Diagnosticul Intercultural

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 5613
Mărime: 200.82KB (arhivat)
Publicat de: Daniel Deaconu
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Introducere

Noua Zeelandă, Maroc şi România sunt ţări situate pe continente diferite dar ce au în comun este deschiderea la mare. Palais des Roses este un hotel renumit din Agadir, un oraş important din sud-vestul Marocului, situat pe malul Oceanului Atlantic, în apropiere de poalele munţilor Atals. Hotelul cuprinde 375 de camere decorate cu bun gust şi inspirate de cultura tradiţională marocană având un număr de angajaţi de peste 500. De curând conducerea hotelului a hotărât extinderea şi pe alte meleaguri, prima destinaţie fiind Noua Zeelandă. Datorită diferenţelor culturale ce s-au ivit între membrii culturilor, hotelul înfiinţat nu s-a bucurat de mare succes, iar ca obiectiv pentru viitor, dar şi ca să poată ieşi din impas fară cheltuieli prea mari, doreşte să investească într-un nou hotel din România. Cei din Maroc au fost atraşi de Romania datorită forţei de muncă ieftine, zonei deosebite ce nu a fost exploatată, dar ca să nu dea greş ca în cazul Noii Zeelande departamentul MRU va realiza un diagnostic intercultural analizând cele trei tipuri de societăţi culturale şi găsind soluţii pentru îndeplinirea obiectivului.

REZUMAT

Studierea problema decizionale creată în urma existenței diferențelor specifice fiecărei țări în parte (România, Maroc, Noua Zeelandă) este obiectivul acestui diagnostic, iar sarcina principală a fost indentificarea celor mai importante caracteristici și valori , și încercarea obținerii unui acord comun în privința acestora. Diversitatea culturală aduce un mare plus în vederea obținerii unor avantaje semnificative pe planul global al afacerilor, întrucât diferențele devin o sursă suplimentară de informație și noutate în cazul dezvoltării unei afaceri într-o anumită regiune.

În cadrul echipei este recomandată adoptarea unei soluții de compromise, astfel încât în urma încercării înțelegerii și adoptării unor valori și tradții diferite să se poată reflecta în cultura în cadrul căreia se desfășoară afacerea. Indiferent de strategia adoptată, compania trebuie să utilizeze cu precădere diferențele culturale, așadar rezultatele obținute să fie pe măsura așteptărilor și eforturilor depuse.

Fiecare membru al acestui diagnostic trebuie să aducă la cunoștință impresiile și punctele de vedere , în scopul stabilirii atât unei idei comune, cât și a împărțirii sarcinilor între managerii responsabili de soluționarea problemei.

Potențialul profesional al fiecaruia a fost pus în evidență, încât să reflecte totalitatea valorilor fiecărei țări, atât celor compatibile, cât și celor mai puțin, toate diferențele fiind puse în valoare într-un mod constructiv. Deși în cadrul oricărei echipe apar stări tensionate și nenumarate contradicții, fiecare a știut să profite de orice oportunitate în scopul dezvoltării și obținerii unui rezultat favorabil pentru toți.

I. Echipa Multiculturală

Echipa multiculturală este una diversificată, formată din 4 membri, dintre care 2 membri sunt din România, unul din Noua Zeelandă şi unul din Maroc.

în vârstă de 35 ani, este căsătorită şi este mamă a doi copii, de origine română. A urmat cursurile Facultăţii de Economie din cadrul universităţii Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, unde a terminat şi studiile de masterat, specializarea Economia Comerţului Serviciilor şi Turismului. Este o fire sociabilă, se adaptează repede situaţiilor noi dată fiind şi experienţa de 5 ani în domeniul hotelier şi companii de turism.Ca pasiuni principale sunt drumeţiile şi tenisul dar este şi o mare iubitoare de natură fapt pentru care am hotărât să o cooptăm în echipa noastră primind sarcina de a se ocupa cu găsirea specificaţiilor culturale din ţara de origine.

având funcţia de manager al resurselor umane în cadrul hotelului din Maroc şi provine dintr-o cultură cu un individualism mediu, în care familia se află printre valorile fundamentale. Are 40 de ani şi o famile cu un singur copil. A urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Cadi Ayyad specializarea Management, Master Managementul şi Dezoltarea Resurselor Umane.De-a lungul celor 12 ani de carieră în acest domeniu a avut ocazia să lucreze cu persoane de diferite naţionalităţi, învăţând astfel să respecte culturile partenerilor de afaceri. Este o persoană ambiţioasă, responsabilă, ce deţine abilităţi de comunicare şi negociere şi întotdeauna dă dovadă de profesionalism în tot ceea ce face potrivit cu munca în echipă.

