Calitatea Optima a Produselor de Imbracaminte

Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
In intelesul cel mai larg, calitatea este categoria filozofica ce diferentiaza un obiect de alt obiect, un fenomen de alt fenomen, o substanta de alta substanta. Definirea conceptului de calitate nu poate fii facuta fara a tine seama de la nivelul tehnic al produsului deoarece un produs de performante tehnice scazute care nu este situat la nivelul celor mai noi cuceriri pe plan mondial,nu este considerat un produs competiv.Iata de ce prin calitate trebuie inteles si nivielul tehnic al produselor.
Calitatea este o notiune complexa si dinamica pentru ca produsul trebuie sa indeplineasca o serie de conditii:(tehnice, economice, estetice) pentru a primi calificativul de calitate, iar caracterul dinamic rezulta din faptul ca exigentele membrilor societatii cresc de la o etapa la alta. Atibuirea insusirilor calitatii ale produselor se face in procesul de productie manifestarea lor are loc in sfera consumului fapt pentru care faceau deosebirea intre calitatea productiei si calitatea produselor.
Calitatea produselor este indisolubila legata de calitatea productiei care se refera la proprietatea unui proces de fabricatie de a realiza produsele in limitele documentatiei stabilite spre deosebire de calitatea produselor ce reprezinta expresia finala a calitatii proceselor de conceptie si de fabricatie care sintetizeaza performantele produsului(tehnice, pshio-senzoriale, economice)
Notiunile de calitate prezinta un aspect industrial si unul comercial.Aspectul industrial are in vedere caracteristici:fizice, mecanice electrice,chimice ale produselor, iar aspectul comercial vizeaza valoarea de intrebuintare(durabilitatea, absenta defectelor, intretinerea usoara la costuri scazute).
Se considera ca este de calitate numai acel produs care indeplineste in conditii perfecte misiunea pentru care a fost achizitionat.Dar in conditile achizitionari unor cheltuieli globale minime (cost de achizitie +cost de intretinere).Calitatea produselor conditioneaza buna stare a populatiei,exercita o puternica influenta asupra conditiilor de viata, de munca a oamenilor, de siguranta, de sanatate personala. In concluzie calitatea este unul din principalii indicatori care caracterizeaza un produs si preocupa atat furnizorul cat si beneficiarul.
Pentru toti calitatea se manifesta in perioada de utilizare a produsului, dar analiza calitatii nu se poate rezuma numai la aceasta perioada, ci trebuie extinsa si la conceperea si fabricarea produsului, unde caracteristica de apreciere este cantitatea de munca incorporata in produs; realizarea comerciala, caracteristica produsului fiind aici competitivitatea; perioada de utilizare, care concretizeaza efectiv utilitatea produsului, caracterizata prin atingerea parametrilor proiectati si fiabilitate. 
Calitatea produselor se creeaza in procesul de productie, dar se controleaza sau se testeaza in procesul de consumare a acestuia. Ea este in continua miscare si dezvoltare reprezentand o spirala care incepe cu cercetarea stintifica si evolueaza catre cercetarea stiintifica. Astfel, in faza de proiectare se realizeaza toate proiectele in vederea obtinerii produsului. In proiectul constructiv se stabilesc conditiile pentru calitate, formele geometrice care pot fi realizate, aspectele estetice, in proiectul tehnologic se indica si tehnologiile de control ce trebuiesc folosite la receptia materiei prime, pe fluxul de fabricatie, la controlul final. In proiectul de organizare se prevede amplasarea punctelor de control si modul de analiza a capabilitatii utilajelor(daca pot realiza operatiile cu tolerantele prescrise) iar in faza de aprovizionare un rol important il are cunoasterea foarte bine a materialelor cerute, sa se cunosca posibilitatile furnizorilor si sa se faca o alegere sistematica a lor. In cursul fabricatiei calitatea se poate realiza daca se respecta procesul proiectat si se utilizeaza mijloace de control cetalonate. Este necesar sa se utilizeze un sistem de etichete care sa permita identificarea reperelor pe parcursul fabricatiei. Activitatea financiara contribuie la realizarea calitatii deoarece permite desfasurarea masurilor prescrise, toate cerand resurse financiare iar acuratetea datelor contabile folosite permite sa se stabileasca cheltuielile cu calitatea si sa se cunoasca disponibilul necesar pentru desfasurarea unor activitati de imbunatatire. In cadrul activitatii de desfacere trebuie sa se livreze doar produsele care satisfac beneficiarul si corespund contractelor incheiate. In acelasi timp trebuie sa se asigure un ambalaj care sa protejeze produsul, sa-i creeze o imagine rentabila si sa asigure desfasurarea corespunzatoare a operatiilor logice (manipulare, transport, depozitare). Pentru service este necesar sa se cunoasca bine modul de reparare, sa existe tehnologii de reparatii, piese de schimb, asistenta tehnica. O sarcina importanta a service-ului este sa urmareasca comportarea produselor la beneficiari.
Producatorul nu poate face abstractie de competitivitate si munca inglobata in produs, atunci cand analizeaza calitatea si utilitatea, beneficiarul acorda atentie in primul rand utilitatii produsului, dar analizeaza si situatia pietei si comportarea in timp a produsului, iar societatea, la randul ei, este interesata de protectia consumatorilor si de existenta unei concurente reale pe piata. 
Pornind de la aceste precizari, se poate defini calitatea ca fiind ,,imaginea bunului studiat, alcatuita din caracteristicile calitative tipologice si alte caracteristici mai putin semnificative"
Pentru a participa cu drepturi depline la sistemul economic international, Romania trebuie sa implementeze sistemul international de asigurare a calitatii. In Romania, activitatea de standardizare nationala se desfasoara in conditiile prevazute de lege, si se urmareste in principal umatoarele aspecte:
- obtinerea unei economii globale de materiale, energie si efort uman;
- protectia vietii, sanatatii si securitatii persoanelor fizice, mediului inconjurator si apararea intereselor consumatorilor;
- protectia consumatorilor, printr-un nivel de calitate al produselor si serviciilor adaptat necesitatilor si verificat corespunzator;
- recunoasterea internationala a produselor si serviciilor romanesti;
- promovarea rezultatelor consolidate ale stiintei si tehnologiei, tinand seama de gradul de dezvoltare al economiei;
- stabilirea unui sistem unitar de cerinte pentru certificarea conformitatii;
- inlaturarea barierelor tehnice din calea comertului international;
- reprezentarea intereselor economiei nationale in activitatile de standardizare internationale si europene.


Fisiere in arhiva (1):

  • Calitatea Optima a Produselor de Imbracaminte.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!