Companii transnaționale McDonald's

Proiect
4/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1784
Mărime: 11.44KB (arhivat)
Publicat de: Lucian Tomescu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Tatiana Gavrila
Studiu de caz companie transnationala

Extras din proiect

Primul restaurant a fost deschis de catre fratii McDonald in anul 1948.

Totul a inceput cu cei doi frati Mac si Dick McDonald in restaurantul lor din San Bernardino, California.

Compania, asa cum este ea astazi, nu a fost fondata de catre fratii mai sus mentionati, ci de catre Ray Kroc.

In 1954, cand Ray Kroc i-a cunoscut pe fratii McDonald in San Bernadino, a fost impresionat de cat de bine si cat de rapid acestia puteau sa serveasca nu numar impresionant de soferi infometati. Masinile intrau, clientii isi comandau mancarea, apoi plecau. Concluzia lui Ray Kroc a fost clara: „Clientii au nevoie de calitate. Asta inseamna o servire buna, dar cel mai important, rapida. Oamenii cauta o alternativa la modul traditional de a manca.”

Apoi, exploatand potentialul pe care l-a intuit, Ray Kroc a negociat un contract cu fratii McDonald, contract care ii permitea sa foloseasca sistemul lor de vanzari si numele companiei. Un an mai tarziu, Ray Kroc a adoptat principiile fratilor fratilor McDonald in primul sau restaurant, care a fost deschis in 1955 in Des Plaines, Ilinois.

QSC&V (Quality = Calitate, Service = Servire, Cleaning = Curatenie, Value = Valoare) raman principiile de baza ale filosofiei afacerii McDonald’s, si sunt valabile in fiecare restaurant McDonald’s din lume. Cu alte cuvinte, aceste litere inseamna: Produse de o calitate superioara, servite cu un zambet amabil, intr-o atmosfera curata, la cel mai mic pret posibil.

Astazi McDonald’s are succes in 119 tari din intreaga lume pentru mai multe motive. In afara de QSC&V, un factor important pentru succesul McDonald’s il reprezinta sistemul sau de franchising.

In toata lumea, peste 70% din restaurantele McDonald’s sunt operate de catre francizeri independenti. 21% din restaurante sunt operate de ramuri locale ale Corporatiei McDonald’s, 13% sunt operate de prin asociere sau sub licenta.

In general, Corporatia McDonald's ofera licente doar persoanelor fizice. Francizerul reprezinta o parte importanta a sistemului McDonald's datorita interesului deosebit pe care participarea investitorilor de capital nu este agreata de McDonald's. Francizerul este de obicei un intreprinzator independent, cu o afacere de marime medie, care va avea intre 60 si 100 de angajati in restaurantul sau.

Succesul McDonald's este rezultatul unei cooperari stranse intre francizor si francizer. Ca in oricare alta afacere, intreprinzatorul ia zilnic un numar mare de decizii. Experienta sa, pe de o parte, si sugestiile de cealalta, pot ajuta si alte restaurante McDonald's sa aiba succes. La prima privire, McDonald's pare sa fie o corporatie de dimensiuni mari. O analiza mai atenta dezvaluie faptul ca ea este un sistem alcatuit din mai multe unitati mici si din parteneri individuali, francizeri McDonald's.

Datorita situatiei economice si a inflatiei, preturile sunt adaptate la puterea de cumparare a fiecarei tari, tinandu-se cont de concurenta locala. De exemplu, in Austria pretul unui BigMac este de $3,00, iar in tarile Europei Centrale, acesta costa intre $1,00 si $2,60. Strategia preturilor spune ca produsele de cea mai buna calitate sunt cumparate la cele mai mici preturi posibile, fara sa afecteze valoarea.

Fiecare nou restaurant McDonald's din Europa Centrala creeaza in medie 100 noi locuri de munca. Acest numar este mai mare decat se astepta in mod normal de la un restaurant „clasic”. Mai mult, fiecare deschidere a unui restaurant McDonald's inseamna contracte semnificative cu firmele locale de constructii si de instalare de echipament. Astfel, McDonald's este un partener important pentru firmele locale de prestari servicii. Aceasta se incadreaza in politica companiei de a face contractele de planificare, constructie si instalare in aceeasi zona din care vor fi clientii.

Este de asemenea important de notat faptul ca McDonald's a investit si va continua sa investeasca sume semnificative de bani in Europa Centrala. In timp ce investitiile sunt pe termen lung, amortizarea se asteapta in zece sau mai multi ani.

Preview document

Companii transnaționale McDonald's - Pagina 1
Companii transnaționale McDonald's - Pagina 2
Companii transnaționale McDonald's - Pagina 3
Companii transnaționale McDonald's - Pagina 4
Companii transnaționale McDonald's - Pagina 5
Companii transnaționale McDonald's - Pagina 6
Companii transnaționale McDonald's - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Companii transnationale McDonald's.doc

Te-ar putea interesa și

Corporațiile transnaționale

Prin natura lor, CTN (Corporatii Transnationale) integreaza productia la nivel international si, în acest mod, joaca un rol central în cresterea...

Corporațiile Transnaționale

Traim vremuri în care ceva fundamental se întâmpla. Modelele politice, stilurile de viata, strategiile de afaceri, sau sistemele de protectie...

Societățile transnaționale și implicațiile lor asupra economiei mondiale - studiu de caz - McDonald’s Corporation

Argument La început de secol XXI, corporaţiile transnaţionale reprezintă una din marile forţe ce acţionează în domeniul economic, financiar,...

Etica în Afaceri

ETICA ÎN AFACERI Etica, reprezintă un sistem de principii morale şi de metode pentru aplicarea acestora. Astfel, etica furnizează instrumentele...

Corporațiile Transnaționale

Cap.I. TRĂSĂTURI CARACTERISTICE ALE CORPORAŢIILOR TRANSNAŢIONALE. 1.1 PROCESUL DE TRANSNATIONALIZARE Mondializarea este un fenomen evident şi o...

Investiții străine directe în Turcia

INVESTIȚII STRĂINE - ELEMENTE DE TEORIE • TURCIA - PREZENTARE GENERALĂ INVESTIȚII STRĂINE • Intrările de ISD • Fluxul ISD în Turcia •...

Particularitățile managementului american

1. Introducere Managementul este unul dintre elementele de bază ale oricărei companii, inevitabil de adresat în orice abordare a subiectului...

Conceptul de Guvernanță Corporativă

INTRODUCERE Guvernare corporativă este ramura economiei care studiază modul în care companiile pot deveni mai eficiente prin folosirea unor...

Ai nevoie de altceva?