Introducere In viata de zi cu zi suntem inconjurati de organizatii si de-a lungul vietii noastre facem parte din cel putin o organizatie. In incercarea de a defini organizatia, se poate observa cu usurinta ca organizatia este formata dintr-o multitudine de elemente, in centrul carora sta cea mai importanta resursa, resursa umana. Cand ne gandim la organizatii care joaca un rol important in viata romanilor, printre primele ce ne apar in minte sunt spitalele, bisericile si bancile. Ne-am indreptat atentia spre o banca, cea a "oamenilor intreprinzatori", Banca Transilvania. Alegerea a fost una destul de usoara, fiind o banca romaneasca, care incurajeaza antreprenorii dar si tinerii care isi doresc un viitor mai bun in tara lor, oferind siguranta unei "banci serioase". Am vrut sa descoperim ceea ce e dincolo de ce vedem noi, in calitate de clienti, si sa intelegem ce inseamna Banca Transilvania din mai multe perspective. Primul dintre obiectivele acestei cercetari este identificarea principalelor componente ale culturii organizationale ale Bancii Transilvania. Acesta este urmat de o analiza a acestora si de incadrarea organizatiei conform unui model, in cazul acesta, fiind modelul Hofstede. Un al doilea obiectiv este stabilirea modului in care Banca Transilvania isi manifesta responsabilitatea sociala si in ce domenii, putand determina gradul de implicare a acesteia. Cel de-al treilea obiectiv este identificarea nivelului de satisfactie al angajatilor companiei si analiza cauzelor care conduc la insatisfactie, in cazul in care aceasta exista. De asemenea, formularea unor solutii la problemele regasite in organizatie reprezinta un obiectiv important de atins in aceasta cercetare. De-a lungul cercetarii ne vom folosi de instrumente ca observatia si chestionarul care ne vor ajuta sa putem colecta si interpreta date din cadrul Bancii Transilvania. In paginile care urmeaza se poate vedea cum s-a desfasurat cercetarea si care sunt concluziile la care s-a ajuns in urma acesteia. I. Elemente de cultura organizationala 1. Scurta descriere a organizatiei Banca Transilvania Banca Transilvania SA, s-a infiintat ca societate bancara in 1993 in Cluj-Napoca, sediul central al bancii situandu-se in prezent in Cluj-Napoca, strada George Baritiu nr.8. Nivelele organizatorice de baza ale bancii sunt reprezentate de centrala si de unitatile operative. Banca Transilvania SA este o societate comerciala de tip SA, folosind sistemul unitar de administrare, fiind administrata de un Consiliu de Administratie, format din 7 administratori, alesi de catre actionari, in cadrul AGA, care exercita functia de supraveghere si care raspunde pentru modul in care ii sunt transpuse in practica hotararile. Banca efectueaza operatiuni si activitati specifice, in tara si in strainatate, pentru contul ei propriu, al clientilor bancii, persoane fizice sau juridice, in numele unor institutii sau in colaborare cu acestea. ,,Compania care isi doreste ca lucrurile sa fie bine facute, ideile valorificate, iar visele implinite, sustinand oamenii care au curajul sa faca lucrurile diferit. Multi cred ca banking-ul e doar despre bani, credite si depozite. Dar noi credem ca e mai degraba despre oameni si despre incredere. (Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania) Povestea BT a inceput acum 25 de ani, la initiativa unor oameni de afaceri clujeni. Am dus povestea mai departe, asa incat BT a devenit cea mai mare banca din Romania - peste 3 milioane de clienti si circa 8.000 de persoane in echipa." (Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania). BT in cifre Acum 25 de ani s-a infiintat BT, cu o echipa formata din 13 persoane si o sucursala. In prezent: - Locul 1 in topul bancilor din Romania - 8000 de persoane in echipa - 500 de sucursale si agentii - Peste 3 milioane de clienti - 3 linii de business: retail, IMM si corporate; - 180 de orase din Romania; - 2 mil de operatiuni zilnic prin intermediul BT; - 6 tranzactii cu cardurile BT au loc in fiecare secunda; - 3 achizitii de banci Volksbank Romania (2015), Bancpost (2018) si Victoriabank din Republica Moldova (2018); - Sunt cel mai mare finantator institutional al Statului prin impozite si titluri de stat; - Finanteaza idei, oameni, afaceri. Contribuie la cresterea gradului de bancarizare, la cresterea accesului romanilor la banking, la bani. Contribuie la digitalizarea tarii. Organizarea la nivelul sucursalelor Sucursalele Bancii Transilvania SA sunt unitati operationale, fara personalitate juridica, care efectueaza, in conditii de eficienta, toate activitatile prevazute in actul constitutiv al Bancii. In functie de importanta economica a zonelor geografice, sucursalele pot fi: regionale, coordonatoare sau locale. In subordinea sucursalelor pot functiona agentii, puncte de lucru sau unitati de tip kiosk care vor desfasura activitatile in obiectul de activitate al bancii.
www.bancatransilvania.ro https://www.bancatransilvania.ro/bt-social-media-newsroom/stiri/bt-premiu-pentru-cea-mai-buna-campanie-de-csr-implementata-de-bt-club https://www.bancatransilvania.ro/files/guvernanta-corporativa-bt/banca_transilvania_politicacsr.pdf https://www.bancatransilvania.ro/uploads/BT_Annual_Report_Volume_1-2009.pdf https://www.csr-romania.ro/news/comunicate-de-presa/1020-banca-transilvania-incheie-cu-succes-unul-dintre-programele-accesate-din-fonduri-europene-dedicat-angajatilor-sai-.html https://www.hofstede-insights.com/wp-content/uploads/2018/09/Organizational-Culture-report-Demo-company-functional.pdf
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.