Aparatele de Lucru ale Primilor Ministri din Finlanda si Croatia

Cuprins proiect Cum descarc?

I. Titlul lucrarii si justificarea acestuia
II. Prezentarea particularitatilor sistemului administrativ din Finlanda, a componentelor sale structurale, precum si alte subiecte cu impact asupra acestuia
III. Prezentarea particularitatilor sistemului administrativ din Croatia, a componentelor sale structurale, precum si alte subiecte cu impact asupra acestuia
IV. Identificarea si explicarea asemanarilor
V. Identificarea si explicarea deosebirilor 
VI. Prezentarea si explicarea avantajelor competitive esentiale ale sistemelor administrative din Finlanda, respectiv Croatia 
VII. Prezentarea si explicarea modalitatilor de transfer de know-how din sistemele administrative din Finlanda, respectiv Croatia, in sistemul administrativ din Romania
VIII. Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

I. Titlul lucrarii si justificarea acestuia
Scopul lucrarii de fata, "Aparatele de lucru ale Primilor Ministri din Finlanda si Croatia", este sa explice cum functioneaza mai exact administratiile celor doua tari identice ca forma de organizare statala, dar diferite prin structura aparatului administrativ, astfel incat reusesc atat de bine sa se mentina printre cele mai dezvoltate state ale Europei.
Am ales Republica Finlanda atat ca membra a Uniunii Europene, cat si ca reprezentanta a tarilor scandinave, o republica intre monarhii, iar la celalalt pol Republica Croatia, stat fara doar si poate adiacent Uniunii Europene si totusi rezistent prin insasi buna functionare a administratiei publice, o administratie care s-a dovedit eficienta in nenumarate randuri prin flexibilitate si capacitatea de a genera solutii atunci cand a fost cazul.
Pentru a vedea, asadar, cum functioneaza, voi prezenta in cele ce urmeaza institutiile autoritatii executive din cele doua state, scotand in evidenta principalele trasaturi ale acestora, stransa legatura existenta intre puterea publica, administratia publica si puterea economica, dar si modalitatile de transfer de know-how conclusive studiului comparativ sau, mai bine zis, cum ar trebui adaptate aceste trasaturi sistemului romanesc pentru a genera efecte economice, sociale, culturale si politice similare cu cele ale Finlandei si Croatiei.
II. Prezentarea particularitatilor sistemului administrativ din Finlanda, a componentelor sale structurale, precum si alte subiecte cu impact asupra acestuia
Finlanda este o republica constitutionala si un stat unitar cu democratie parlamentara, alegerile avand loc pe doua niveluri: parlamentar si local. Cu o suprafata de 338 000 km2, Finlanda are o populatie de 5.3 mil. loc. si doua limbi oficiale: finlandeza (93%) si suedeza (6%). 
Seful Statului este Presedintele Republicii, ale carui functii si atributii sunt definite prin Constitutie. Acesta este ales prin votul direct al poporului pentru o perioada de sase ani si trebuie sa fie cetatean nativ al Finlandei. Presedintele Republicii conduce politica externa a tarii in stricta cooperare cu Guvernul, luand astfel decizii in ceea ce priveste relatia cu alte state si actiunile sale in organizatiile si negocierile internationale. De asemenea, Seful Statului este si Comandantul Suprem al Fortelor Armate. 
Parlamentul, reprezentantul autoritatii legislative in stat, este unicameral, format din 200 de membri alesi pentru un mandat de patru ani. La randul lor, acestia aleg un Speaker si doi adjuncti ai acestuia.
Proiectele sunt trimise Parlamentului de catre Guvern sau pot fi initiate chiar de parlamentari. In Finlanda, spre deosebire de alte tari, activitatea Parlamentului este controlata de Guvern si de diferite institutii publice. La randul lor parlamentarii pot trimite sesizari scrise membrilor Consiliului de Stat si solicita interpelari ale acestora, insa, in astfel de cazuri, au nevoie de sustinerea a cel putin 20 de parlamentari. 
Guvernul, reprezentantul autoritatii executive in stat, trebuie inteles, pe de o parte, ca institutia responsabila pentru conducerea generala a tarii, cunoscuta drept Consiliul de Stat si formata din Primul Ministru alaturi de ceilalti ministri, iar pe de alta parte, ca autoritatea decizionala in problemele guvernamentale si cele specifice sistemului administrativ, exercitata de catre ministere in sedintele plenare ale Guvernului. 
Partidele reprezentative in Finlanda sunt:
o Partidul de Centru;
o Partidul Social Democrat Finlandez;
o Partidul National de Coalitie;
o Alianta de Stanga;
o Partidul Popular Suedez;
o Verzii;
o Uniunea Crestina Finlandeza.
Primul Ministru este ales de catre Parlament si, ulterior, este formal numit in functie de catre Presedintele Republicii, care ii numeste apoi pe ceilalti ministri la propunerea Primului Ministru. Acesta conduce activitatea guvernului si supravegheaza activitatea de evaluare si analiza a problemelor care apar in decursul mandatului guvernului. Primul-ministru prezideaza sedintele guvernului si ale comitetelor cabinetului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aparatele de Lucru ale Primilor Ministri din Finlanda si Croatia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!