Repere introductive Schimbarile ce survin in economia mondiala, cerintele fata de progresul tehnico-stiintific in privinta inlocuirii fondurilor fixe, precum si necesitatea utilizarii mai eficiente a resurselor financiare presupun utilizarea noilor metode de reinnoire a bazei tehnico-materiale. Din aceste considerente, leasingul, in ultimele decenii, a devenit un instrument netraditional si eficient de investire. Leasingul este o modalitate moderna de finantare prin care clientul beneficiaza de un bun, plata facandu-se esalonat pe perioada contractului de leasing, ratele platite fiind deductibile in functie de tipul contractului de leasing. Fata de alte forme de finantare, leasingul dispune de avantajul eliminarii birocratiei necesare acordarii unui credit precum si garantarea finantarii doar cu bunul ce face obiectul contractului de leasing. Aparitia si dezvoltarea leasingului au fost determinate de cauze obiective. Astfel, intreprinderile din S.U.A., U.K. si din alte tari se confruntau cu dificultati in finantarea afacerilor, ca urmare a rigiditatii formelor si procedeelor existente. In Statele Unite ale Americii, sistemul de leasing a aparut la inceputul anilor '50, iar in anii '60 a inceput sa fie utilizat si in tarile din Europa Occidentala, in primul rand, in Franta, Italia, Elvetia, Austria, ulterior in tari asiatice, precum Japonia, Coreea de Sud si in alte state, in cazurile in care lipsa de capital se compensa din contul imprumuturilor. Motivele care au stat la baza fundamentarii acestui proiect au un spectru larg de obiective, aspecte ce voi incerca in continuare sa le prezint si sa le raportez la mediul societatii contemporane romanesti. Astfel, un prim motiv il constituie faptul ca leasingul poate si, bineinteles, trebuie sa devina factorul principal in adaptarea si modernizarea capitalului fix in mediul de business. Se poate observa usor ca, Romania, stat integrat in EU, tinde spre o economie de piata moderna si eficienta, imperativele fiind dezvoltarea comertului si atragerea investitiilor. Din teoria si experienta internationala se cunoaste ca functionarea normala a economiei de piata este conditionata de promovarea unor politici economice eficiente si aplicarea legislatiei adecvate. Experienta din domeniu, atat a statelor dezvoltate, cat si a celor in curs de dezvoltare, demonstreaza elocvent ca intreprinderile apeleaza la leasing in finantarea proiectelor investitionale de durata medie si lunga. Gama utilajului livrat prin tranzactiile de leasing este variata, fapt ce asigura fiecarui beneficiar o abordare individuala a posibilitatii alegerii concrete a obiectivelor de leasing in functie de necesitatile tehnologice si posibilitatile financiare. Un al doilea motiv se constituie pe baza empiricului fapt ca la o simpla analiza statistica, in tarile estice, leasingul a devenit o oportunitate de renovare a utilajului si a unitatilor de transport, confirmandu-si rentabilitatea, fiind comod in realizare si prezinta avantaje evidente, in comparatie cu alte modalitati de investitii, inclusiv cu creditul bancar, leasingul asigurand, in ultimii ani, pana la un sfert din investitiile totale in capitalul fix. La acest capitol, Romania nu face exceptie, desi situatia actuala a pietei de leasing nu corespunde potentialului sau. Atragerea surselor de credit, cu o dobanda acceptabila, este binevenita pentru investitiile destinate extinderii si modernizarii procesului de productie. De mult timp in Romania, leasingul nu mai este o forma de finantare iesita din comun. Pot afirma ca astazi populatia este familiarizata cu finantarea prin leasing pentru cumpararea automobilelor astfel cum, cu multi ani in urma, aceasta era familiarizata cu libretul de economii emis de CEC. Piata matura a leasingului romanesc tinde spre noi structuri de finantare si acest lucru - in contextul retehnologizarii economiei Romaniei - este valabil in special pentru achizitia de echipamente costisitoare. In functie de tratamentul fiscal al leasingului in Romania, multe achizitii de echipamente care astazi sunt inca finantate din resurse proprii sau prin simple imprumuturi, vor fi in curand finantate in sistem leasing. Este astfel posibil ca obiectul leasingului sa fie reprezentat de material rulant in sistemul de transport feroviar ( inca detinut de stat ), pana la aeronave ( militare ) si chiar de intregi unitati de productie. Chiar daca in Romania exista o practica solida in ceea ce priveste finantarea prin leasing, ne putem astepta ca pe viitor, ca o urmare pozitiva a aderarii la Uniunea Europeana, sa asistam la o crestere a numarului de finantari in sistem de tip leasing. Utilizarea acestor facilitatilor de leasing poate insemna o folosire mai eficienta a resurselor, prin realizarea proiectelor firmei cu investirea unor sume initiale minime. De asemenea o parte importanta, sau chiar intregul plan de investitii pot fi esalonate pe termen mediu. De asemenea, prin leasing se pot minimiza costurile investitiei datorita exceptarii de la plata drepturilor de import. In acelasi timp, se pot utiliza, in cadrul managementului taxelor, facilitatile fiscale asociate cu deductibilitatea platilor aferente leasingului.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.