Extras din proiect
Managementul resurselor umane
Managementul personalului / resurselor umane reprezintă ansamblul de activităţi generale şi specifice, privitoare la asigurarea, menţinerea şi folosirea eficientă a personalului din cadrul agenţilor economici ( societăţi comerciale, regii autonome, bănci societăţi de asigurare etc ). Conceptul de resurse umane nu este nou. P. Drucker în lucrarea sa “The Practice of Management” atribuia managementului trei funcţii: obţinerea performantei economice, conducerea managerilor si managementul muncitorilor şi al muncii. “Omul e singura resursă aflată la dispoziţia omului care poate fi dezvoltată” afirma el, şi “Oamenii trebuie consideraţi ca resurse... Managerii şi muncitorii reprezintă împreună resursele umane ale unei organizaţii.”
Obiective ale managementului resurselor umane
* Ilustrarea problemelor angajării resurselor umane necesare în cadrul organizaţiilor.
* Discutarea rolului planificării resurselor umane şi a relaţiei acesteia cu planificarea la nivel organizaţional.
* Discutarea modului în care organizaţiile îşi acoperă nevoile de personal prin recrutarea şi selecţia candidaţilor calificaţi
* Evaluarea rezultatelor cercetărilor cu privire la interviul de angajare.
* Descrierea modalităţilor de pregătire a interviurilor de angajare de succes.
* Prezentarea unor modalităţi de orientare şi integrare a noilor angajaţi.
* Discutarea instruirii şi dezvoltării angajaţilor şi a unor aspecte ale acestor procese.
* Explicarea obiectivelor evaluării performanţelor, a motivelor pentru care acest proces poate eşua şi a metodelor de depăşire a obstacolelor.
* Discutarea aspectelor care trebuie avute în vedere în luarea de decizii cu privire la recompensarea angajaţilor.
* Discutarea metodelor de asigurare a unor relaţii productive cu angajaţii sau reprezentanţii acestora.
DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE
Funcţia de dezvoltare a resurselor umane cuprinde următoarele activităţi:
Formarea şi perfecţionarea angajaţilor – are drept scop identificarea, aprecierea, şi – prin instruire planificată – facilitarea dezvoltării competentelor cheie care permit indivizilor să performeze sarcini aferente unor posturi prezente sau viitoare.
După ce un angajat a fost numit pe un post, sunt folosite câteva tipuri de instruire prin care i se permite să îşi actualizeze abilităţile. Pentru unii, accentul cade pe instruirea tehnică. Pentru alţii, instruirea implică abilităţi interpersonale sau cognitive (abilitatea de a gândi clar, de a planifica sau de a rezolva probleme). Alte programe sunt numite uneori programe de instruire, deşi sunt de fapt programe educative, al căror scop este extinderea viziunii unei persoane sau înţelegerea aspectelor şi problemelor care sunt adesea esenţiale pentru dezvoltarea oamenilor în domeniul managerial sau în anumite poziţii din cadrul companiei.
Obiectivele formării şi perfecţionării angajaţilor sunt:
- ajutarea acestora în atingerea unui maxim de performanţă în realizarea muncii lor;
- pregătirea lor pentru evoluţia viitoare a locurilor de muncă.
Formarea şi perfecţionarea personalului se poate realiza atât la locul de muncă, cât şi în afara firmei, utilizându-se o diversitate de metode şi tehnici cum sunt: rezolvarea de probleme, studiile de caz, prezentările, demonstraţia, filmele şi tehnica video, discuţia în cadrul grupului, exerciţii de lucru cu documente, interpretarea de roluri, jocurile, incidentele critice, simulările, învăţarea experienţială out-door
Conținut arhivă zip
- Controlul Performantelor Salariatilor Prin Managementul Resurselor Umane.ppt