Baze de Date Distribuite si Internet pentru Management in Transporturile Comerciale

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP.I. IMPACTUL INFORMATICII ASUPRA SISTRMELOR INFORMATIONALE ALE SOCIETATILOR COMERCIALE
1. Managementul ca stiinta p 3
1.2 . Functiile managementului p 4
1.3. Principiile si sistemul de management p 6
1.3.1 . Principiile managementului firmei p 6
1.3.2. Sistemul de management al firmei p 7
1.4. Sistemul informatic in cadrul organismelor economice. p 8
1.4.1 .Sisteme informationale. Sisteme informatice. p 8
1.4.2 . Locul si rolul sistemului informatic in raport cu sistemul informational. p 10
1.4.3. Clasificarea sistemelor informatice. p 11 
CAP.II. CONCEPTE DE MANAGEMENT A TRANSPORTURILOR INTERNATIONALE
2.1. Reglementari in transportul rutier de marfuri. p 14
2.2. Contractul de trasport international de marfuri. Scrisoarea de tip C.M.R. p 15
2.3. Responsabilitatiile transportatorului. p 17
2.4. Reclamatii si rezolvarea lor. p 18
CAP.III. BAZE DE DATE COMERCIALE
3.1. Definirea unei baze de date p 20 
3.1.1. Baze de date fizice si logice. p 21
3.1.2. Gestionarea datelor. p 21
3.1.3. Abordarea cu baze de date. p 21
3.1.4. Obiectivele si beneficiile abordarii bazei de date. p 22
3.2. Sistemul de gestiune a bazelor de date p 23
3.2.1. Definirea SGBD-ului. p 23
3.2.2. Obiectivele DBMS-ului. p 24
3.2.3. Functiile si clasificarea unui sistem de gestiune a bazei de date. p 25
3.2.4. Arhitectura SGBD-ului. p 26
3.2.5. Nivelurile de organizare a datelor in baze de date. p 27
3.3. Concepte privind definirea bazei de date relationale p 28
3.3.1. Domeniu, atribut, valoare. p 28
3.3.2. Relatie, tuplu, cheie. p 29
3.3.3. Baza de date relationala. p 29
3.4. Baze de date distribuite (DDB) p 30
3.4.1 Definirea bazei de date distribuite si obiectivele sale. p 30
3.5. Proiectarea fizica a bazelor de date p 33
3.5.1. Proiectarea fizica a bazelor de date relationale. p 34
3.5.2. Proiectarea fizica a bazelor de date retea. p 37
3.5.3. Proiectarea fizica a bazelor de date ierarhice. p 41
3.6. Protectia bazei de date. p 42
3.7. Resrtictii de securitate si integritate. p 44
CAP.IV. APLICATIE : FOLOSIREA SISTEMELOR INFORMATICE PENTRU TRANSPORTURILE COMERCIALE
4.1. Aplicatii pe Internet. p 46
4.2. DDB ( Distributed Data Base ) pentru 5 firme din Banat. p 47
4.3.Indicatori : Analiza ratelor de structura a Activului si Pasivului bilantier. p 48
BIBLIOGRAFIE p 55


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I. IMPACTUL INFORMATICII ASUPRA SISTEMELOR INFORMATIONALE ALE SOCIETATILOR COMERCIALE
1. MANAGEMENTUL CA STIINTA
Managementul, ca stiinta, s-a cristalizat relativ recent, prin eforturile depuse de un numar mare de specialisti, ca raspuns la stringentele necesitati ale practicii sociale.
Cuvantul management, se presupune, ca vine din limba latina, "manus" care semnifica manevrare, pilotare. Francezii foloseau urmatoarele cuvinte: "manege", reprezinta locul unde erau dresati caii, "manier ", cu inteles de manipulare, modelare si "menager" insemnand folosirea de oameni in vederea realizarii unui scop propus. In limba engleza s-a format verbul "to manage" care inseamna a conduce, a se descurca, a administra. Astfel deriva de aici cuvintele management si manager.
Notiunea de management are urmatoarele intelesuri : de proces, de stiinta, totalitatea organelor de conducere colectiva si a persoanelor care conduc organizatia. De exemplu, Reece si O'Grady [6,] pag. 37 definesc managementul ca fiind "procesul de coordonare a resurselor umane, informationale, fizice si financiare in vederea realizarii scopurilor organizatiei". In publicatia Larousse, managementul este definit ca fiind " stiinta tehnicilor de conducere a intreprinderii". Managementul reprezinta procesul de coordonare a resurselor unei organizatii, a activitatiilor de previziune care includ: - planificarea, organizarea, adaptarea deciziilor, antrenarea personalului si controlul realizarii obiectivelor stabilite.
