Extras din proiect
Dacă privim în urmă, la scandalurile iscate de capriciile celor înstăriţi, ne putem bucura numai la aflarea acestei tendinţe. Ea spune că oamenii înstăriţi din ziua de azi vor să creadă că obiceiurile lor de consum conduc la salvarea planetei sau măcar denotă un comportament altruist. Conform unui studiu al HSBC care a aplicat cercetarea empirica pe piramida lui Maslow, se pare că în ierarhia nevoilor emoţionale cel mai înalt nivel îl ocupa perceperea de sine a individului ca fiind legat de o cauză înaltă. .
Consumatorii de obiecte de lux nu mai pun preţ pe obiectele de lux, ci pe experienţe unice.
Indivizii, în special cei care călătoresc, vor experienţe noi şi interesante, vor să se distreze şi să se relaxeze, şi mai presus de orice, vor trăire. Ei sunt cei care vor cheltui mulţi bani pentru a fi primii care ajung în locuri încă neatinse, sau doar exotice. Cei din departamentele de marketing trebue de acum să îşi imagineze cum pot transforma un simplu produs într-o experienţă de viaţă.
Tocmai pentru că nu poate fi cumpărat, timpul se afla la mare preţ, de aici având de câştigat serviciile care economisesc timp. Şi spaţiul, sau nevoia de spaţiu, văzute că apanaj al oamenilor înstăriţi, vor fi exploatate de multe afaceri care furnizează servicii de lux. Fie că este vorba de călătorii la clase business, sau vile spaţioase, spaţiul că rămâne un semn al bunăstării, apreciat de consumatorii de lux.
Comportamentul de cumpărare al consumatorului, ca domeniu recent de cercetare al marketingului, se referă la comportamentul consumatorilor finali, care cumpără bunuri şi servicii pentru consum personal, persoane individuale şi gospodării - prin care îşi satisfac cerinţele curente sau îşi indică rolul în societate.
1 - factori culturali reprezentaţi de : cultura, subcultura şi clasa socială;
2 - factori sociali care includ : grupuri de referinţă, familia, roluri şi statuturi;
3 - factori psihologici, desemnaţi prin: motivaţie, percepţie, învăţare, convingeri şi atitudini
4 - factori personali, care se referă la: vârsta şi stadiul din ciclul de viaţă, ocupaţia, stilul de viaţă, circumstanţele economice, personalitatea şi părerea despre sine;
“ Oamenii cumpără valori, nu produse; Oamenii cumpără emoţii, care de altfel sunt scumpe”.
Conținut arhivă zip
- Comportamentul Consumatorilor de Lux.ppt