Extras din proiect
Plecand de la acest motto putem spune ca viata fiecarui individ din univers este si va fi asa cum si o fructifica fiecare in parte. Aceasta realizare a fiecaruia dintre noi are la baza conceptii, perceptii, diversitati, atitudini, aptitudini, abilitati,personalitati si comportamente in societate si in grupuri,organizatii.
Ideea de comportament organizational face referire la atitudinea si evenimentele petrecute intr o organizatie.Fiecare din noi facem parte dintr o organizatie, intr un fel sau altul,o organizatie in care muncim,traim, invatam si ne relaxam. Intr o organizatie oamenii sunt supusi la diferite provocari, incercari pe care acestia trebuie sa le treca cu brio prin performanta, abilitati, responsabilitati si etica.
Acest comportament organizational ofera multe cunostinte valoroase si posibilitatea de a intelege o serie de fenomene.Ca si concluzie, comportamentul organizational studiaza indivizii si grupurile in organizatii. Observarea comportamentului organizational implica intelegerea comportamentului oamenilor, procesului de management, proceselor organizationale si a muncii interactiunilor cu mediul extern din care face parte organizatia.
Caractesiticile individuale sunt valorile, atitudinile, perceptiile si personalitatea si reprezinta factori interni, specifici individului. Situatia este externa individului si se refera la natura problemei ce trebuie rezolvata, motivatie, conducere, natura postului, comunicare, s.a.m.d. Comportamentul unei persoane este diferit atunci cand rezolva o problema cunsocuta sau una complet noua si depinde de modul de recompensare, de stilul de conducere al superiorului sau de modul de rezolvare a conflictelor practicat de management.
Procesele individuale
Valori
Valorile sunt credinte, preferinte, puncte de vedere, inclinatii care formeaza felul in care o persoana abordeaza lumea inconjuratoare. Acestea tind sa influenteze atitudinile si comportamentul si se dezvolta ca urmare a experientelor si invatarii. Valorile unei persoane sunt generale, realativ stabile si deci greu (nu imposibil) de schimbat. Multe isi au radacinile in copilarie, in modul in care persoana a fost crescuta si educata. intre sursele valorilor se pot enumera: parintii, prietenii, dascalii, grupurile.
Exemple de valori: realizare, grija pentru ceilalti, onestitatea, dreptatea.
Atitudini si comportament
Atitudinile sunt complexe de credinte si sentimente pe care le avem in legatura cu anumite idei, situatii sau alti oameni, sunt influentate de valori dar se refera la obiecte specifice sau anumiti oameni. Atitudinile reprezinta predispozitia de a raspunde pozitiv sau negativ in fata unei persoane sau situatii din mediul inconjurator si se pot schimba functie de schimbarile specifice obiectului atitudinii respective. Deci, putem spune ca atitudinile ne influenteaza comportamentul.
Componentele atitudinilor:
Afectiva-cum ne simtim fata de o situatie;
Cognitiva-de ce ne simtim asa;
Intentionala-cum intentionam sa ne comportam in situatia respectiva.
Exemple de atitudini:
Satisfactia in munca – atitudinea generala a unei persoane in raport cu munca sa
Implicarea in sarcina – gradul in care persoana se identifica cu munca sa si participa activ
Angajamentul fata de organizatie – este un indicator al loialitatii fata de organizatie si al identificarii cu aceasta
Perceptii si atribuiri
Perceptiile sunt un set de procese prin care individul devine constient si interpreteaza informatiile asupra mediului inconjurator.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comportament Organizational.doc