Managementul are in vedere studierea proceselor si relatiilor de management din cadrul lor, in vederea descoperirii principilor si legitatilor care le guverneaza, conceperea de sisteme, metode , tehnici si modalitati de conducere sa asigure obtinerea si cresterea competitivitatii.
Pentru desfasurarea procesului sunt necesare urmatoarele categorii de resurse: 
a) - Resursele umane; sunt cele mai importante, unele firme acorda o mare importanta angajatiilor prin folosirea unei game variate de stimulente cum ar fi : salarii mai mari, prime, vacante platite de firma sau diferite programe care sunt spre interesul angajatilor.
b) - Resursele materiale; sunt tangibile, fizice, adica cele pe care o firma sau societate comerciala le foloseste, precum sunt materiale, materii prime, masini, utilaje, etc.
c) - Resursele financiare, reprezinta banii pe care societatea comerciala sau organizatia ii foloseste pentru efectuarea tranzactiilor ( fonduri de salarizare, credite, vanzari, etc.)
d) - Resurse informationale, se refera atat la mediul intern cat si la cel extern : la piata de consumatori si furnizori, mediul cultural, economie, politica si tehnologie. 
Procesele de management reprezinta ansamblul proceselor de munca care se desfasoara in orice sistem uman sau firma. Aceste procese de management sunt impartite in doua : procese de executie si procese de management.
o Procesele de executie reprezinta forta de munca care actioneaza asupra obiectelor muncii prin intermediul mijloacelor de munca. 
o Procesele de management, fata de procesele de execute aceste reprezinta doar o parte din forta de munca care actioneaza asupra celeilalte. Aceste procese au in vedere realizarea unei eficiente cat mai ridicate, avand un caracter multilateral. Procesele de management cuprind in structura lor anumite finctii sau atribute ale conducerii, acestea sunt : - previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea si functia de control-evaluare. 
Cel de al II lea, element important al managementului sunt relatiile managementului, acestea sunt definite ca fiind raporturi care se stabilesc intre componentii unei organizatii si componentii altor sisteme, in procesele de previzionare, de organizare, de coordonare, de antrenare si de control-evaluare.
Aceste relatii de management au la baza trei tipuri de determinari ?
a) _ Determinare social-economica, asigura caracteristicile economico-sociale esentiale firmelor bazate pe acelasi tip de proprietate.
b) - Determinarea tehnico-materiala, are in vedere caracteristicile obiectului muncii si a mijloacelor de munca, care constituie suportul tehnico-material al incadrarii firmelor in ramuri si subramuri.
c) - Determinarea umana, explica diferentele care au loc in planul relatiilor de management realizate intre firme de acelasi tip, din punct de vedere al proprietatii, profilului, resurselor financiare si resurselor tehnico-materiale.
1.2 FUNCTIILE MANAGEMENTULUI
Esenta definirii managementului o reprezinta functiile sau atributele managementului. 
Exista 4 tipuri de functii care stau la baza procesului de management si anume ? - previziune, organizare, coordonare, antrenare, evaluare-control.
1.Previziunea este cea mai importanta functie a managementului , este ansamblul proceselor de munca prin intermediul carora se detrmina principalele obiective ale firmei, precum resursele si principalele mijloace necesare pentru realizare. Rezultatele previziunii se impart in functie de orizont, de gradul de detaliere si obigativitate, in trei categorii principale ? prognoze, planuri si programe. Prognozele, acestea acopera un orizont minim de 10 ani, fie ca sunt normative sau exploratorii .
Prin prognoze se identifica tendinte existente, se anticipeaza fenomenele si procesele care au loc in viitor, se asigura un echilibru dinamic intre obiectivele pe termen lung si resursele implicate. Planurile sunt diferentiate in functie de nivelul ierarhic, obiectivele ce trebuiesc realizate, precum mijloacele si termenele de realizare. Detalierea este invers proportionala cu orizontul de timp pentru care se intocmesc. Programele separa obiectivele planurilor in timp si spatiu. Acestea cuprind previzionari referitoare la activitatiile de fabricatie, de aprovizionare cu materii prime si materiale.
2.Organizarea, cuvantul provine din limba greaca, de la termenul "organon" care inseamna armonie, proportionalitate. Functia de organizare are drept scop stabilirea activitatilor principale, realizarea obiectivelor, gruparea pe amunite criterii si repartizarea resurselor pe activitati. Aceasta functie raspunde la urmatoarele intrebari? cine si cum contribuie la realizarea obiectivelor ? Raspunsul la aceasta intebare il constituie combinarea resurselor materiale, umane, financiare, informationale etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Baze de Date Distribuite si Internet pentru Management in Transporturile Comerciale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!