE Prezenti de peste 14 ani pe piata echipamentelor si a instalatiilor Romstal a avut ca misiune depasirea asteptarilor clientilor si performanta continua. Insasi motto-ul firmei - "Universul calitatii"- denota orientarea catre calitatea produselor si serviciilor oferite (initial motto-ul a fost ,,universul instalatiilor" - gama de produse fiind orientata in acea perioada catre toate clasele de cumparatori). Astfel compania doreste sa depaseasca asteptarile clientilor prin toate metodele posibile, pornind de la cel mai mic nivel din organizatie pana la cel mai mare, facand posibila cresterea standardului de viata sau pe cel profesional. Pentru realizarea acestei misiuni organizatia ofera beneficiarilor produsele si serviciile de cea mai buna calitate de pe piata echipamentelor de instalatii pentru constructii.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.