Extras din proiect
a) Fişa de prezentare a proiectului şi va fi prezentată la fiecare LNT.
Menţiune : Într-o companie financiară (sau bancă) , dept. IT-ul trebuie întotdeauna să ofere suport unui anumit tip de bussiness şi nicidecum bussiness-ul să se facă după cum dicteaza IT-ul sau un anumit sistem informatic. Iniţiativa unui proiect de cele mai multe ori trebuie să plece din bussiness şi în general persoana care conduce <<managerul de proiect>> este o persoană din bussiness (în cazul acesta ar trebui să fie o persoană din departamnentul financiar). Eu lucrez într-un departament de IT şi pentru acest proiect vom considera că manager de proiect este o persoană din departamentul IT.
b) Dacă privim atent produsele oferite de către bănci putem observa că toate au aproximativ aceiaşi dobandă, acelaşi comision, deci posibiltăţile de a realiza un venit sunt limitate şi cam aceleaşi la toate băncile. Profitul realizat de o companie înseamnă maximizarea veniturilor, dar are şi o problemă duală şi anume minimizarea cheltuielilor.Acele bănci care vor reusi reducerea cheltuielilor de procesare pentru un anumit produs vor reusi să fie cele mai rentabile.Una din problemele actuale,şi care se realizează cu costuri deosebit de mari,la multe dintre bănci este problema raportărilor,care sunt deopotrivă cerute de către instituţii externe băncii respective (Banca Naţională a României,Fondul de Garantare a Depozitelor,Ministeul Finanţelor etc.) dar sunt şi situaţii cerute de către management-ul băncii pentru analiza situaţiei actuale şi fundamentarea deciziilor.
Presupunem ca banca se găseste în stadiul în care 80% din aceste rapoarte şi situaţii se calculează manual şi 20% se calculează într-un mod semiautomat. Un sistem de raportări,nu numai că,ar reduce semnificativ timpul de producere a informaţiei dar ar standardiza modul de prezentare a informaţiei în departamentul respectiv.
La ora actuală pentru întocmirea rapoartelor şi situaţiilor sunt alocate 4 pesoane din financiar şi o singură persoană din departamentul IT.
Analiza SWOT:
S - Puncte tari :
S1 - departamentul financiar dispune de cunoştinţe necesare dezvoltării unui sistem
de raportare;
S2 - Exista licenţele informatice necesare dezvoltării;
S3 -O parte din munca de raportare a departamentului finaciar-contabil este
cunoscută şi de departamentul IT.
W - Puncte slabe:
W1 - Timpul de producere a rapoartelor şi situaţilor este foarte mare;
W2 - Există întârzieri în raportările către instituţii externe ceea ce conduce la
penalităţi;
W3 - Informaţia este destul de greu de verificat deoarece corelaţiile între rapoarte
sunt practic inexistente (se verifică manual);
W4 - Nu există backup de persoane pe anumite situaţii sau rapoarte ce trebuie
întocmite,ceea ce face foarte dificilă situaţia atunci când un angajat părăseşte
compania sau doreste să plece în concediu;
W5 - Rapoartele odata ce s-au produs sunt stocate undeva pe un server sau pe
calculatorul pe care s-au produs,ceea ce face dificilă găsirea lor ulterioară
pentru a fi consultate şi ,uneori, chiar pierderea acestora ceea ce conduce la
recalcularea lor (manuală).
W6 – Rapoartele fiind stocate undeva pe retea accesul la acestea se poate face şi de
către persoane neautorizate care pot şterge din greseală unele rapoarte.
O - Oportunităţi :
O1 - sistemul de raportare se poate extinde şi în afara departamentului financiar-
contabil (de exemplu în marketing,vânzări).
O2 – posibilitatea dezvoltării de situaţii şi analize complexe care să fie generate
automat la anumite intervale;
O3 - posibilitatea realizării de corelatii între rapoarte.
T - Ameninţări :
T1 - O parte din personal ar putea să migreze către alte locuri de muncă ducând cu
d-lor şi cunoştinţele acumulate în procesul de dezvoltare a produsului ;
T2 – Posibilitatea transmiterii unor date greşite în rapoarte.
T3 – Copierea produsului de către alte bănci.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Codecs MZT.docx