Companii transnationale McDonald's

Extras din proiect Cum descarc?

Primul restaurant a fost deschis de catre fratii McDonald in anul 1948.
Totul a inceput cu cei doi frati Mac si Dick McDonald in restaurantul lor din San Bernardino, California.
Compania, asa cum este ea astazi, nu a fost fondata de catre fratii mai sus mentionati, ci de catre Ray Kroc.
In 1954, cand Ray Kroc i-a cunoscut pe fratii McDonald in San Bernadino, a fost impresionat de cat de bine si cat de rapid acestia puteau sa serveasca nu numar impresionant de soferi infometati. Masinile intrau, clientii isi comandau mancarea, apoi plecau. Concluzia lui Ray Kroc a fost clara: ,,Clientii au nevoie de calitate. Asta inseamna o servire buna, dar cel mai important, rapida. Oamenii cauta o alternativa la modul traditional de a manca."
Apoi, exploatand potentialul pe care l-a intuit, Ray Kroc a negociat un contract cu fratii McDonald, contract care ii permitea sa foloseasca sistemul lor de vanzari si numele companiei. Un an mai tarziu, Ray Kroc a adoptat principiile fratilor fratilor McDonald in primul sau restaurant, care a fost deschis in 1955 in Des Plaines, Ilinois.
QSC&V (Quality = Calitate, Service = Servire, Cleaning = Curatenie, Value = Valoare) raman principiile de baza ale filosofiei afacerii McDonald's, si sunt valabile in fiecare restaurant McDonald's din lume. Cu alte cuvinte, aceste litere inseamna: Produse de o calitate superioara, servite cu un zambet amabil, intr-o atmosfera curata, la cel mai mic pret posibil.
Astazi McDonald's are succes in 119 tari din intreaga lume pentru mai multe motive. In afara de QSC&V, un factor important pentru succesul McDonald's il reprezinta sistemul sau de franchising. 
In toata lumea, peste 70% din restaurantele McDonald's sunt operate de catre francizeri independenti. 21% din restaurante sunt operate de ramuri locale ale Corporatiei McDonald's, 13% sunt operate de prin asociere sau sub licenta.
In general, Corporatia McDonald's ofera licente doar persoanelor fizice. Francizerul reprezinta o parte importanta a sistemului McDonald's datorita interesului deosebit pe care participarea investitorilor de capital nu este agreata de McDonald's. Francizerul este de obicei un intreprinzator independent, cu o afacere de marime medie, care va avea intre 60 si 100 de angajati in restaurantul sau.
Succesul McDonald's este rezultatul unei cooperari stranse intre francizor si francizer. Ca in oricare alta afacere, intreprinzatorul ia zilnic un numar mare de decizii. Experienta sa, pe de o parte, si sugestiile de cealalta, pot ajuta si alte restaurante McDonald's sa aiba succes. La prima privire, McDonald's pare sa fie o corporatie de dimensiuni mari. O analiza mai atenta dezvaluie faptul ca ea este un sistem alcatuit din mai multe unitati mici si din parteneri individuali, francizeri McDonald's.
Datorita situatiei economice si a inflatiei, preturile sunt adaptate la puterea de cumparare a fiecarei tari, tinandu-se cont de concurenta locala. De exemplu, in Austria pretul unui BigMac este de $3,00, iar in tarile Europei Centrale, acesta costa intre $1,00 si $2,60. Strategia preturilor spune ca produsele de cea mai buna calitate sunt cumparate la cele mai mici preturi posibile, fara sa afecteze valoarea. 
Fiecare nou restaurant McDonald's din Europa Centrala creeaza in medie 100 noi locuri de munca. Acest numar este mai mare decat se astepta in mod normal de la un restaurant ,,clasic". Mai mult, fiecare deschidere a unui restaurant McDonald's inseamna contracte semnificative cu firmele locale de constructii si de instalare de echipament. Astfel, McDonald's este un partener important pentru firmele locale de prestari servicii. Aceasta se incadreaza in politica companiei de a face contractele de planificare, constructie si instalare in aceeasi zona din care vor fi clientii.
Este de asemenea important de notat faptul ca McDonald's a investit si va continua sa investeasca sume semnificative de bani in Europa Centrala. In timp ce investitiile sunt pe termen lung, amortizarea se asteapta in zece sau mai multi ani.


Fisiere in arhiva (1):

  • Companii transnationale McDonald's.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!