I. Descrierea organizatiei II. Elemente de cultura organizationala III. Analiza comparativa a culturii nationale a tarii in care se afla sediul central, una dintre filiale si Romania (vor fi avute in vedere dimensiunile lui G. Hofstede) IV. Implicatiile culturii nationale asupra culturii organizationale din filiala deschisa in Romania
Bine ati venit la Starbucks! Pentru inceput permiteti-ne sa va povestim cate ceva despre noi. Starbucks Coffee Company este liderul mondial in comercializarea si prajirea cafelei, dar si o marca de cafea de renume, cu mai mult de 14.000 de cafenele in America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, America Latina si Coasta Pacifica. Suntem devotati servirii celei mai bune cafele din lume si oferirii clientilor nostri cea mai rafinata experienta a cafelei - producand in acelasi timp beneficii sociale, economice si in folosul mediului inconjurator al comunitatilor in care ne desfasuram activitatea. Noi credem ca este posibil sa ne mearga bine si sa facem bine in acelasi timp. I. Descrierea organizatiei - O scurta istorie a Starbucks Starbucks a fost dintotdeauna locul in care ati putut gasi cele mai bune cafele din lume. Dar in 1971, ar fi trebuit sa calatoriti tocmai pana in Seattle, la singurul nostru magazin de cafea boabe din istorica piata Pike Place, Wahington. Afacerea a fost pornita de catre trei parteneri : profesorul de limba engleza Jerry Baldwin,profesorul de istorie Zev Siegel si scriitorul Gordon Bowker. Compania a primit numele dupa capitanul secund din cartea Moby Dick a lui Herman Melville, un roman american despre industria pescuitului de balene din secolul 19. Numele maritim pare potrivit pentru un magazin care importa cele mai alese cafele pentru oamenii infrigurati si insetati din Seattle. In 1982 a fost angajat ca director al diviziei de retail si marketing al Companiei Starbucks, Howard Schultz. Intr-una din calatoriile sale de afaceri in Milano, Howard a fost impresionat de expresso bar-urile italiene si si-a propus sa creeze o experienta similara si in Statele Unite, cafeaua espresso devenind elementul esential al viziunii sale. Sefii sai nu au fost cuprinsi de acelasi entuziasm, ceea ce l-a determinat pe Schultz sa paraseasca Starbucks in 1985 si sa intemeieze propria companie, Il Giornale. Doi ani mai tarziu, proprietarii Starbucks au decis sa isi vanda afacerea, oportunitate pe care Schultz nu avea cum sa o rateze si pentru care a platit 3,8 milioane de dolari. Sub conducerea lui Howard Schultz, Il Giornale si-a schimbat numele in Starbucks si a inceput rapida expansiune in toate colturile Statelor Unite. In 1992, anul listarii companiei la bursa, reteaua Starbucks numara deja 165 de locatii. Prima filiala din afara tarii a fost inaugurata in 1996, la Tokyo, iar in 1998 Starbucks a patruns si pe piata europeana, primele locatii fiind inaugurate in Marea Britanie. Astazi, Starbucks inseamna peste 14.000 de cafenele in 40 de tari, circa 45 milioane de clienti pe saptamana si 5 noi locatii deschise pe zi. Ritmul exponential de extindere a cafenelelor Starbucks a marcat istoria acestei companii, insa nu i-a afectat principiile de baza, carora Schultz doreste in continuare sa le ramana fidel:o cana de cafea buna si o companie construita cu suflet.
- Revista ,,Business Week", nr.62/9 octombrie 2007, p.16-20 - www.starbucks.com - Schultz, Howard; Dori Jones Yang (1997). Pour Your Heart Into It: How Starbucks Built a Company One Cup at a Time. New York: Hyperion - http://www.bloombiz.ro/article--Afaceri-Comert- Starbucks_Coffee_deschide_prima_cafenea_in_Romania--389620.html - http://en.wikipedia.org/wiki/Howard Schultz - http://www.wall-street.ro/top_categorii/anul-2007/luna-4/tipprintari/ perioada-day/pagina-2/liminf-600 - http://www.romanialibera.ro/a112865/starbucks-imperiul-cafelei.html
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.