Diagnoză HR Banca Transilvania

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 41 în total
Cuvinte : 12098
Mărime: 940.00KB (arhivat)
Publicat de: Vlad R.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. dr. Angelica-Nicoleta Neculăesei
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi

Extras din proiect

Introducere

În viața de zi cu zi suntem înconjurați de organizații și de-a lungul vieții noastre facem parte din cel puțin o organizație. În încercarea de a defini organizația, se poate observa cu ușurință că organizația este formată dintr-o multitudine de elemente, în centrul cărora stă cea mai importantă resursă, resursa umană.

Când ne gândim la organizații care joacă un rol important în viața românilor, printre primele ce ne apar în minte sunt spitalele, bisericile și băncile. Ne-am îndreptat atenția spre o bancă, cea a "oamenilor întreprinzători", Banca Transilvania. Alegerea a fost una destul de ușoară, fiind o bancă românească, care încurajează antreprenorii dar și tinerii care își doresc un viitor mai bun în țara lor, oferind siguranța unei "bănci serioase". Am vrut să descoperim ceea ce e dincolo de ce vedem noi, în calitate de clienți, și să înțelegem ce înseamnă Banca Transilvania din mai multe perspective.

Primul dintre obiectivele acestei cercetări este identificarea principalelor componente ale culturii organizaționale ale Băncii Transilvania. Acesta este urmat de o analiză a acestora și de încadrarea organizației conform unui model, în cazul acesta, fiind modelul Hofstede.

Un al doilea obiectiv este stabilirea modului în care Banca Transilvania își manifestă responsabilitatea socială și în ce domenii, putând determina gradul de implicare a acesteia.

Cel de-al treilea obiectiv este identificarea nivelului de satisfacție al angajaților companiei și analiza cauzelor care conduc la insatisfacție, în cazul în care aceasta există.

De asemenea, formularea unor soluții la problemele regăsite în organizație reprezintă un obiectiv important de atins în această cercetare.

De-a lungul cercetării ne vom folosi de instrumente ca observația și chestionarul care ne vor ajuta să putem colecta și interpreta date din cadrul Băncii Transilvania.

În paginile care urmează se poate vedea cum s-a desfășurat cercetarea și care sunt concluziile la care s-a ajuns în urma acesteia.

I. Elemente de cultură organizațională

1. Scurtă descriere a organizației Banca Transilvania

Banca Transilvania SA, s-a înființat ca societate bancară în 1993 în Cluj-Napoca, sediul central al băncii situându-se în prezent în Cluj-Napoca, strada George Barițiu nr.8. Nivelele organizatorice de bază ale băncii sunt reprezentate de centrală și de unitățile operative.

Banca Transilvania SA este o societate comercială de tip SA, folosind sistemul unitar de administrare, fiind administrată de un Consiliu de Administrație, format din 7 administratori, aleși de către acționari, în cadrul AGA, care exercită funcția de supraveghere și care răspunde pentru modul în care îi sunt transpuse în practică hotărârile.

Banca efectuează operațiuni și activități specifice, în țară și în străinătate, pentru contul ei propriu, al clienților băncii, persoane fizice sau juridice, în numele unor instituții sau în colaborare cu acestea.

„Compania care își dorește ca lucrurile să fie bine făcute, ideile valorificate, iar visele împlinite, susținând oamenii care au curajul să facă lucrurile diferit. Mulți cred ca banking-ul e doar despre bani, credite și depozite. Dar noi credem ca e mai degrabă despre oameni și despre încredere. (Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania)

Povestea BT a început acum 25 de ani, la inițiativa unor oameni de afaceri clujeni. Am dus povestea mai departe, așa încât BT a devenit cea mai mare bancă din România - peste 3 milioane de clienți și circa 8.000 de persoane în echipă.” (Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania).

BT în cifre

Acum 25 de ani s-a înființat BT, cu o echipă formată din 13 persoane și o sucursală. În prezent:

- Locul 1 în topul băncilor din România

- 8000 de persoane în echipa

- 500 de sucursale și agenții

- Peste 3 milioane de clienți

- 3 linii de business: retail, IMM și corporate;

- 180 de orașe din România;

- 2 mil de operațiuni zilnic prin intermediul BT;

- 6 tranzacții cu cardurile BT au loc în fiecare secundă;

- 3 achiziții de banci Volksbank România (2015), Bancpost (2018) și Victoriabank din Republica Moldova (2018);

- Sunt cel mai mare finanțator instituțional al Statului prin impozite și titluri de stat;

- Finanțează idei, oameni, afaceri. Contribuie la creșterea gradului de bancarizare, la creșterea accesului românilor la banking, la bani. Contribuie la digitalizarea țării.

Organizarea la nivelul sucursalelor

Sucursalele Băncii Transilvania SA sunt unități operaționale, fără personalitate juridică, care efectuează, în condiții de eficiență, toate activitățile prevăzute în actul constitutiv al Băncii. În funcție de importanța economică a zonelor geografice, sucursalele pot fi: regionale, coordonatoare sau locale. În subordinea sucursalelor pot funcționa agenții, puncte de lucru sau unități de tip kiosk care vor desfășura activitățile în obiectul de activitate al băncii.

Bibliografie

www.bancatransilvania.ro

https://www.bancatransilvania.ro/bt-social-media-newsroom/stiri/bt-premiu-pentru-cea-mai-buna-campanie-de-csr-implementata-de-bt-club

https://www.bancatransilvania.ro/files/guvernanta-corporativa-bt/banca_transilvania_politicacsr.pdf

https://www.bancatransilvania.ro/uploads/BT_Annual_Report_Volume_1-2009.pdf

https://www.csr-romania.ro/news/comunicate-de-presa/1020-banca-transilvania-incheie-cu-succes-unul-dintre-programele-accesate-din-fonduri-europene-dedicat-angajatilor-sai-.html

https://www.hofstede-insights.com/wp-content/uploads/2018/09/Organizational-Culture-report-Demo-company-functional.pdf

Preview document

Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 1
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 2
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 3
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 4
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 5
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 6
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 7
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 8
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 9
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 10
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 11
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 12
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 13
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 14
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 15
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 16
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 17
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 18
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 19
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 20
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 21
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 22
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 23
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 24
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 25
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 26
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 27
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 28
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 29
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 30
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 31
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 32
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 33
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 34
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 35
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 36
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 37
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 38
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 39
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 40
Diagnoză HR Banca Transilvania - Pagina 41

Conținut arhivă zip

  • Diagnoza HR Banca Transilvania.docx

Alții au mai descărcat și

Evaluarea posturilor - Banca Transilvania

CAP. 1. PREZENTAREA COMPANIEI Banca Transilvania este un jucǎtor activ pe piaţǎ, devenind, datoritǎ accelerǎrii implementǎrii stategiei de...

Diagnoza Culturii Organizaționale a Băncii Raiffeisen

1. CADRU GENERAL Firma este un ansamblu de activităţi tehnice şi economice specifice unei afaceri, completat de portofoliul de produse şi / sau...

Managementul Resurselor Umane

Capitolul I: Prezentarea generala a bancii BANCPOST Infiintata in 1991, Bancpost opereaza printr-o retea de peste 200 de unitati la nivelul...

Studiu de Caz - Conflicte

Conflictul este orice formă modificată, afectată, alterată, negativată a relaţiilor interpersonale, comparativ cu modul în care sunt ele acceptate...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Banca Transilvania

Introducere Sistemul bancar din Romania este compus din doua nivele si anume o banca centrala si institutiile financiare, carora prin lege li s-a...

Ai nevoie de altceva?