Comportamentul consumatorilor de lux

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 16 în total
Mărime: 3.19MB (arhivat)
Publicat de: Veronica Moise
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Dacă privim în urmă, la scandalurile iscate de capriciile celor înstăriţi, ne putem bucura numai la aflarea acestei tendinţe. Ea spune că oamenii înstăriţi din ziua de azi vor să creadă că obiceiurile lor de consum conduc la salvarea planetei sau măcar denotă un comportament altruist. Conform unui studiu al HSBC care a aplicat cercetarea empirica pe piramida lui Maslow, se pare că în ierarhia nevoilor emoţionale cel mai înalt nivel îl ocupa perceperea de sine a individului ca fiind legat de o cauză înaltă. .

Consumatorii de obiecte de lux nu mai pun preţ pe obiectele de lux, ci pe experienţe unice.

Indivizii, în special cei care călătoresc, vor experienţe noi şi interesante, vor să se distreze şi să se relaxeze, şi mai presus de orice, vor trăire. Ei sunt cei care vor cheltui mulţi bani pentru a fi primii care ajung în locuri încă neatinse, sau doar exotice. Cei din departamentele de marketing trebue de acum să îşi imagineze cum pot transforma un simplu produs într-o experienţă de viaţă.

Tocmai pentru că nu poate fi cumpărat, timpul se afla la mare preţ, de aici având de câştigat serviciile care economisesc timp. Şi spaţiul, sau nevoia de spaţiu, văzute că apanaj al oamenilor înstăriţi, vor fi exploatate de multe afaceri care furnizează servicii de lux. Fie că este vorba de călătorii la clase business, sau vile spaţioase, spaţiul că rămâne un  semn al bunăstării, apreciat de consumatorii de lux.  

Comportamentul de cumpărare al consumatorului, ca domeniu recent de cercetare al marketingului, se referă la comportamentul consumatorilor finali, care cumpără bunuri şi servicii pentru consum personal, persoane individuale şi gospodării - prin care îşi satisfac cerinţele curente sau îşi indică rolul în societate.

1 -  factori culturali reprezentaţi de : cultura, subcultura şi clasa socială;

2 - factori sociali care includ : grupuri de referinţă, familia, roluri şi statuturi;

3 - factori psihologici, desemnaţi prin: motivaţie, percepţie, învăţare, convingeri şi atitudini

4 - factori personali, care se referă la: vârsta şi stadiul din ciclul de viaţă, ocupaţia, stilul de viaţă, circumstanţele economice, personalitatea şi părerea despre sine;

“ Oamenii cumpără valori, nu produse; Oamenii cumpără emoţii, care de altfel sunt scumpe”.

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorilor de Lux.ppt

Te-ar putea interesa și

Studierea Comportamentului de Cumpărare al Consumatorilor de pe Piața Sibiană pentru Produsul Cafea

Introducere Marketingul urmăreşte, prin funcţiile sale ca orice activitatea economică să genereze şi să fie fundamentată de creşterea eficienţei...

Cercetări calitative piața cafelei

INTRODUCERE Cercetarea comportamentului de cumpărare constituie o preocupare constantă a specialiştilor de marketing, fapt ce a determinat şi...

SC Dimbovita SA - producător autohton de încălțăminte pe piața românească

1.1. CADRUL LEGAL DE FUNCTIONARE SI OBIECTUL DE ACTIVITATE AL SOCIETATII Societatea comerciala DIMBOVITA SA este cea mai veche si reprezentativa...

Piața Mondială a Turismului de Lux

Introducere Experienţele de lux pot implica călătorii spre staţiunile turistice exclusive, pachete personalizate, inclusiv avioane private, cu un...

Strategii de dezvoltare sustenabilă pe piața hotelieră

Capitolul 1. Aspecte teoretice referitoare la calitatea serviciilor, managementul calității și strategii de calitate/sustenabilitate. Calitatea...

Turismul brașovean

Cuvânt înainte Braşovul este un loc de o frumuseţe aparte, care se oferă generos nu numai prin natură, ci şi prin vestigiile istorice, amprenta...

Proiect Marketing- Pahare din Cristal Prestige

I. 1.1. IDENTIFICAREA PIEŢEI S.C.”LUX CRISTAL”S.R.L. are o bogată experienţă în producerea şi comercializarea produselor din cristal deservind...

Analiza consumatorului român de ceasuri de lux

CAP. 1. PIAŢA ROMÂNEASCĂ A CEASURILOR DE LUX Time is money o sintagmă veche de mai bine de două secole, dar mai actuală ca niciodată. Aur pur de...

Ai nevoie de altceva?