Cultura Corporationala

Cuprins proiect Cum descarc?

I. INTRODUCERE . 3
II. DIMENSIUNILE CULTURILOR NATIONALE . 11
1. Distanta fata de putere . 11
2. Individualism versus colectivism . 13
3. Masculinitate versus feminitate . 16
4. Evitarea incertitudinii . 18
5. Orientare pe termen lung versus pe termen scurt . 20
III. FACTORI DE INFLUENTA IN CULTURA ORGANIZATIONALA . 22
1. Influenta unui lider dominant . 22
2. Istoria si traditia companiei . 24
3. Tehnologia, produsele si serviciile . 25
4. Industria si competitorii . 26
5. Clientii . 27
6. Asteptarile companiei . 27
7. Sistemul de transmitere a informatiei si control . 29
8. Legislatia si mediul . 31
9. Procedurile si politicile companiei . 32
10. Sistemul de evaluare si remunerare . 34
11. Resursele de care dispune organizatia . 34
12. Obiectivele, valorile si credintele companiei . 36 
IV. EVALUAREA CULTURII ORGANIZATIONALE . 38
1. Modelul de evaluare a culturii organizationale elaborata de IRIC . 38
2. Modelul Human Synergistics . 41
Prezentare generala . 41
Descrierea stilurilor . 43
V. STUDIU DE CAZ - Evaluarea culturii organizationale a firmei UNICORP . 71
1. Prezentare generala UNICORP . 71
2. Metodologia de culegere a datelor . 73
3. Analiza rezultatelor studiului . 74 
Caracteristicile culturii organizationale UNICORP . 74
Factori care conduc la profilul cultural UNICORP . 76
Efecte asociate culturii UNICORP . 82
4. Concluzii . 85 
Stiluri dominante in cultura UNICORP. 85 
Recomandari . 87
VI. ANEXE - Chestionare de evaluare a culturii organizationale . 90
VII. BIBLIOGRAFIE . 96


Extras din proiect Cum descarc?

I. INTRODUCERE
Conceptul de cultura a devenit in ultimul secol un element strategic pentru disciplinele care studiaza universul uman si social. Acsest lucru se explica prin faptul ca in societatile contemporane factorii de ordin cultural reprezinta o sursa fundamenatala a dezvoltarii istorice.
Teoreticienii vorbesc astazi despre puterea culturala a unei societati, intelegand prin aceasta ansamblul activitatilor care vizeaza cunoasterea si comunicarea, crearea valorilor, educatia si invatarea noilor coduri ale vietii spirituale, procesarea informatiilor si formarea deprinderilor de a le utiliza, etc. Aceste activitati au devenit o componenta esentiala a dezvoltarii sociale si a puterii. Fara a-si pierde insemnatatea, puterea militara scade in semnificatie, in favoarea puterii economice si culturale, corelate cu ceea ce se numeste putere informationala si putere mediatica. Toti acesti termeni exprima dimensiuni si implicatii specifice ale puterii culturale. 
Cultura este vazuta azi ca o forta de propulsie a dezvoltarii. Descoperirile stiintifice si perfectionarea tehnologiilor au revolutionat modul de a produce bogatie, astfel ca Alvin Tofler vorbeste de noul tip de "economie suprasimbolica", in care procesarea informatiei si comunicarea devin hotaratoare. 
"In lumea posterioara Razboiului Rece, cultura este o forta ce deopotriva divide si unifica. In aceasta lume noua, politica locala este politica etnicitatii, iar politica globala este politica civilizatiilor, rivalitatea dintre superputeri este inlocuita de ciocnirea civilizatiilor". 
Fenomenul cultural este cercetat intens in ultimele decenii de o serie de discipline sociale si umane cu un aparat metodologic nou. Comportamentul uman este tot mai frecvent explicat prin recurs la date culturale, valori si atitudini, gruparea geopolitica a tarilor este si ea redefinita dupa criterii de ordin cultural. In numeroase abordari ale lumii contemporane se vorbeste de factorii noneconomici ai dezvoltarii, care angajeaza problema educatiei si a noilor forme de comunicare ce orienteaza comportamentul economic al grupurilor sociale. 
Conceptul de cultura a inceput sa fie utilizat tot mai frecvent in decursul secolului al XIX-lea, odata cu formarea noilor discipline sociale. El a fost asociat cu cel de civilizatie, impus inca din secolul al XVIII-lea, pentru a semnifica progresul cunoasterii si al societatii pe baza extinderii gandirii rationale si a mijloacelor tehnice de ameliorare a conditiei umane. Opozitia intre civilizatie (semnificand progresul uman) si barbarie (semnificand faza medievala sau fazele primare ale istoriei umane) a functionat in epoca Luminilor ca o polaritate fundamentala, insotita de polaritatea modern/ arhaic sau modern/ premodern. 
Din spatiul artistic, unde definea mai ales formele de expresie si de limbaj, conceptul de stil a fost generalizat si este folosit cu extensie la intregul camp cultural. In aceasta acceptiune largita, el defineste unitatea manifestarilor spirituale dintr-o epoca sau dintr-o cultura. 
Cultura are o latura materiala si una spirituala, strans legate. Latura materiala a culturii, exprimata de cele mai multe ori prin termenul de civilizatie, cuprinde mijloacele si valorile care asigura reproducerea materiala a vietii sociale, adica procesele existentei sociale (modul de viata, gradul de confort, tot instrumentajul complex care intretine viata cotidiana). Latura spirituala a culturii cuprinde sistemele de valori in care se cristalizeaza eforturile de cunoastere, atitudinile si reactiile omului fata de lume; acestea se fixeaza si imbraca forma unor sisteme teoretice (stiinta, filosofia), simbolice (arta, religia) sau normative (morala, traditiile, obiceiurile). 
Cele mai multe definitii privesc cultura ca un sistem de valori, idei si atitudini si forme de creatie, cu functii simbolice, prin care omul cunoaste lumea, si-o reprezinta si o expima in opere, dand astfel sens existentei sale. Prin cultura se modeleaza personalitatea umana, intrucat cultura inmagazineaza si transmite modele comportamentale, atitudini omologate social, reactii dobandite si invatate, intregul "corp" istoric al omului ca fiinta sociala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cultura Corporationala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!