Capitolul 1. Descrierea obiectului de activitate. 2 Capitolul 2. Impactul planificarii in optimizarea fluxurilor de distributie din depozit 3 Capitolul 3. Functiile depozitarii si modalitati de depozitare 10 Capitolul 4. Managementul stocurilor 12 Capitolul 5. Centre de distributie 16 Capitolul 6. Echipamente de depozitare si manipulare 17 Capitolul 7. Sistemul de codificare GS1 in industrie si comert 18 Capitolul 8. Trasabilitatea marfii si a documentelor 21 Capitolul 9. Strategie de business 26 BIBLIOGRAFIE 27
Capitolul 1. Descrierea obiectului de activitate. Lay-Z inc. SRL. este o companie producatoare de bauturi alcoolice din Romania. Este o companie romaneasca care activeaza pe piata romaneasca prin 3 divizii ale acesteia: Domeniile Lay-Z ce administreaza 245 de hectare de vie in regiunea Podisului Transilvaniei si Murfatlar dar si in regiunea Dealul Mare, pentru productia de struguri, Cramele Lay-Z care se ocupa cu procesarea si productia efectiva a vinului si Lay-Z Fine Wines care distribuie produsele pe piata interna din Romania si export. Vinurile din portofoliul Lay-Z sunt distribuite in marile lanturi de magazine, in retail-ul traditional si pe reteaua HoReCa. Sediul companiei se afla in Ploiesti, alaturi de pivnite subterane, depozitul de materiale si cel de produse finite (cu o capacitate de peste 1 milion de sticle) precum si liniile de imbuteliere. Clientii nostri sunt marile lanturi de magazine, magazine specializate, magazine locale dar si lanturi de localuri/restaurante. Filozofia noastra: Impartasirea valorilor locale prin placerile lui Dionis. Portofoliul Lay-Z inc. cuprinde brandurile Byzantium, Prahova Valley, Floare de Luna, Floarea Soarelui, Rhea Viognier, Theia Chardonnay, Neptunus Shiraz, Principele R, Kronos Pinot Noir, Hyperion, spumantele Rhein Extra, Prahova Valley si Millennium dar si Red Square sau Caribbean Twist. Fig. 1. Byzantium Capitolul 2. Impactul planificarii in optimizarea fluxurilor de distributie din depozit Vinurile noastre sunt obtinute din struguri proveniti din domeniile administrate de noi, dar si de la alti furnizori (cand este cazul). Strugurii sunt trecuti prin 3 etape: vinificatia primara, secundara si tertiara, in cazul celei tertiare sunt refolosite materiile prime ramase din etapele primare si secundare pentru utilizarea la un nivel maxim al materiilor prime. Pentru o scurta perioada de timp sticlele de vin sunt depozitate in custi metalice care sunt etichetate un cod special care reprezinta tipul vinului, anul, soiul si caracteristica acestuia. Pregatirea sticlelor de vin pentru livrare catre client incepe prin primirea comenzilor de la acestia prin intermediul departamentului admistrativ. Toate detaliile ce privesc comanda prin caracteristicile ei sunt introduse automat intr-un sistem software personalizat, pentru desfasurarea mai buna a activitatii in depozit. Asadar oamenii nostri din depozit vor stii cu exactitate de unde sa ridice custile cu sticle de vin si sa le transporte spre masinile de ambalat. Sarcina lor fiind aceea de a transporta bunurile pe liniile de ambalare, nu inainte de a scana codurile prevazute pe custile metalice pentru a se verifica cu cerintele din comanda. Odata ce cerintele din comanda au fost indeplinite ecranul scanner-ului va deveni verde fapt ce va semnala ca comanda a fost indeplinita. Masina de ambalare are incorpoarata in sistem un program de duble-check prin care se verifica continu cu cantitatile din comanda. Dupa ambalare cutiile sunt asezate pe paleti si sunt invelite cu folie pentru o mai buna protectie. Astfel paletii sunt pusi in zonele de incarcare urmand a sa fie preluate si transportate catre depozitele clientilor. Dupa asezarea paletilor in zonele de incarcare putem emite facturile pentru clienti, ele fiind necesare intocmirii documentelor de livrare. In compania noastra logistica reprezinta totalitatea activitatilor de depozitare a produselor obtinute in procesul de productie si distribuirea acestora la locatiile si cantitatile potrivite prin realizarea a tuturor activitatilor necesare pentru trasnportarea produselor, dar si prin deplasarea produselor de la producator catre clienti.
1. http://www.productis.ro/indrumator/faq/ce-inseamna-trasabilitate/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.