Auditul sistemelor de management al calității

Cuprins proiect

1. Auditul calitatii – Definitii. Importanta 3
2. Tipuri de audit 5
3. Metodologia auditului sistemelor de management al calitatii 8
Bibliografie 10
Anexe 11


Extras din proiect

1. Auditul calitatii – Definitii. Importanta 
In domeniul calitatii prin auditul se intelege o persoana care are calificarea necesara pentru efectua auditul ale calitatii, care trebuie sa fie autorizat pentru efectuarea unui anumit audit. Potrivit standardului international SR EN ISO 19011:2003 “auditul” este un proces sistematic, independent si documentat in scopul obtinerii de dovezi de audit si evaluarea lor cu obiectivitate pentru a determina masura in care sunt indeplinite criteriile de audit . 
Auditul calitatii este un instrument de progres in sprijinul managementului, un mijloc de implementare a calitatii totale. Auditul furnizeaza, de fapt mesajul asteptat al celui care detine independenta punctului de vedere. Auditul calitatii este si un vector de recunoastere a eforturilor depuse de organizatie, oferind o deschidere pentru angajarea intr-o noua etapa de progres. 
In mod normal, auditurile calitatii vor fi desfasurate pentru atingerea unuia sau a mai multor obiective, dintre cele ce urmeaza:
• Sa verifice in cadrul unei organizatii daca propriul sistem al calitatii functioneaza corect si satisface in permanenat exigentele prescrise (conformitatea sau neconformitatea elementelor sistemului calitatii cu exigentele prescrise in standarde);
• Sa determine eficacitatea sistemului de management al calitatii în satisfacerea obiectivelor calitative prescrise;
• Sa ofere organizatiei auditate ocazia sa-si amelioreze propriul sistem de management al calitatii;
• Sa realizeze o evaluare initiala a unui furnizor, in vederea stabilirii unor relatii contractuale cu acesta;
• Sa verifice, in cadrul relatiilor contractuale, daca sistemul de management al calitatii furnizorului satisface in permanenta exigentele prescrise si daca acesta functioneaza corect;
• Sa permita certificarea sistemului de management al calitatii organizatiei auditate.
Auditorii isi desfasoara activitatea prin aplicarea urmatoarelor principii :
• conducere etica, bazata pe un inalt profesionalism, integritate, confidentialitate si discretie;
• prezentare corecta a celor constatate, respectand cu exactitate adevarul, inclusiv raportarea opiniilor divergente ivite intre membrii echipei de audit si a obstacolelor semnificative constatate in timpul auditului si nerezolvate;
• competenta şi maxim de atentie profesionala in desfasurarea activitatii, tinand cont in permanenta de importanta auditului si de increderea pe care clientii le-au acordat-o.
• Pentru intelegerea corecta si completa a procesului de audit, este necesara explicarea unor termeni cu care se opereaza in permanenta in acest domeniu:
• auditatul reprezinta organizatia care este supusa procesului de audit;
• auditorul reprezinta persoana ce detine competenta necesara de a efectua un audit;
• Clientul auditului este organizatia sau persoana care are un drept reglementar sau contractual de a solicita un audit.
Rolul auditului calitatii:
• Auditul calitatii este un instrument pentru a progresa si a deveni competitivi;
• Auditorul cauta greselile... Auditorul nu sanctioneaza;
• Auditatul recunoaste (sau nu) greselile. Auditatul isi imbunatateste activitatea.
Importanta auditului calitatii poate fi redata astfel :
• Este un instrument de progres;
• Este un instrument pentru introducerea si mentinerea sub control a evolutiei firmei;
• Este un mijloc de implementare a calitatii totale;
• Este un instrument de comunicare;
• Este un mijloc de prevenire, indentificare, recunoastere si corectare a neconformitatilor;
• Este un posibil demers pentru certificare;
• Ofera incredere pentru clientii interni si externi;
• Este un demers orientat spre viitor si care vizeaza imbunatatirea.


Fisiere în arhivă (1):

  • Auditul Sistemelor de Management al Calitatii.docx

Imagini din acest proiect

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!