Cultura organizațională în Banca Transilvania

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 4986
Mărime: 61.35KB (arhivat)
Publicat de: Adnana Nicola
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

În lucrarea de faţă am încercat să evidenţiez sensul noţiunii de cultură organizaţională, prezentând opiniile multor specialişti români şi străini care şi-au orientat atenţia spre acest domeniu atât de interesant şi de mare actualitate. Pe baza analizelor efectuate am constatat că este foarte importantă cunoaşterea acestui concept, conştientizarea existenţei culturii organizaţionale, precum şi preocuparea pentru perfecţionarea acesteia, în vederea obţinerii unor rezultate din ce în ce mai bune.

Specialistul american Theodore Szelnic , în anul 1957, s-a preocupat pentru identificarea si definirea culturii organizationale. Ulterior, studiile efectuate asupra unor companii americane de succes, precum IBM, Hewlett-Packard, Procter&Gamble, Delta Airlines, Du Pont, Kodak si Digital Equipement au demonstrat influenta deosebita a culturii organizationale asupra performantelor economice ale acestor companii.

Anthony Jay, în anul 1967, în lucrarea „Management and Machiavelli”, afirma: „Este cunoscut de ceva timp despre corporatii ca sunt institutii sociale cu obiceiuri si tabuuri si ca multi sociologi le-au studiat si au scris despre ele. Dar ele sunt, de asemenea, institutii politice, autoritare si democratice, pacifiste si razboinice, liberale si paternaliste.” Înca de atunci, Jay vorbea despre cultura organizationala, desi termenul nu se crease înca.

Interesanta este si definitia data culturii organizationale de catre autorul A. Strati : „Cultura organizationala reprezinta un ansamblu de simboluri, convingeri si modele de comportament învatat, produs si recreat de oameni care isi dedica energia si munca vietii unei organizatii. Este exprimata în proiectarea organizatiei si a muncii, în manifestarile construite ale culturii si în serviciile pe care organizatia le produce”.

Alexandru Puiu, în lucrarea „Management – analize şi studii comparative”, defineşte cultura organizaţională ca fiind „un ansamblu structurat al rezultatelor materiale şi spirituale ale organizaţiei, integrând un sistem de valori şi convingeri care este cultivat şi transmis sistematic în rândul membrilor săi şi în afara unităţii respective”.

Studiul culturii organizaţionale reprezintă astăzi o preocupare constantă a cercetătorilor, managerilor, companiilor, datorită rolului acesteia în cadrul oricărei organizaţii. Aşa cum, prin studiul culturii naţionale se pot stabili asemănări sau diferenţe între culturi, identificându-se atât punctele forte, cât şi punctele slabe ale unei entităţi, studiul culturii organizaţionale permite diferenţierea şi după acest criteriu a întreprinderilor contemporane.

Începând cu anii ’80, în lucrările de specialitate s-au expus diverse opinii privind rolul culturii organizaţionale în cadrul firmei, precum şi o serie de raporturi dintre cultura organizaţională şi cultura naţională, dintre cultura organizaţională şi performanţele economice ale unei companii.

Performanţele scăzute sau eşecurile multor întreprinderi româneşti se datorează, în mare parte, incapacităţii acestora de adaptare la cerinţele pieţei şi la regulile sale de funcţionare. În acest context, cultura organizaţională joacă un important rol. Practic, necunoaşterea de către mulţi manageri români a importanţei culturii organizaţionale a făcut imposibilă susţinerea unor performanţe ridicate.

Atât piaţa internă, cât mai ales piaţa externă reprezintă spaţii unde se impune şi supravieţuieşte cel puternic, capabil să se adapteze rapid, cel ce deţine informaţia şi, mai ales, reuşeşte să o folosească eficient.

Pe o piaţă atât de dinamică precum cea externă, întreprinderile româneşti pot pătrunde şi pot exista numai dacă deţin produse şi/sau servicii inovatoare, cu caracteristici distincte de ale concurenţei, corelat cu preţuri atractive. Toate acestea sunt posibile în măsura în care întreprinderile româneşti îşi evaluează cultura organizaţională şi încearcă să o perfecţioneze. O companie reuşeşte să devină competitivă pe piaţă dacă ea deţine o cultură organizaţională puternică, pozitivă, capabilă să mobilizeze oameni, energii, în vederea atingerii scopului urmărit.

Perfecţionarea culturii organizaţionale se impune în cazul înregistrării unor performanţe scăzute, existenţei unei game de produse şi/sau servicii neadaptate pieţei, în situaţia preluărilor, fuziunilor, astfel încât cunoscutul „soc cultural” să fie mai uşor depăşit. Întâlnirea a două culturi organizaţionale diferite, cu valori, norme, credinţe, ritualuri diferite presupune o adaptare culturală atât a managerilor expatriaţi, cât şi a lucrătorilor autohtoni. Proces complex şi de durată, adaptarea culturală trebuie sprijinită prin aplicarea unor măsuri concrete şi rapide. Multe dintre privatizările realizate în România şi soldate cu esec s-au datorat atât incompatibilităţii culturale, cât şi subevaluării importanţei culturii organizaţionale în funcţionarea şi dezvoltarea noii întreprinderi.

Preview document

Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 1
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 2
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 3
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 4
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 5
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 6
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 7
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 8
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 9
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 10
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 11
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 12
Cultura organizațională în Banca Transilvania - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Cultura Organizationala in Banca Transilvania.doc

Alții au mai descărcat și

Cadrul Conceptual al Managementului Schimbării

În zilele noastre, organizaţiile se confruntă din ce în ce mai mult cu schimbări tot mai profunde, uneori radicale şi accelerate în mediul de...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Banca Transilvania

Povestea de succes a bancii a inceput in Cluj-Napoca, acum aproape 13 ani, din initiativa unor oameni de afaceri din Cluj. Ideea a fost aceea de a...

Practică Banca Transilvania

1. Scurt istoric Povestea de succes a bancii a inceput in Cluj-Napoca, acum 14 ani, din initiativa unor oameni de afaceri din Cluj. Ideea a fost...

Banca Transilvania

Introducere: Banca Transilvania – prezentare Banca a fost infiintata in urma cu 15 ani, in Cluj-Napoca, din initiativa unor oameni de afaceri din...

Diagnoză HR Banca Transilvania

Introducere În viața de zi cu zi suntem înconjurați de organizații și de-a lungul vieții noastre facem parte din cel puțin o organizație. În...

Banca Transilvania

1.Prezentare generală a Băncii Transilvania Povestea de succes a băncii a început in Cluj-Napoca, acum 14 ani, din initiativa unor oameni de...

Proiect practică - Banca Transilvania

CAPITOLUL 1 ASPECTE GENERALE 1.1. SCURT ISTORIC Povestea de succes a bancii a inceput in Cluj-Napoca, acum 14 ani, din initiativa unor oameni de...

Proiect practică - Banca Transilvania

1.ANALIZA SI CUNOASTEREA OBIECTULUI DE ACTIVITATE AL FIRMEI Scurta descriere a Bancii Transilvania Istoria bancii a inceput in Cluj-Napoca, acum...

Strategii de produs - Banca Transilvania

Istoria bancii a inceput in Cluj-Napoca, acum 15 ani, din initiativa unor oameni de afaceri din Cluj. Ideea a fost aceea de a crea o banca locala,...

Ai nevoie de altceva?