Calitate

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 42 în total
Cuvinte : 12168
Mărime: 103.56KB (arhivat)
Publicat de: Mircea C.
Puncte necesare: 8
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu Facultatea de inginerie „Herman Oberth” Specializare MSSRM15

Extras din proiect

Descriere organizatiei

Compania Danone România face parte din Grupul Danone (care deţine 65% din capitalul companiei), unul din liderii mondiali în industria alimentară (numărul 1 mondial pe piaţa lactatelor proaspete şi a apei îmbuteliate, numărul 2 mondial pe piaţa biscuiţilor şi produselor cerealiere).

În România, compania şi-a început activitatea de import şi distribuţie în anul 1996, iar primele iaurturi produse în România au fost lansate pe piaţă în 1999 (Natural, Delicios, Natural de Băut). În prezent, Danone România se situează pe locul 93 în topul celor mai valoroase companii din România (114 milioane €).

Dacă iniţial s-a valorificat doar unul din segmentele de piaţă acoperite de firma Danone pe plan internaţional şi anume piaţa lactatelor proaspete (în prezent Danone România deţinând aproximativ 50% din volumul aceste pieţe), într-un timp nu foarte îndelungat, compania a pătruns în România şi pe celalalte două pieţe, cea a apelor îmbuteliate şi cea a biscuiţilor şi produselor cerealiere, unde însă – aflându-se în stadiul de început – deţin o pondere mult mai mică.

Producţia locală, adaptată la cerinţele consumatorului romȃn, este esenţială pentru dezvoltarea afacerii Danone în România, însă compania intenţionează să lărgească piaţa românească cu noi categorii de produse, axându-se pe extinderea capacităţilor de producţie existente în funcţie de solicitările pieţei şi mai puţin pe achiziţionarea altor unităţi de producţie.

Dată fiind integrarea României în Uniunea Europeană, Danone România se concentrează ca – pe viitor – să continue proiectele de modernizare a liniilor de producţie, dar mai ales să atragă şi să dezvolte parteneriatele cu fermierii locali, oferindu-le programe şi soluţii de modernizare şi dezvoltare durabilă, întrucât calitatea produselor începe cu condiţiile de viaţă şi potenţialul animalelor din ferme şi continuă cu igiena mulsului, stocarea la rece a laptelui, colectarea şi întregul proces de fabricaţie.

De asemenea, în prezent, Danone România deţine un proiect – aflat încă în stadiul de concepere. Acesta vizează extinderea gamei de lactate proaspete printr-o nouă arie de produse – brânzeturi.

Danone Romania are astăzi ȋn portofoliu peste 60 de referințe de produse. Cea mai mare pondere o reprezintă iaurturile simple, cu fructe, tradiționale sau probiotice, printre care se numără: Activia, Actimel, Danonino, Nutriday, Nutriday Delicios, Casa Bună, Danette, Cremoso, Fruitmania, Danfruit, Gama Tradițională, Savia. Alături de acestea, smȃntana, laptele proaspăt, brȃnzica de vaci cu fructe, diferitele deserturi asigură varietatea ofertei și adaptarea la nevoile și gusturile consumatorilor romȃni.

Danone fabrică circa 95% din produsele comercializate în România în fabrica sa din Bucureşti. Celelalte produse sunt importate din Franţa, Germania, Spania, Polonia, Ungaria, Bulgaria.

În acelaşi timp, Danone Romania exportă produse ȋn Bulgaria, Republica Moldova, Ţările din zona Adriaticii.

