Cuprins
- CUPRINS 1
- I. PREZENTARE GENERALĂ: 2
- 1.SCURT ISTORIC 2
- 2. GAMA DE PRODUSE 2
- II. PLANIFICAREA: 3
- 1. MISIUNEA 3
- 2. OBIECTIVELE 3
- 3. PREMISE 4
- 4. VALORI 4
- 5. SCOP STRATEGIC 4
- 6. PLANIFICAREA STRATEGICĂ 4
- 7.SCOP TACTIC ȘI PLAN TACTIC 5
- 8. SCOP ȘI PLAN OPERAȚIONAL 6
- III. ORGANIZAREA: 7
- 1. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ 7
- 2. ÎMPĂRȚIREA PERSONALULUI PE DEPARTAMENTE 8
- IV. COORDONAREA: 8
- 1. MANAGERUL GENERAL: 8
- 2. DIRECTORUL DE VÂNZĂRI 11
- 3. LUCRĂTOR OPERAȚIONAL: TEHNICIAN ÎN CONTROLUL CALITĂȚII 12
- VI. CONTROLUL 13
- BIBLIOGRAFIE 14
Extras din proiect
1.SCURT ISTORIC
Povestea Danone începe în 1919 în Barcelona cu vânzarea primului iaurt Danone. Acesta a fost creat la inițiativa lui Isaac Carasso, fiind singurul tratament pentru infecțiile intestinale ale copiilor de la acea vreme. Iaurtul era recomandat de medicii din Barcelona și putea fi achiziționat din farmacii.
Numele Danone își are originea în numele de alint al fiului lui Isaac, Daniel (în spaniolă Danon) care a continuat căutările tatălui și în 1929 a înființat Societatea Pariziană a Iaurtului în Franța. În 1958 Danone semnează primul acord pentru distribuția produselor lactate în toată Franța.
În 1966, Antoine Riboud înființează și conduce BSN, o companie franțuzească de sticlă și ambalaje care a pus bazele modelului dual, socio-economic, pe care Danone îl aplică până în ziua de azi.
În 1970 Danone lansează primul desert Danette.
În 1973 Gervais Danone și BSN decid să formeze o singură companie de alimente.
În 1987 compania BSN-Gervais-Danone lansează iaurtul Activia care a fost primul produs fermentat care ajuta tranzitul intestinal. Ulterior, în iunie 1994, BSN-Gervais-Danone își schimbă numele în Grupul Danone și lansează Actimel - un produs din lapte fermentat care ajută la fortificarea sistemului imunitar.
În 1996 Antoine Riboud, președintele BSN, transferă conducerea fiului său, iar acesta începe un proces de reorganizare. Tot în acest an se deschide și Danone România în București, iar 3 ani mai târziu, în magazine există primul lot de iaurt fabricat în România.
În 2001 Danone devine lider pe piața din România.
În prezent, Grupul Danone este lider mondial pe segmentul de produse lactate proaspete, în timp ce Danone România produce zilnic peste 1 milion de iaurturi, unul din două iaurturi cumpărate de consumatorii români purtând marca Danone.
2. GAMA DE PRODUSE
- Activia: În prezent, Activia deține cea mai variată gamă de produse din portofoliul Danone: peste 20 de sortimente de iaurturi - simple, cu fructe, cu cereale, inclusiv în varianta iaurt de băut.
- Actimel: Iaurtul Actimel cu L Casei Danone conține vitamina B6 care contribuie la funcționarea normala a sistemului imunitar;
- Danonino: Danonino este produsul Danone special dezvoltat pentru copii: o sursă de Calciu și vitamina D, elemente necesare pentru dezvoltarea normală a oaselor copiilor;
- Gama Danone : Danone Natural, Danone Delicios, Danone Dietetic, Danone Ușor, Danone de Băut, Danone Sana/ Lapte Bătut, Danone Smântână: Danone este marca de iaurt cea mai cumpărată din România, oferind variante hrănitoare și gustoase de iaurt natural, de baut, cu fructe, dar și iaurt dietetic, cu 0% grasime. Gama cuprinde de asemenea Sana Danone și Lapte Bătut Danone.