Ca reprezentată a culturii din Noua Zeelandă, Raluca este o persoană practică şi cu mare capacitate de muncă şi datorită faptului că provine dintr-o ţară cu un individualism ridicat ştie să-şi repartizeze foarte bine sarcinile iar proiectele realizate de ea necesită multe ore de muncă de care aceasta nu se plânge. Manager în Activitatea de Turism, Raluca şi-a finalizat studiile la Universitatea Otago, specializarea Management, Master în Managementul Turistic şi Hotelier este o mamă a doi copii în vârstă de 34 ani. Locuieşte împreună cu familia sa în oraşul natal unde şi-a început cariera cu 11 ani în urmă, fiind mai întâi asistent manager la o companie de turism nu foarte renumită ajungând apoi să lucreze la unul dintre cele mai mari hoteluri din ţară. Datorită exeperienţelor numeroase în acest domeniu dar şi a abilităţilor sale a fost aleasă în această echipă primind rolul de organizator dar şi sarcina de a identifica problemele ce au dus la insuccesul noii afaceri deschise Noua Zeelandă.

este o veritabilă româncă, o femeie puternică în vârstă de 29 de ani şi deşi este divorţată a reuşit să treacă cu brio peste toate încercările vieţii. Locuieşte împreună cu fetiţa ei de 2 ani şi mama sa, şi se mândreşte întotdeuna cu faptul că este femeie şi nu simte nicicând existenţa unei posibile competiţii cu bărbaţii. A absolvit Facultatea de Management-Marketing în cadrul Universităţii Româno-Americană din Bucureşti şi Master Afaceri Internaţionale şi Management Intercultural la Universitatea Hochschule Heilbronn din Germania. Ca experienţă anterioară putem menţiona Manager Resurse Umane Mc Donald’s. Corina este un bun negociator greu de învins datorită abilităţilor deosebite de comunicare dar și datorită talentului de a citi oamenii. Fiind un bun mediator în relaţiile interculturale, şi faptul că se poate adapta uşor oricarei situaţii în cadrul acestei echipe a prirmit sarcina de a centraliza informaţiile şi luarea celei mai bune decizii.

Preview document

Diagnosticul Intercultural - Pagina 1
Diagnosticul Intercultural - Pagina 2
Diagnosticul Intercultural - Pagina 3
Diagnosticul Intercultural - Pagina 4
Diagnosticul Intercultural - Pagina 5
Diagnosticul Intercultural - Pagina 6
Diagnosticul Intercultural - Pagina 7
Diagnosticul Intercultural - Pagina 8
Diagnosticul Intercultural - Pagina 9
Diagnosticul Intercultural - Pagina 10
Diagnosticul Intercultural - Pagina 11
Diagnosticul Intercultural - Pagina 12
Diagnosticul Intercultural - Pagina 13
Diagnosticul Intercultural - Pagina 14
Diagnosticul Intercultural - Pagina 15
Diagnosticul Intercultural - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Diagnosticul Intercultural.docx

Alții au mai descărcat și

Diagnostic Intercultural - România și Grecia

I. DIMENSIUNI CULTURALE (dupa Geert Hofstede) a) ROMÂNIA Conform studiilor lui Geert Hofstede, România înregistreaza urmatoarele valori ale...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Diagnostic Intercultural - România și Grecia

I. DIMENSIUNI CULTURALE (dupa Geert Hofstede) a) ROMÂNIA Conform studiilor lui Geert Hofstede, România înregistreaza urmatoarele valori ale...

Diagnostic Intercultural - Romania, Rusia, Canada

Introducere Firma S.C Albimed S.R.L , este o societate cu capital privat, înfiinţată în mai 2011 , cu sediul în oraşul Tîrgu Neamţ ,strada Ştefan...

Management - Diagnostic Intercultural

REZUMAT Acest proiect are la bază un diagnostic cultural realizat asupra României, Irlandei, Suediei şi a Panama. Cele patru ţări au culturi...

Diagnostic Cultural-Management Intercultural

1.Rezumat : “Multiculturalismul implica înţelegerea, aprecierea şi valorizarea culturii proprii la care se adauga respectul bazat pe o informare...

Proiect Management Intercultural

REZUMAT Managementul intercultural încearcă să identifice şi să utilizeze instrumente şi metode eficace pentru a cunoaşte mai bine, a exploata şi...

Diagnostic intercultural - influența motivației asupra nivelului de vânzări în cadrul unei multinaționale

Rezumatul proiectului Prin intermediul acestui proiect de diagnostic cultural s-a urmărit evidenţierea influienţelor pe care cultura fiecarei ţări...

Diagnostic Intercultural

I. DIAGNOSTIC INTERCULTURAL a) Tabel- Diagnostic intercultural SINGAPORE SPANIA BELGIA ECUADOR INDIA Suprafata (km2) 699 km2 504.782 km 30.230...

Diagnostic Intercultural

Rezumat La realizarea acestui proiect au participat cate un reprezentant din urmatoarele tari : Estonia, Ecuador si Danemarca. Lucrand in echipa o...

Ai nevoie de altceva?