Echipa Managerială

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 6440
Mărime: 25.55KB (arhivat)
Publicat de: Cristian Sârbu
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Echipa manageriala este un grup de lucru ce se constituie, de regula, cu caracter permanent si care se situeaza pe lânga manager. Pot exista situatii când echipa sa se constituie numai pentru o anu¬mita durata de timp. În numeroase cazuri echipele manageriale îsi dovedesc utilitatea. Sunt însa si situatii când acestea, datorita dez¬orientarii, dezorganizarii sau convertirii catre alte scopuri particu¬lare, sa faca abuzuri sau sa actioneze neeficient. În asemenea cazuri este necesara interventia managerului pentru a schimba atitudinea membrilor echipei.

Echipa manageriala ne apare ca un raspuns la nevoia pe care o resimte managerul de a folosi competenta deosebita a anumitor colaboratori pentru analiza, planificarea, organizarea, urmarirea realizarii unor obiective majore din viata societatii comerciale. Se urmareste ca, pe aceasta cale, sa se perfectioneze sistemul de comunicare manageriala, sa se economiseasca timpul, sa se sporeasca competenta în tratarea unor probleme executive sau din domeniul financiar, sa se elaboreze politici sau sa se contureze masuri.

De retinut ca echipa manageriala se formeaza pentru a îndeplini o sarcina pentru realizarea careia nu exista o componenta în organigrama societatii comerciale. Si mai trebuie, de asemenea, avut în vedere ca managerul nu are obligatia sa adopte toate punctele de vedere ale echipei. În activitatea sa practica, el are datoria sa ana¬lizeze cu un pronuntat spirit critic propunerile ce i se fac, sa le contureze utilitatea si eficacitatea, sa le stabileasca domeniul de aplicabilitate – pe scurt, sa previna eventualele esecuri la care ar putea fi supus în urma aplicarii cu superficialitate, a unor sugestii venite din partea echipei.

2. Componenta echipei manageriale

În mare parte, eficienta sau ineficienta echipei manageriale se datoreaza componentei acesteia. De aceea, ea trebuie sa fie selectata cu mare grija. Echipa manageriala este chemata sa informeze, sa educe, sa difuzeze idei si planuri manageriale, sa contribuie la schimbarea unor atitudini, sa puna ordine în fapte si în actiuni, sa dinamizeze, sa explice si sa clarifice, sa tempereze stari conflictuale sau sa modereze comportamente.

Pentru a-si putea îndeplini acest rol, echipa manageriala trebuie alcatuita cu multa grija si simt de raspundere. Membrii ei pot proveni din diverse nivele ierarhice. Se recomanda ca numarul lor sa nu fie prea mare si sa fie atrasi salariati excelenti si de actiune, ca¬pabili sa influenteze pozitiv si mobilizator colaboratorii. Ei tre¬buie sa posede capacitatea de a se orienta cu usurinta în probleme dificile, sa aiba o înalta specializare, sa fie maturi pe planul emo¬tional, sa dovedeasca maturitate în analiza si tratarea fenomenelor manageriale.

Situatia de membru în echipa manageriala ofera fiecaruia posi¬bilitatea de a activa, de a învata, de a dobândi experienta, de a câstiga încredere în sine si de a folosi cu rezultate mai bune posibi¬litatile de care dispune. Pentru aceasta este nevoie ca cel ce a fost selectat de catre manager sa intre în componenta echipei, sa fie animat de dorinta de a lucra în echipa si de a contribui la creste¬rea autoritatii si prestigiului grupului respectiv.

Seriozitatea trebuie sa caracterizeze pe fiecare component al echipei. Ea urmeaza sa însoteasca toate actiunile fiecarui membru, începând de la frecventa la fiecare reuniune, si continuând cu stu¬dierea problematicilor, elaborarea materialelor sau studiilor, prega¬tirea interventiilor personale, fundamentarea concluziilor si propu¬nerilor ce le considera necesare si utile.

În constituirea echipei manageriale este recomandabil ca o parte dintre membri sa fie din afara societatii comerciale. Acestia, de regula, se pronunta în mod obiectiv si categoric. Prezenta unor membri si din cadrul societatii comerciale este utila, deoarece aces¬tia au posibilitatea de a oferi informatii tehnice si economice spe¬cifice unitatii, în dezbaterile echipei.