Pornind de la evaluarea cerinţelor consumatorilor şi clienţilor, organizaţia a definit categoriile şi structura proceselor necesare pentru sistemul de management al calităţii şi pentru îmbunătăţirea continuă a acestuia, astfel:

a) procese de realizare a produsului, înţelegînd prin aceasta fabricaţia de produse lactate şi serviciile asociate importului şi distribuţiei de produse lactate;

b) procese suport:

- achiziţia de materii prime, incluzînd procesele de identificare, evaluare, selecţie şi agreere a furnizorilor, contractarea şi derularea contractelor (aprovizionare), supravegherea calităţii furniturilor (produse şi servicii);

- selecţia, recrutarea, calificarea şi formarea permanentă a personalului; evaluarea competenţei acestuia; îmbunătăţire;

- întreţinerea infrastructurii, menţinerea în stare corectă de funcţionare a mijloacelor de măsurare;

- controale, inspecţii pe flux şi pe produs ;

c) procese de management (politica de calitate, planificare, alocare resurse, comunicare, audit, analiza efectuată de management, îmbunătăţire).

Preview document

Calitate - Pagina 1
Calitate - Pagina 2
Calitate - Pagina 3
Calitate - Pagina 4
Calitate - Pagina 5
Calitate - Pagina 6
Calitate - Pagina 7
Calitate - Pagina 8
Calitate - Pagina 9
Calitate - Pagina 10
Calitate - Pagina 11
Calitate - Pagina 12
Calitate - Pagina 13
Calitate - Pagina 14
Calitate - Pagina 15
Calitate - Pagina 16
Calitate - Pagina 17
Calitate - Pagina 18
Calitate - Pagina 19
Calitate - Pagina 20
Calitate - Pagina 21
Calitate - Pagina 22
Calitate - Pagina 23
Calitate - Pagina 24
Calitate - Pagina 25
Calitate - Pagina 26
Calitate - Pagina 27
Calitate - Pagina 28
Calitate - Pagina 29
Calitate - Pagina 30
Calitate - Pagina 31
Calitate - Pagina 32
Calitate - Pagina 33
Calitate - Pagina 34
Calitate - Pagina 35
Calitate - Pagina 36
Calitate - Pagina 37
Calitate - Pagina 38
Calitate - Pagina 39
Calitate - Pagina 40
Calitate - Pagina 41
Calitate - Pagina 42

Conținut arhivă zip

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Managementul Calității

MANAGEMENTUL CALITĂŢII CURS 1 Conceptul de „CALITATE” Preocupările privind calitatea produselor au cunoscut o dezvoltare accentuată în sec....

Te-ar putea interesa și

Calitatea Serviciilor în Asigurari. Studiu de Caz - Asirom Vienna Insurance Group

Introducere Modalitățile de asigurare a calității serviiciilor au evoluat continuu în acord cu schimbările tehnologice și socio-culturale rapide...

Implementarea sistemului de management al calității al societății SC ICMA SA București

Capitolul 1. PREZENTAREA ORGANIZATIEI Societatea Comerciala ICMA S.A. din Bucuresti Capitolul 1. PREZENTAREA ORGANIZATIEI Societatea Comerciala...

Implementarea sistemului de management al calității la firma SC Software Engineering & Communication SRL - documentele calității

1. INTRODUCERE 1.1. Prezentarea generala a firmei Sub patronaj austriac, SC. Software Engineering & Communication SRL este o firma fondata in...

Managementul calității - Germanos

1.CAPITOLUL 1 Aspecte generale ale Managementului Calitatii 1.1.Conceptul de calitate Termenul provine din limba latină, de la cuvântul...

Managementul calității totale (TQM) în practica internațională

1. Calitatea in prezent si viitor Calitatea in prezent a devenit un element strategic al managementului global al intreprinderilor, pentru ca...

Analiza comparativă a calității mărfurilor

Capitolul I - Prezentarea generala a calitatii masinilor de spalat Analiza comparativă a calităţii constă în aplicarea unor metodologii adecvate...

Istoria Calității

CAPITOLUL I 1. Conceptul „calitate" în lumea antică si medievală 1.1. Contribuţia vechilor greci Refacerea traseului filozofic al noţiunii de...

Managementul Calității

1. INTRODUCERE ,, Calitatea tinde sa devina unul din cuvintele cheie ale succesului economic in lumea de azi. Oamenii de afaceri si consumatorii...

Ai nevoie de altceva?