Cultura Organizationala in Banca Transilvania

Extras din proiect Cum descarc?

In lucrarea de fata am incercat sa evidentiez sensul notiunii de cultura organizationala, prezentand opiniile multor specialisti romani si straini care si-au orientat atentia spre acest domeniu atat de interesant si de mare actualitate. Pe baza analizelor efectuate am constatat ca este foarte importanta cunoasterea acestui concept, constientizarea existentei culturii organizationale, precum si preocuparea pentru perfectionarea acesteia, in vederea obtinerii unor rezultate din ce in ce mai bune. 
Specialistul american Theodore Szelnic , in anul 1957, s-a preocupat pentru identificarea si definirea culturii organizationale. Ulterior, studiile efectuate asupra unor companii americane de succes, precum IBM, Hewlett-Packard, Procter&Gamble, Delta Airlines, Du Pont, Kodak si Digital Equipement au demonstrat influenta deosebita a culturii organizationale asupra performantelor economice ale acestor companii. 
Anthony Jay, in anul 1967, in lucrarea ,,Management and Machiavelli", afirma: ,,Este cunoscut de ceva timp despre corporatii ca sunt institutii sociale cu obiceiuri si tabuuri si ca multi sociologi le-au studiat si au scris despre ele. Dar ele sunt, de asemenea, institutii politice, autoritare si democratice, pacifiste si razboinice, liberale si paternaliste." Inca de atunci, Jay vorbea despre cultura organizationala, desi termenul nu se crease inca.
Interesanta este si definitia data culturii organizationale de catre autorul A. Strati : ,,Cultura organizationala reprezinta un ansamblu de simboluri, convingeri si modele de comportament invatat, produs si recreat de oameni care isi dedica energia si munca vietii unei organizatii. Este exprimata in proiectarea organizatiei si a muncii, in manifestarile construite ale culturii si in serviciile pe care organizatia le produce".
Alexandru Puiu, in lucrarea ,,Management - analize si studii comparative", defineste cultura organizationala ca fiind ,,un ansamblu structurat al rezultatelor materiale si spirituale ale organizatiei, integrand un sistem de valori si convingeri care este cultivat si transmis sistematic in randul membrilor sai si in afara unitatii respective". 
Studiul culturii organizationale reprezinta astazi o preocupare constanta a cercetatorilor, managerilor, companiilor, datorita rolului acesteia in cadrul oricarei organizatii. Asa cum, prin studiul culturii nationale se pot stabili asemanari sau diferente intre culturi, identificandu-se atat punctele forte, cat si punctele slabe ale unei entitati, studiul culturii organizationale permite diferentierea si dupa acest criteriu a intreprinderilor contemporane. 
Incepand cu anii '80, in lucrarile de specialitate s-au expus diverse opinii privind rolul culturii organizationale in cadrul firmei, precum si o serie de raporturi dintre cultura organizationala si cultura nationala, dintre cultura organizationala si performantele economice ale unei companii. 
Performantele scazute sau esecurile multor intreprinderi romanesti se datoreaza, in mare parte, incapacitatii acestora de adaptare la cerintele pietei si la regulile sale de functionare. In acest context, cultura organizationala joaca un important rol. Practic, necunoasterea de catre multi manageri romani a importantei culturii organizationale a facut imposibila sustinerea unor performante ridicate. 
Atat piata interna, cat mai ales piata externa reprezinta spatii unde se impune si supravietuieste cel puternic, capabil sa se adapteze rapid, cel ce detine informatia si, mai ales, reuseste sa o foloseasca eficient. 
Pe o piata atat de dinamica precum cea externa, intreprinderile romanesti pot patrunde si pot exista numai daca detin produse si/sau servicii inovatoare, cu caracteristici distincte de ale concurentei, corelat cu preturi atractive. Toate acestea sunt posibile in masura in care intreprinderile romanesti isi evalueaza cultura organizationala si incearca sa o perfectioneze. O companie reuseste sa devina competitiva pe piata daca ea detine o cultura organizationala puternica, pozitiva, capabila sa mobilizeze oameni, energii, in vederea atingerii scopului urmarit. 
Perfectionarea culturii organizationale se impune in cazul inregistrarii unor performante scazute, existentei unei game de produse si/sau servicii neadaptate pietei, in situatia preluarilor, fuziunilor, astfel incat cunoscutul ,,soc cultural" sa fie mai usor depasit. Intalnirea a doua culturi organizationale diferite, cu valori, norme, credinte, ritualuri diferite presupune o adaptare culturala atat a managerilor expatriati, cat si a lucratorilor autohtoni. Proces complex si de durata, adaptarea culturala trebuie sprijinita prin aplicarea unor masuri concrete si rapide. Multe dintre privatizarile realizate in Romania si soldate cu esec s-au datorat atat incompatibilitatii culturale, cat si subevaluarii importantei culturii organizationale in functionarea si dezvoltarea noii intreprinderi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cultura Organizationala in Banca Transilvania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!