Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 4562
Mărime: 28.44KB (arhivat)
Publicat de: Didina Sandor
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Frasineanu Ion
proiectul a fost prezentat in cadrul facultatii de economie, seria economie si dreptul afacerilor de la Ase.

Extras din proiect

Peter Drucker: 'Eu nu cred in lideri !'

'Managementul exista pentru organizatie. Este servitorul organizatiei. Orice management care uita acest lucru va provoca doar daune organizatiei.'1

Cuvantul management a aparut in 1911. Inainte, toata lumea presupunea ca proprietarul conduce afacerea. Inainte de Primul Razboi Mondial, J.P. Morgan a inventat managementul ca profesie in America, Japonia si Germania. Managementul este o noua functie care a facut posibila o noua societate, o societate a organizatiilor.

Intr-un interviu acordat revistei Capital, Peter Drucker, fiind intrebat cum ne putem asigura daca exista un numar suficient de manageri sau lideri competenti, a spus: Aceasta intrebare a primit raspuns acum 350 de ani, odata cu reorganizarea scolilor medicale din Olanda si Scotia. Trebuie sa stabilesti anumite standarde, sa dai oamenilor competenta de a manui anumite unelte si sa raspunzi la cele mai importante intrebari. Scoala medievala incepea prin a intreba cum pot fi educati lideri in domeniul medical. Este o abordare gresita. Trebuie sa te intrebi cum inveti oamenii normali sa puna un diagnostic bun. La ce intrebari ar trebui sa raspunda? Ce fel de evidente ar trebui sa pastreze? Ce fel de feed-back le este necesar? Acelasi gen de intrebari conteaza pentru o scoala de management sau pentru orice alta profesie. Ca sa fiu foarte direct, eu nu cred in lideri. Toata discutia despre lideri este un nonsens periculos. Sunt foarte nefericit ca, dupa ce secolul al XX-lea a produs personaje precum Hitler, Stalin sau Mao ca mari lideri, lumea doreste mai multi lideri. Ar trebui sa ne intrebam care le sunt valorile si daca putem avea incredere in ei, nu daca au carisma. Am avut parte de prea multa carisma in ultima suta de ani.

Referitor la parerea pe care acesta o are despre managerii proeminenti care au aparut pe scena in ultima vreme si despre sumele exorbitante pe care acestia le cer pentru munca pe care o depun, Peter Drucker a raspuns: Sunt destul de batran pentru a-mi aminti de Franklin Delano Roosevelt si Harry Truman. Roosevelt a fost un mare lider, dar Truman a fost cel mai bun presedinte al Statelor Unite. Nu a fost o personalitate impunatoare, din contra. Toata lumea l-a subestimat, chiar si el insusi. Asadar, nu vad sensul super-managerilor. In ceea ce priveste salariile, cred ca este scandalos. J.P. Morgan a spus, in 1960, ca orice organizatie in care conducerea de la varf primeste de douazeci de ori mai mult decat lucratorul mediu este o organizatie prost condusa. Refuza sa investeasca in astfel de companii. Directorii

1 Peter Drucker-interviu acordat revistei Capital, luni, 15 august, 2005

generali pe care i-am cunoscut  si am cunoscut destul de multi  nu se credeau supraoameni. Au construit echipe si erau lideri de echipe.

Acum 100 de ani, educatia manageriala academica exista intr-o masura foarte restransa, s-ar putea spune ca de abia exista. La sfarsitul secolului al 20-lea, intrebarea: Cum sa dezvoltam abilitatile manageriale astfel incat afacerile sa cunoasca noi provocari si tarile sa isi imbunatateasca competitivitatea? au fuzionat in una dintre cele mai importante aspecte ale preocuparilor educationale internationale. Aceasta schimbare a accentului a fost a fost acompaniata si de puternica crestere a educatiei manageriale in cadrul sistemului educational. In foarte multe tari aceasta crestere a fost observata incepand cu mijlocul anilor 70. In anii 90 de exemplu, un sfert din studentii nelicentiati din Statele Unite si jumatate din cei licentiati studiau afacerile. Acum 25 de ani numai o optime dintre studentii nelicentiati studiau afacerile. Similar, in Britania, numarul diferitelor programe MBA a crescut de la 26 in 1985 la aproximativ 100 in 1994. In Europa de Est caderea comunismului, care era acompaniata de introducerea unei economii de piata, si-a largit aria geografica in care dezvoltarea organizarii pentru management international si pregatire era prioritara. In China de asemenea a existat pana in 1980, un nou interes in dezvoltarea cursurilor si programelor in ceea ce priveste educatia

manageriala. Unele dintre aceste programe au fost dezvoltate in colaborare cu scoli de afaceri straine, si din 1991 guvernul a promis chiar si universitatilor sa ofere programe MBA.

Aceasta expansiune globala a educatiei manageriale a fost cauzata de numeroase schimbari, unele dintre ele fiind comune intr-un mare numar de tari.

Mai intai, expansiunea educatiei manageriale este legata de transformarea educatiei superioare de la educatia adresata elitelor la aducatia adresata maselor. In mod evident este adevarat ca exista cateva scoli de afaceri inca existentente care pot fii descrise ca institutii de elita-Harvard Business School din Statele Unite, de exemplu, si London Bussines School in Marea Britanie, INSEAD in Franta, si IMD in Elvetia. Totusi expansiunea educatiei manageriale reflecta in primul rand intentia sistemului educational in ceea ce priveste managementul de a include grupuri mari de oameni.

Preview document

Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 1
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 2
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 3
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 4
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 5
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 6
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 7
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 8
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 9
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 10
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 11
Debutul educației manageriale în SUA, Marea Britanie, Germania și Japonia - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Debutul Educatiei Manageriale in S.U.A, Marea Britanie, Germania si Japonia.doc

Ai nevoie de altceva?