Cuprins
- Etapa I: LANSAREA IN PRODUCTIE.1
- 1.1 Prezentarea produsului 2
- 1.2 Identificarea clientilor potentiali 3
- 1.3 Identificarea factorilor de succes 5
- 1.4 Identificarea legaturii intreprinderii cu mediul extern 6
- 1.5 Proiectarea actiunilor promotionale 8
- ETAPA II: AMPLASAREA SI PLANUL GENERAL AL INTREPRINDERII 8
- 2.1 Determinarea amplasamentului intreprinderii 8
- 2.2 Amplasarea intreprinderii pe teritoriul mostenit in zona urbana 15
- 2.3 Stabilirea relatiei de interdependenta dintre anumite compartimente si sectia proiectata 15
- 2.4 Alegerea felului cladirii 16
- 2.5. Modalitati de extindere a cladirii 17
- 2.6 Stabilirea structurii de productie 17
- 2.7 Amplasarea sectiei in planul general de organizare a intreprinderii 18
- ETAPA III. PROIECTAREA MANAGEMENTULUI PRODUCTIEI 20
- 3.1. Justificarea necesitatii si oportunitatii tehnologice adoptate 20
- 3.2. Proiectarea desfasurarii procesului de productie 21
- 3.2.1. Proiectarea graficului desfasurarii procesului de productie 21
- 3.2.2 Elaborarea graficului de analiza 22
- 3.3 Stabilirea structurii procesului de productie 24
- 3.4 Caracterizarea procesului tehnologic 25
- 3.5 Amplasarea pe suprafata a sectiei de productie 26
- ETAPA IV: PROIECTAREA ASIGURARII CALITATII 28
- 4.1. Proiectarea obiectivelor compartimentului de asigurare a calitatii 29
- 4.2. Proiectarea atributiilor compartimentului de asigurare a calitatii 29
- 4.3. Proiectarea atributiilor conducerii tehnice a procesului de productie privind asigurareacalitatii 29
- 4.4. Proiectarea atributiilor operatorilor chimisti privind asigurarea calitatii 30
- 4.5. Puncte de control 30
- ETAPA V: PROIECTAREA ACTIVITATILOR AUXILIARE SI DE DESERVIRE 31
- 5.1. Proiectarea activitatilor de reparatii 31
- 5.1.1. Elaborarea graficului ciclului de reparatii 31
- 5.1.2. Elaborarea planului de reparatii 32
- 5.1.3. Proiectarea obiectivelor activitatii de reparatii 34
- 5.1.4. Proiectarea organizarii a activitatii de reparatii 34
- 5.2. Proiectarea transportului intern 35
- 5.2.1. Proiectarea obiectivelor transportului intern 35
- 5.2.2. Proiectarea regulilor de baza ce trebuie respectate in organizatia transportului intern 35
- 5.2.3. Stabilirea transporturilor ce se realizeaza in intreprindere 35
- 5.3. Proiectarea activitatilor de depozitare 36
- 5.3.1. Proiectarea obiectivelor organizarii depozitarii 36
- 5.3.2. Alegerea amplasamentului pentru depozite 36
- 5.3.3. Proiectarea fluxului de materii din interiorul intreprinderii 36
- ETAPA VI: MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE 38
- 6.1. Proiectarea fisei de post pentru seful de sectie 38
- 6.2. Proiectarea cerintelor necesare pentru meseria de operator tablonist 39
- 6.3. Stabilirea pe baze analitice a timpului de odihna 40
- 6.4. Proiectarea graficelor de alternare a schimburilor 42
- 6.5. Proiectarea conditiilor de munca 43
- 6.6. Proiectarea necesarului fortei de munca 44
- 6.7. Proiectarea organigramei sectiei de productie 49
- 6.8. Calculul fondului de retribuire 49
- ETAPA VII: PROIECTAREA MANAGEMENTULUI INTREPRINDERII 52
- 7.1. Proiectarea misiunii intreprinderii 52
- 7.2. Proiectarea obiectivelor fundamentale ale intreprinderii 52
- 7.3. Proiectarea srategiilor pe domenii de activitate 53
- 7.4. Alegerea unei metode de conducere 53
- 7.5. Proiectarea a 5 reguli de comunicare eficienta intre manager si angajat 54
- 7.6. Proiectarea a 5 reguli de motivare a angajatilor 54
- 7.7. Proiectarea unui regulament de ordine interioara 54
- 7.8. Proiectarea unui contract individual de munca 61
- Bibiliografie 67
Extras din proiect
Etapa I: LANSAREA IN PRODUCTIE
1.1 Prezentarea produsului
Azotatul de sodiu (nitratul de sodiu, azotatul de natriu, salpetrul de Chile) este o sare a acidului azotic (nitric). In solutie se gaseste sub starea disociata: Na+ si NO3-.
Azotatul de sodiu este o substanta solida cristalina, de culoare alba, fara miros, solubila in apa. Azotatul de sodiu pur contine 16.47 N. Are densitatea la 20ºC de 2265 kg/m3 si caldura specifica, in intervalul 2-55ºC de 0,261 kcal/kgºC si intre 320-430ºC de 0,413 kcal/kgºC.
