Introducere In acest proiect ne-am propus sa aflam care este cultura organizationala, si care sunt punctele forte si punctele slabe ale firmei Carrefour, responsabilitatea sociala, pentru a vedea care sunt proiectele pe care le desfasoara acestia pentru a ajuta societatea in care traim si mediul inconjurator, de a studia satisfactia angajatilor din companie, de a vedea care sunt nivele de insatisfactie care trebuie acoperite de organizatie si coerenta strategica la nivelul activitatilor cu impact asupra resurselor umane, iar dupa ce se vor studia aceste aspecte se va face o lista a recomandarilor la problemele identificate de noi in urma cercetarii. In plus pentru a studia aceste elemente si pentru a incepe sa vorbim despre diferite aspecte si moduri de abordare, ce tin de aspecte manageriale, va trebui mai intai,, pentru a clarifica cine este si ce face, sa facem o scurta descriere a firmei: Despre Grup Carrefour Carrefour s-a dezvoltat din dorinta de a aduce pe piata produse diversificate, de calitate superioara, la preturi mici. Retailerul este prezent in 34 de tari, cu aproximativ 10.100 magazine si peste 471.000 de angajati. Primul hipermarket a fost deschis pe 15 iunie 1963 in localitatea Sainte-Genevieve-desBois, o localitate din apropierea Parisului, avand peste 2500 de metri, de trei ori mai mare decat orice alt retailer de atunci. Hipermarketul Carrefour reuneste o gama larga si diversa de produse, atat alimentare cat si non-alimentare, printre care produse textile, de casa, pentru masina, electronice si electrocasnice. Vizionarii din spatele acestui concept sunt Dennis Defforey, Jacques Defforey si Marcel Fournier. Atat Marcel Fournier cat si fratii Defforey aveau experienta in retail, fratii Defforey au lucrat pentru compania familiei, Badin-Defforey, specializata in comercializarea produselor alimentare, in timp ce Marcel Fournier avea un magazin de proximitate. Primul Carrefour a fost deschis in zona Militari, mai exact pe Autostrada Bucuresti- Pitesti, com. Chiajna, jud. Ilfov. Cu 55.000 de articole hipermarketul a fost inaugurat pe 27 iunie 2001 de catre echipa Carrefour in frunte cu directorul general din acea perioada, Francois Oliver. Marca proprie "Nu doar preturile mici ne definesc. Ne dorim sa raspundem cat mai bine schimbarii situatiei economice mondiale si locale, astfel incat clientii nostri sa beneficieze in continuare de calitate si diversitate la cele mai mici preturi. Pentru a face posibil acest lucru, in septembrie 2009, am lansat in Romania gama noastra de produse. Marca Proprie Carrefour insumeaza produse alimentare si non- alimentare care respecta toate standardele de calitate ale grupului, ce rezulta dintr-un parteneriat incheiat cu furnizorii locali." Filiera Calitatii Carrefour Ca o garantie suplimentara a calitatii oferite, hipermarketul a implementat sistemul ,,Filiera Calitatii Carrefour" pentru carnea de porc, morcovi si cartofi. Filiera Calitatii reprezinta garantia retailerului ca aceste produse sunt in conformitate cu cele mai inalte standarde ale calitatii. Cu ajutorul ei incurajeaza si dezvoltarea producatorilor romani, care valorizeaza patrimoniul natural romanesc. In anul 2008 au pus bazele filierei calitatii pentru porc, in 2010 pentru morcovi, iar in 2011 pentru cartofi. Strategia Carrefour Inca din anul 2001 Carrefour si-a luat un angajament ferm fata de consumatorul roman, care inca sta in picioare si este unul din pilonii de comunicare - oferirea celor mai mici preturi, mereu. In plus, Carrefour este focusat pe dezvoltarea sa in ceea ce priveste partea de modernitate si inovatie. Magazinele sunt la o anumita perioada de timp remodelate, ele au un univers client (zona receptie clienti) foarte bine dotate din punct de vedere tehnic si al accesibilitatii pentru client, iar in magazin se depun eforturi pentru a avea un spatiu de cumparaturi care sa faca experienta de shopping cat mai placuta.
In aceasta etapa scopul lucrarii este de a analiza cultura organizationala a companiei Carrefour in Romania, iar pentru a afla acest lucru s-a decis adoptarea modelului lui (Denison
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.