- Casa bună: Gama Casa Bună este una dintre cele mai diversificate din portofoliul Danone. De la iaurt, smântântă și până la lapte proaspăt, Casa Bună acoperă o mare parte din necesarul zilnic de lactate într-o dieta echilibrată. Casa Bună are calitate la un preț la îndemană, accesibil oricărui buget;
- Cremosso: Iaurtul Danone Cremosso a fost creat special pentru a te rasfăța și a-ți surprinde simțurile cu un gust irezistibil. Să savurezi un Cremosso este un moment de alint, cusenzații rafinate și plăcerea gustului la intensitate maximă;
- Danone Disney: Iaurturile Danone Disney sunt un bun aliat al mamelor atunci când doresc să ofere copiilor un desert ușor, făcut din lapte proaspăt. Gama de iaurturi Danone Disney cuprinde variante cu fructe, biscuiți sau cu topping cereal;
- Danette: Gama de deserturi Danone Danette este un răsfăț de la Danone. Deserturile Danette contin mult lapte și satisfac cele mai pretențioase gusturi, oferind o varietate de produse care bucură simțurile și reprezintă pretextul ideal de a petrece momente plăcute alături de familie.
II. PLANIFICAREA:
1. MISIUNEA
Misiunea Danone este să aducă oamenilor din întreaga lume alimente sănătoase și nutriționale: ”Una dintre principalele idei directoare ale Grupului Danone este aceea că alimentele joacă un rol important în promovarea sănătății și a stării de bine a fiecărei persoane” Franck Riboud, Președintele Grupului Danone. Sloganul celor de la Danone este: “sanatate princeea ce mananci”.
2. OBIECTIVELE
Conducerea Danone România, cel mai mare jucător din industria locală a lactatelor, are câteva obiective clare: să continue creșterea afacerilor și în 2012, chiar dacă puterea de cumpărare va fi o provocare importantă, și să-i convingă pe români să consume un pahar de iaurt în fiecare zi.
În vederea atingerii primului obiectiv, Danone acționeză prin lansarea de noi produse și pe extinderea lanțului de distribuție.
În ceea ce privește cel de- al doilea obiectiv al șefului Danone România, el vine în con textul în care piața locală se află de ani buni de zile la coada clasamentului în ceea ce privește consumul de iaurt pe cap de locuitor. "Piața locală are un potențial mare de creștere. Este un alt obiectiv de- al meu să fac așa încâtfiecare român să consume un pahar de iaurt pe zi", a mai precizat Schultz.
3. PREMISE
Unul dintre motivele pentru care compania Danone a luat naștere este dorința fondatorului de îmbunătății starea de sănătate a oamenilor. De asemenea, visul acestuia era de a oferi oamenilor, în special copiilor un tratament pentru infecțiile intestinale, iar produsul pe care Isaac l-a coceput conține bacterii lactice care ajuta în tratarea acestei afecțiuni.
4. VALORI
Valorile pe care Danone le promovează sunt : umanismul, deschiderea, proximitatea și entuziamul. Astfel, umanismul se referă la atenția acordată individului, fie că acesta este consumator, colaborator sau simplu cetățean; deschiderea presupune curiozitate; vitalitate; simplitate; proximitatea poate fi analiztă pe 2 planuri: pe plan intern, valorile companiei Danone sunt la baza principiilor sale de management; pe plan extern, valorile Danone se reflectă în atenția pe care compania o acordă sănătății clienților săi, calității și gustului produselor sale precum și a mediului înconjurător și a societății în ansamblu; entuziasmul : implică îndrăzneală; pasiune ; apetitul pentru schimbare.
Bibliografie
1. Iamandi Irina Eugenia, Radu Filip, Management internațional, suport de curs, 2017;
2. http://www.danone.ro/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Danone.docx