Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP

Proiect
8.3/10 (4 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2644
Mărime: 170.65KB (arhivat)
Publicat de: Iulian Udrea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Nelu Florea
UNIV. „AL. I. CUZA”, IASI FACULTATEA DE EC. SI ADMINISTRAREA AFACERILOR DISCIPLINA: MANAGEMENTUL CALITATII

Extras din proiect

- Identificarea problemelor

In acest proiect se analizeaza calitatea oferita de serviciile mijloacelor de transport in comun: tramvai, autobuze, maxi-taxi- Desi problemele actuale sunt evidente si depistabile de orice persoana ce se foloseste de acest serviciu, propunerea si punerea in aplicare a solutiilor se lasa asteptate- De aceea echipa noastra isi propune sa gaseasca o cale cat mai simpla si accesibila pentru rezolvarea lor.

Organizatia aleasa este Regia Autonoma de Transport Public Iasi ce a fost infiintata la data de 19 martie 1898 atunci cand Primaria Municipiului Iasi incheie primul contract cu firma germana A.E.G- Berlin, pentru realizarea transportului cu tramvaiele electrice la Iasi- Se stie ca, indiferent de zona orasului sau mai bine spus de traseu, exista foarte multe persoane care nu detin masini personale si a caror singura modalitate de deplasare este prin intermediul mijloacelor de transport in comun- Recensamantul din 2002 ne ofera date exacte in ceea ce priveste aceste afirmari si anume: suprafata de 3770 ha a Iasului este populata de 339.889 locuitori, la acestia adaugandu-se un numar de aproximativ 60.000 studenti; din acest total, doar 15% detin autoturisme personale.

Regia Autonoma doreste sa atinga un grad ridicat al calitatii serviciilor oferite, incercand totodata sa intampine cu eficienta si operativitate maxima cerintele calatorilor- Astfel, un calator multumit poate face pe viitor reclama favorabila, lucru care va duce la cresterea imaginii si prestigiului si, de ce nu, va atrage noi calatori.

In prezent Regia Autonoma de Transport Public Iasi sprijinita de Primaria Municipiului Iasi doreste sa asigure un transport in comun de calitate cu tramvaie, autobuze si microbuze, care sa poata fi comparat cu cel din Comunitatea Europeana.

Incepind cu anul 2005 s-a inceput achizitia de autobuze noi, regia primind, intr-o prima etapa, un numar de 50 de autobuze MAZ, renuntindu-se deocamdata la transportul cu troleibuze, mijloace de transport ce au intrat in conservare- Parcul inventar al regiei, la ora actuala, este compus din:

- Tramvaie – 150,

- Autobuze – 50,

- Maxi-taxi – 50 (marca IVECO- SC Autobuzul SA).

Din acest total puse in circulatie zilnic sunt aproximativ: 60 tramvaie, 35 autobuze, 35 maxi-taxi.

Lungimea traseelor de tramvai este de 74 km cale simpla, numarul de trasee fiind:

- 8 trasee tramvai;

- 5 trasee autobuz;

- 5 trasee maxi-taxi,

numarul de calatori transportati fiind in primele 3 luni ale anului 2006 de 19.088.605, numarul legitimatiilor pentru calatorii beneficiari de gratuitati fiind de 21.522, iar pentru pensionari, 47.483.

In momentul de fata, una din prioritatile RATP-ului in domeniul calitatii este implementarea managementului calitatii totale (TQM)- Acest standard se concentreaza asupra proceselor din cadrul organizatiei, implicarii managementului de varf, masurarii satisfactiei calatorului- Este profund orientat catre rezultate si face, in mare masura, sa dispara actuala ruptura dintre punctele de vedere ale serviciului oferit si interesele calatorului, ambele parti situandu-se mai degraba pe pozitii de parteneriat decat pe pozitii antagonice.

Diagrama procesului actual

Controlorul Vatman/Sofer Calatorul

CORELAREA CARACTERISTICILOR CU EXIGENTELE:

CARACTERISTICI EXIGENTE

- interval de timp privind sosirea in statii al mijloacelor RATP -orar stabilit in functie de gradul de aglomerare si orele de varf si respectarea acestuia de catre soferi/vatmani;

- neanuntarea statiilor care urmeaza; -avertizarea sonora a statiei urmatoare in mijlocul de transport;

- conditii igienice, curatenie si temperatura; - realizarea si pastrarea curateniei si igienei in mijlocul de transport, precum si asigurarea confortului termic corespunzator sezonului;

- prezenta in toate zonele Iasului; - punerea la dispozitia cetatenilor din toate cartierele, a seviciilor RATP:

- uzura mijloacelor de transport; -mijloace de transport moderne, in buna stare de functionare;

-siguranta in mijlocul de transport; -mijlocul de transport sa nu prezinte risc sau amenintare pt viata si bunastarea calatorului ;

- numarul de mijloace de transport per traseu; -sporirea numarului de mijloace pe trasee, in special pe cele care prezinta un grad al aglomeraii mai ridicat;

Preview document

Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 1
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 2
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 3
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 4
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 5
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 6
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 7
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 8
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 9
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 10
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 11
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 12
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 13
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 14
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 15
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 16
Demers de ameliorare a calității în serviciul de transport public în comun - RATP - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Demers de Ameliorare a Calitatii in Serviciul de Transport Public in Comun - RATP.doc

Alții au mai descărcat și

Manualul Calității în Cadrul Primăriei din Vaslui

INTRODUCERE Calitatea, ca instrument strategic în managementul general al organizaţilor, este identificată azi ca fiind unul dintre elementele...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?