Conceptul de Management al Calitatii Produselor-Serviciilor

Extras din proiect Cum descarc?

1. TERMINOLOGIE
- Asigurarea calitatii: semnifica garantarea faptului ca un produs are o calitate satisfacatoare si ca este fiabil, fiind in aceeasi timp economic.
- Benchmarking: un proces permanent de evaluare a performantelor agentilor economici, comparativ cu cele ale liderilor recunoscuti ca atare, la un moment dat.
- Calitate: ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu, care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite.
- Ciclul lui Deming: conceptul unui cerc in rotatie permanenta utilizat de W.E.Deming pentru a sublinia necesitatea unei interactiuni constante intre cercetare, conceptie, productie si vanzari in scopul obtinerii unei imbunatatiri a calitatii, care sa permita satisfacerea utilizatorilor. 
- Controlul calitatii: ansamblul activitatilor de masurare, examinare, incercare, calibrare a uneia sau mai multor caracteristici ale unui proces in scopul compararii rezultatelor obtinute cu cerintele specificate.
- Imbunatatirea calitatii: dobandirea unui nivel de randament superior celui existent anterior. Imbunatatirea poate fi aplicata caracteristicilor unui produs sau serviciu, pentru reducerea erorilor si defectelor. De asemenea, actiunile de imbunatatire pot fi indreptate catre
imbunatatirea proceselor.
- Managementul calitatii: ansamblul activitatilor functiei generale de management, care determina politica in domeniul calitatii, obiectivele, responsabilitatile si le implementeaza in sistemul calitatii prin mijloace cum sunt planificarea, tinerea sub control, asigurarea si imbunatatirea calitatii. 
- Managementul calitatii totale (TQM): mod de management al unei organizatii concentrat asupra calitatii, bazat pe participarea tuturor membrilor acesteia si care vizeaza un succes pe termen lung prin satisfacerea clientului, precum si avantaje pentru toti membrii organizatiei si pentru societate.
- Proces: grup de activitati corelate sau in interactiune care transforma datele de intrare in date de iesire. Fiecare etapa implica persoanele, materialele, bunurile si alte mijloace adecvate. 
- Produs: rezultatul unor activitati sau procese. Se poate referi la un bun fizic, serviciu, produs rezultat din procese continue sau o combinatie a acestora. Produsul poate fi material (de ex. un ansamblu sau produs rezultat din procese continue) sau imaterial (de ex. informatii, concepte) sau combinatii. Un produs poate fi intentionat (de ex. un anunt publicitar) sau neintentionat (de ex. un poluant cu efecte nocive).
- Sistemul calitatii: ansamblu de structuri organizatorice, responsabilitati, proceduri, procese si resurse care au ca scop implementarea conducerii calitatii.
- Sistem de management al calitatii (SMC): parte a sistemului de management al organizatiei orientat spre realizarea obiectivelor referitoare la calitate, in scopul satisfacerii cerintelor tuturor partilor interesate si depasirea asteptarilor acestora.
2. FUNDAMENTELE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII
2.1. Evolutia sistemelor de calitate
In prezent sintagma ,,managementul calitatii" isi are un loc bine definit in limbajul specialistilor, a oamenilor de afaceri si constituie tema unui numar impresionant de lucrari aparute in literatura de specialitate. Putine dintre aceste lucrari amintesc insa despre evolutia conceptului de calitatea produselor si legaturile care exista intre inspectia de calitate (IC) controlul tehnic de calitate (CTC), asigurarea calitatii (AC) si managementul calitatii (MC).
Prima forma de manifestare a preocuparii pe linie de calitate, acordata de producatori bunurilor si serviciilor realizate, este IC ,, inspectia calitatii produselor'' si a fost practicata dupa Revolutia industriala pana la sfarsitul secolului XIX . 
CTC-ul, cel de al doilea sistem de calitate cunoscut, reprezinta un ansamblu de activitati prin care se apreciaza conformitatea produsului cu prescriptiile tehnice. Sistemul apartine primei jumatatii a secolului trecut si s-a caracterizat prin separarea managerilor de executanti. In esenta acest sistem se baza pe controlul final al produselor sau subansamblelor fabricate si retragerea de la livrare a celor neconforme cu prescriptiile tehnice.
AC reprezinta un ansamblu de masuri pentru formalizarea procedeelor de CTC, organizatorice, de formare si motivare a personalului pe care STE le pune in practica in vederea garantarii calitatii produselor si serviciilor sale si a fost aplicat in anii '60. Este perioada in care Crosby lansa conceptul ,,zero defecte" in SUA, iar in Japonia se infiintau cercurile de calitate. Anii '80 reprezinta etapa aparitiei si implementarii unor concepte integratoare de calitate. Specialistii consacrati: Juran, Deming, Feigenbaum lanseaza acum noile concepte bazate pe controlul total al calitati (Total Quality Control) care sunt aplicate in Japonia. Se realizeaza astfel o abordare globala a activitatilor de tinere sub control a calitatii in firma, bazat pe un nou concept - managementul calitatii. Tot in aceasta perioada, in 1988, s-a constitutit Fundatia Europeana pentru Managementul Calitatii (European Fundation for Quality Management - EFQM), prin participarea a 14 firme industriale occidentale. Fundatia are ca obiectiv consolidarea pozitiei industriei europene pe piata mondiala, prin imbunatatirea calitatii produselor.
MC reprezinta in esenta un sistem prin care este asigurata calitatea astfel incat sa fie satisfacute nevoile beneficiarului din punctul de vedere al performantelor produsului, timpului de livrare, pretului, service etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conceptul de Management al Calitatii Produselor-Serviciilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!