Indiferent de provenienta acestora, este de dorit ca membrii echipei sa posede o experienta cât mai bogata în problemele mana¬geriale. În acelasi timp, pentru a lucra eficient ca membri ai echi¬pei manageriale, acestia trebuie sa se caracterizeze si prin alte calitati: sa fie onesti, sa aiba capacitatea de a-si asuma raspunderi fata de riscurile societatii comerciale, sa dovedeasca curaj în tra¬tarea problemelor dificile, sa posede discernamânt si flexibilitate în gândire.

3. Obiective si functiuni

Constituirea echipei manageriale începe cu definirea însusirilor pe care trebuie sa le întruneasca membrii acesteia. În continuare, urmeaza gasirea acestora, operatiune deloc usoara.

În acest scop, managerul îsi întocmeste mai întâi un plan pri¬vitor la compozitia si continuitatea echipei. În aceasta etapa se pre¬cizeaza diferitele domenii din care se doreste sa provina membrii echipei, proportia celor proveniti din societatea comerciala si a celor din exteriorul ei.

În continuare, se definitiveaza lista cu calitatile personale, subliniindu-se acelea generale, de dorit sa le posede fiecare membru al echipei, precum si calitatile speciale, specifice componentilor echipei.

Cerintele si procedurile aferente activitatilor enuntate mai sus, se regasesc sub forma de obiective si functiuni, discutate si apro¬bate în principiu de catre consiliul de administratie. Adoptarea unei asemenea practici, este de natura sa previna aparitia de esecuri în acest domeniu. Pe aceasta cale se poate contura cu claritate scopul formarii echipei si se pot defini obiectivele, se stabileste climatul pentru exprimarea nestingherita a opiniilor si a ideilor.

Scopul, obiectivele si functiile se prezinta într-o formulare ini¬tiala de catre manager. Ele sunt analizate, dezbatute si definitivate de catre întreaga echipa, ceea ce se constituie ca o componenta de natura motivationala favorabila pentru participarea la actiuni co¬mune viitoare ale membrilor grupului respectiv.

Continutul functiilor si atributiilor echipei sunt concepute de catre manager. În functie de nevoile concrete ale societatii comer¬ciale, acestea se pot referi la: atributii referitoare la supravegherea si verificarea modului de folosire a mijloacelor societatii comerciale, atributii legate de elaborarea politicii sau strategiei societatii co¬merciale, atributii privitoare la conceperea de programe pentru perfectionarea procesului managerial si asa mai departe.

Preview document

Echipa Managerială - Pagina 1
Echipa Managerială - Pagina 2
Echipa Managerială - Pagina 3
Echipa Managerială - Pagina 4
Echipa Managerială - Pagina 5
Echipa Managerială - Pagina 6
Echipa Managerială - Pagina 7
Echipa Managerială - Pagina 8
Echipa Managerială - Pagina 9
Echipa Managerială - Pagina 10
Echipa Managerială - Pagina 11
Echipa Managerială - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Echipa Manageriala.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor

ABSTRACT A major risk for banks is the reputational risk that may occur as a result of their involvement in money laundering activities or in...

Dobânda și dreptul comercial și practica economică

CAPITOLUL I DOBÂNDA ÎN DOCTRINA SI PRACTICA JURIDICA Conceptul de dobânda este o notiune controversata nu numai în doctrina economica, ci si...

Performanța Managerială în Firmele Românești

INTRODUCERE Perioada ultimului deceniu a mediului economic din România a fost caracterizată de apariţia pe scară largă a societăţilor comerciale...

Perfecționarea Transportului Intern și Eficiența Economică a Acestuia la Societatea Comercială OLTCONS - Slatina

CAPITOLUL I 1.TRANSPORTUL INTERN - NECESITATE, IMPORTANŢĂ, ORGANIZARE, CLASIFICARE 1.1. Necesitatea şi importanţa perfecţionării transportului...

Evaluarea întreprinderii SC prodlacta SA

Capitolul 1: Descrierea obiectului și procesului evaluării, descrierea afacerii și a indicatorilor de activitate În scopul realizării unei...

Conceptul de management și școlile de management - procesul de management la SC Romprix Exim SRL

INTRODUCERE Lucrarea de faţă face parte din încercările de a înţelege schimbările produse în domeniul atât de fascinant al managementului şi...

Producerea și Comercializarea Articolelor de Mobilier

1. Descrierea afacerii 1.1. Descrierea ideii de afaceri Înfiinţarea unei societăţi care produce articole de mobilier modern reprezintă o...

Metode și tehnici manageriale la întreprinderea de producție SA Bere-Unitanc

Introducere Activitatea oricarei intreprinderi fie ea de servicii sau cum în cazul nostru de productie este necesara o buna dirijare Manageriala a...

Ai nevoie de altceva?