Cultura Organizationala

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 1
Capitolul 1. Obiectul de activitate al Culturii Organizationale 4
1.1 Definirea conceptului de cultura organizationala 4
1.2 Structura de personal si structura de conducere 5
1.2.1 Structura de personal 6
1.2.2. Structura de conducere 7
1.3 Tipuri de culturi 8
Capitol 2. Fundamente teoretice 10
2.1 Elementele culturale organizationale 10
2.2 Factorii de influenta (externi si interni) 10
Capitolul 3. Relatia culturii organizatorice 12
3.1 Stilul de conducere- Managerul si stilul de conducere 12
3.1.1 Modul de stabilire a sarcinilor 13
3.1.2 Implicarea managerului in realizarea sarcinilor 15
3.1.3 Atitudinea fata de angajati 15
3.2 Structura organizationala 16
3.2.1 Dimensiunile culturii organizationale 16
3.2.3 Tipologia culturii organizationale in functie de structura organizatorica 18
Capitolul 4. Impactul asupra dezvoltarii performantelor organizatiei 20


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
In procesul transformarilor care au loc in societatea contemporana, un rol aparte ii revine culturii organizationale. 
Fiind un factor ce determina succesul activitatii organizatiei, cultura reprezinta un element esential, indispensabil pentru progresul social.
Termenul cultura provine din antropologie. El a fost utilizat pentru a reprezenta intr-un, sens foarte larg, elementele fizice si spirituale pe care o anumita colectivitate umana le-a transmis de la o generatie la alta. 
Domeniul de studiu al culturii organizationale are o istorie relativ recenta, termenul a inceput sa fie utilizat pe larg in anii `80 ai secolului al XX-lea. 
Interesul fata de cultura organizationala se explica prin faptul ca la etapa actuala comunitatea mondiala este marcata de asemenea procese de anvergura ca globalizarea economiei si informatizarea societatii, ceea ce a condus la aparitia unor noi forme si metode de organizare a activitatii umane. 
Ritmul schimbarilor tehnologice impun noi cerinte fata de practicile organizatiilor si oamenii care activeaza in cadrul lor. In aceste conditii, organizatia se centreaza mai mult pe cunostinte si comunicare, decat pe control si ierarhie administrativa.
Orice organizatie are o cultura proprie, care reflecta istoria ei, modul de abordare a problemelor, practicile de conducere a activitatilor, stilul managerial, atitudinea fata de risc, competitie, consumatori si, desigur, de salariati. 
Cultura organizationala poate fi definita doar plecand de la om, deoarece fondatorii si purtatorii culturii organizatiei sunt oamenii. Sistemul de simboluri, traditii, ritualuri, valori si norme de comportament impartasite de cea mai mare parte a personalului unei organizatii, modul de gandire si de actiune, care sta la baza activitatii organizationale, modalitatea de integrare interna si de adaptare la mediul extern constituie cultura organizationala.
E.Schein identifica trei niveluri de manifestare a culturii organizatiei: 
1. Primul nivel include artefactele. 
Acesta este stratul exterior, reprezentat de simbolurile si produsele care se concretizeaza in lucruri observabile, cum ar fi arhitectura, designul, vestimentatia, tehnologiile, obiceiurile, ritualurile, miturile, istorioarele etc. Baza tehnico-materiala a organizatiei influenteaza si reflecta cultura sa.
2. Valorile si normele dominante adoptate si partajate de salariatii organizatiei. Acorduri, scopuri, regulamente, norme etice, care se dezvolta in cadrul echipelor de lucru si calauzesc politica unei organizatii fata de proprii angajati si clienti. Valorile influenteaza intelegerea referitoare la ceea ce este bun sau rau in cadrul organizatiei, ele fiind strans legate de idealurile caracteristice unui grup uman. 
Normele reprezinta opinia grupului despre ceea ce este corect si incorect. Ele se pot concretiza din punct de vedere formal in legi, iar din punct de vedere informal- in control social. 
3. Supozitiile de baza despre viata, existenta umana. 
Este nivelul cel mai profund, care reuneste credintele, convingerile salariatilor, conceptiile privind sensul si modalitatile de desfasurare a activitatilor in cadrul organizatiei. Desi gradul de abstractizare este inalt, ele au cea mai mare influenta asupra membrilor organizatiei.
Capitolul 1. Obiectul de activitate al Culturii Organizationale
1.1 Definirea conceptului de cultura organizationala 
Cultura unei organizatii este definita ca sistem de credinte si valori comune care se dezvolta in organizatie si orienteaza conduita membrilor sai. Aceasta cultura, denumita si cultura corporativa, ofera inteles si directie conduitei zilnice a membrilor organizatiei. Ea intareste credintele comune, incurajeaza membrii organizatiei sa depuna eforturi pentru realizarea obiectivelor organizatiei. 
De o si mai mare importanta este faptul ca aceasta cultura organizationala poate deveni un avantaj competitiv daca sprijina strategia firmei si daca este adaptata in asa fel incat sa raspunda solicitarilor din mediul extern al organizatiei.
Organizatia este perceputa ca si un sistem rational, natural si deschis, fiind definita in timp, in termini de: scopuri, structura formala, integrativa, prototip al activitatii umane sau ca activitate umana, sau ca si performante controlate. 
Dincolo de diversele metafore utilizate, in prezent este conceprualizata ca si " structura de interactiuni reglementate de reguli formale si generatoare de actiuni colective ( agregate ) " .
Conceptul de cultura organizationala se refera la tot ceea ce inseamna standarde colective de gandire, atitudini, valori, convingeri, norme si obiceiuri care exista intr-o organizatie. In componenta culturala putem distinge unele elemente vizibile cum ar fi: comportamente si limbaj comun, ritualuri si simboluri dar preponderent avem componente mai putin vizibile: perceptii si reprezentari despre ce e "valoarea" in organizatie, mituri, standarde empirice despre ce inseamna a munci bine si a te comporta corect, despre "cum se fac lucrurile pe aici", etc.
Cultura organizationala se formeaza datorita interactiunilor repetate intre membrii organizatiei, a aducerii in comun a credintelor si valorilor indivizilor care o alcatuiesc desi exista factori modelatori puternici care o particularizeaza cum ar fi: stilul de conducere si implicit modul de luare a deciziilor, nivelul de formalism, structura de organizare, politicile si know-how-ul si mai toate sistemele care ofera valoare si suport unui anumit tip de munca si unui anumit tip de comportament.
O cultura organizationala puternica ar fi aceea in care exista un aliniament puternic la valorile si principiile organizatiei. O organizatie cu o astfel de cultura nu are nevoie de sisteme de control si sisteme birocratice.


Fisiere in arhiva (2):

  • Cultura Organizationala
    • Cultura Organizationala.docx
    • Cultura Organizationala.pptx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!