Diagnosticul Intercultural

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Noua Zeelanda, Maroc si Romania sunt tari situate pe continente diferite dar ce au in comun este deschiderea la mare. Palais des Roses este un hotel renumit din Agadir, un oras important din sud-vestul Marocului, situat pe malul Oceanului Atlantic, in apropiere de poalele muntilor Atals. Hotelul cuprinde 375 de camere decorate cu bun gust si inspirate de cultura traditionala marocana avand un numar de angajati de peste 500. De curand conducerea hotelului a hotarat extinderea si pe alte meleaguri, prima destinatie fiind Noua Zeelanda. Datorita diferentelor culturale ce s-au ivit intre membrii culturilor, hotelul infiintat nu s-a bucurat de mare succes, iar ca obiectiv pentru viitor, dar si ca sa poata iesi din impas fara cheltuieli prea mari, doreste sa investeasca intr-un nou hotel din Romania. Cei din Maroc au fost atrasi de Romania datorita fortei de munca ieftine, zonei deosebite ce nu a fost exploatata, dar ca sa nu dea gres ca in cazul Noii Zeelande departamentul MRU va realiza un diagnostic intercultural analizand cele trei tipuri de societati culturale si gasind solutii pentru indeplinirea obiectivului. 
REZUMAT
Studierea problema decizionale creata in urma existentei diferentelor specifice fiecarei tari in parte (Romania, Maroc, Noua Zeelanda) este obiectivul acestui diagnostic, iar sarcina principala a fost indentificarea celor mai importante caracteristici si valori , si incercarea obtinerii unui acord comun in privinta acestora. Diversitatea culturala aduce un mare plus in vederea obtinerii unor avantaje semnificative pe planul global al afacerilor, intrucat diferentele devin o sursa suplimentara de informatie si noutate in cazul dezvoltarii unei afaceri intr-o anumita regiune. 
In cadrul echipei este recomandata adoptarea unei solutii de compromise, astfel incat in urma incercarii intelegerii si adoptarii unor valori si tradtii diferite sa se poata reflecta in cultura in cadrul careia se desfasoara afacerea. Indiferent de strategia adoptata, compania trebuie sa utilizeze cu precadere diferentele culturale, asadar rezultatele obtinute sa fie pe masura asteptarilor si eforturilor depuse.
Fiecare membru al acestui diagnostic trebuie sa aduca la cunostinta impresiile si punctele de vedere , in scopul stabilirii atat unei idei comune, cat si a impartirii sarcinilor intre managerii responsabili de solutionarea problemei.
Potentialul profesional al fiecaruia a fost pus in evidenta, incat sa reflecte totalitatea valorilor fiecarei tari, atat celor compatibile, cat si celor mai putin, toate diferentele fiind puse in valoare intr-un mod constructiv. Desi in cadrul oricarei echipe apar stari tensionate si nenumarate contradictii, fiecare a stiut sa profite de orice oportunitate in scopul dezvoltarii si obtinerii unui rezultat favorabil pentru toti. 
I. Echipa Multiculturala
Echipa multiculturala este una diversificata, formata din 4 membri, dintre care 2 membri sunt din Romania, unul din Noua Zeelanda si unul din Maroc. 
in varsta de 35 ani, este casatorita si este mama a doi copii, de origine romana. A urmat cursurile Facultatii de Economie din cadrul universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi, unde a terminat si studiile de masterat, specializarea Economia Comertului Serviciilor si Turismului. Este o fire sociabila, se adapteaza repede situatiilor noi data fiind si experienta de 5 ani in domeniul hotelier si companii de turism.Ca pasiuni principale sunt drumetiile si tenisul dar este si o mare iubitoare de natura fapt pentru care am hotarat sa o cooptam in echipa noastra primind sarcina de a se ocupa cu gasirea specificatiilor culturale din tara de origine.
avand functia de manager al resurselor umane in cadrul hotelului din Maroc si provine dintr-o cultura cu un individualism mediu, in care familia se afla printre valorile fundamentale. Are 40 de ani si o famile cu un singur copil. A urmat cursurile Facultatii de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Cadi Ayyad specializarea Management, Master Managementul si Dezoltarea Resurselor Umane.De-a lungul celor 12 ani de cariera in acest domeniu a avut ocazia sa lucreze cu persoane de diferite nationalitati, invatand astfel sa respecte culturile partenerilor de afaceri. Este o persoana ambitioasa, responsabila, ce detine abilitati de comunicare si negociere si intotdeauna da dovada de profesionalism in tot ceea ce face potrivit cu munca in echipa.
Ca reprezentata a culturii din Noua Zeelanda, Raluca este o persoana practica si cu mare capacitate de munca si datorita faptului ca provine dintr-o tara cu un individualism ridicat stie sa-si repartizeze foarte bine sarcinile iar proiectele realizate de ea necesita multe ore de munca de care aceasta nu se plange. Manager in Activitatea de Turism, Raluca si-a finalizat studiile la Universitatea Otago, specializarea Management, Master in Managementul Turistic si Hotelier este o mama a doi copii in varsta de 34 ani. Locuieste impreuna cu familia sa in orasul natal unde si-a inceput cariera cu 11 ani in urma, fiind mai intai asistent manager la o companie de turism nu foarte renumita ajungand apoi sa lucreze la unul dintre cele mai mari hoteluri din tara. Datorita exeperientelor numeroase in acest domeniu dar si a abilitatilor sale a fost aleasa in aceasta echipa primind rolul de organizator dar si sarcina de a identifica problemele ce au dus la insuccesul noii afaceri deschise Noua Zeelanda.
este o veritabila romanca, o femeie puternica in varsta de 29 de ani si desi este divortata a reusit sa treaca cu brio peste toate incercarile vietii. Locuieste impreuna cu fetita ei de 2 ani si mama sa, si se mandreste intotdeuna cu faptul ca este femeie si nu simte nicicand existenta unei posibile competitii cu barbatii. A absolvit Facultatea de Management-Marketing in cadrul Universitatii Romano-Americana din Bucuresti si Master Afaceri Internationale si Management Intercultural la Universitatea Hochschule Heilbronn din Germania. Ca experienta anterioara putem mentiona Manager Resurse Umane Mc Donald's. Corina este un bun negociator greu de invins datorita abilitatilor deosebite de comunicare dar si datorita talentului de a citi oamenii. Fiind un bun mediator in relatiile interculturale, si faptul ca se poate adapta usor oricarei situatii in cadrul acestei echipe a prirmit sarcina de a centraliza informatiile si luarea celei mai bune decizii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Diagnosticul Intercultural.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!