Produsul tehnic se fabrica in tara noastra in doua sorturi: calitatea I-a cu minim 99% NaNO3 si 0,03% NaNO2; calitatea a II-a cu 98% NaNO3, 0,4% NaNO2 si 2% H2O.
Azotatul de sodiu se foloseste in principal ca ingrasamant. Pe langa aceasta, este utilizat si in: industria alimentara, industria sticlei, industria metalurgica prelucratoare. Din punct de vedere fiziologic, azotatul de sodiu este un ingrasamant bazic si de aceea se foloseste, in special, pentru soluri acide. Are eficienta marita la cultivarea sfeclei de zahar si a sfeclei furajere.
Surse naturale bogate in azotat de sodiu se gasesc numai la Chile. Produsul brut exploatabil, "caliche", contine in medie 20-35% NaNO3 si pe langa acesta, azotat de potasiu, sulfat de sodiu, de calciu si de magneziu, clorura de sodiu si iodat de sodiu. Salpetrul de Chile are si astazi importanta, insa azotul de sodiu se fabrica pe cale sintetica in cantitati din ce in ce mai mari.
Metode de obtinere:
Exista diferite metode posibile pentru obtinerea pe cale sintetica a azotatului de sodiu. Cea mai simpla metoda este metoda bazata pe reactiile de neutralizare:
HNO3 + NaOH = NaNO3 + H2O
2HNO3 + Na2CO3 = 2NaNO3 + CO2 + H2O
Azotatul obtinut pe aceasta cale este insa mai scump decat cel obtinut prin alte metode. Obtinerea prin dublu schimb este posibila conform reactiilor:
Ca(NO3)2 + Na2CO3 = CaCO3 + 2 NaNO3
Ca(NO3)2 + Na2SO4 = 2NaNO3 + CaSO4
NH4NO3 + NaCl = NaNO3 + NH4Cl
2NH4NO3 + Na2CO3 = 2NaNO3 + (NH4)2CO
1.2 Identificarea clientilor potentiali
CHESTIONAR
• Ce varsta aveti?
a) 20-30 ani
b) 30-40 ani
c) 40-50 ani
d) peste 50 ani
• Ati mai utilizat azotat de sodiu pana acum?
a) Da
b) Nu
• Cum ati auzit de acest produs?
a) De la alt client
b) In mod accidental
c) Prin intermediul flyerelor, bannerelor etc.
• Cat de des cumparati acest produs?
a) Des
b) Foarte des
c) Rar
d) Foarte rar
• S-a facut livrarea produsului la data, timpul si locul agreat?
a) Da
b) Nu
• S-a livrat comanda completa?
a) Da
b) Nu
• Bazandu-ne pe experienta Dvs., cat de multumit sunteti de produsul nostru?
a) Foarte multumit
b) Multumit
c) Satisfacator
d) Nemultumit
• Pentru dumneavoastra ce conteaza mai mult, pretul sau calitatea?
a) Pretul
b) Calitatea
c) Amandoua
d) Nici una, nici alta
• Cum preferati acest tip de ingrasamant?
a) sub forma de pulbere
b) sub forma de granule
• In ceea ce priveste modul de ambalare, preferati:
a) la saci de 5 kg
b) la saci de 10 kg
c) la saci de 20 kg
d) la saci de 25 kg
1.3 Identificarea factorilor de succes
Factorii de succes sunt acei indicatori care arată daca o inteprindere va reusi sau va esua într-un anumit domeniu. Factorii care influenteaza o importanta dezvoltare a intreprinderii dezvoltarea antreprenoriatului sunt atat de natura macroeconomica cat și microeconomica.
Factori macroeconomici:
Inflatia - intr-o economie cu o inflatie scazuta afacerile prospera, rata profitului fiind frecvent peste cea a inflatiei. In economiile inflationiste, inflatia produce serioase probleme in lumea afacerilor. Cresterea costurilor materiale si a celor cu forta de munca maresc sensibil cerintele de capital circulant.
Rata dobanzii - daca rata dobanzii este scazuta, imprumuturile se acordă in conditii avantajoase pentru intreprinzator. Cand rata dobanzii este foarte ridicata, firmele care apeleaza la imprumuturi financiare sunt foarte vulnerabile.
Accesul la capital - existenta unor programe de finantare a afacerilor faciliteaza dezvoltarea antreprenoriatului.
Reglementarile guvernamentale - multe din reglementarile guvernamentale diminueaza sansa de supravietuire in afaceri. Impactul acestor reglementari este cu mult mai mare asupra firmelor noi si a celor mici.
Bibliografie
Voicu M., Lupu L., Indrumar de proiectare la disciplina organizatia si conducerea intreprinderilor chimice, Institutul Politehnic, Iasi
C. Calistru, C. Leonte, C. Hagiu, I. Siminiceanu, Tehnologia ingrasamintelor minerale. Ingrasaminte azotoasa, vol I, Uz intern, 1979
http://www.filadelfia-group.ro/misiune-si-viziune/
http://www.itmbacau.ro/Tipizate/Regulament%20de%20ordine%20interioara.doc
http://ro.scribd.com/doc/55573272/Obiectivele-intreprinderii#scribd
http://www.manager.ro/articole/resurse-umane/12-reguli-pentru-manageri-de-motivare-a-angajatilor-540.html
Preview document
Conținut arhivă zip
- Azotatul de sodiu.doc