Efecte ale Crizei Economice in Companiile Romanesti

Extras din proiect Cum descarc?

Teorii si factorii care au determina criza economica 
Echilibrul economic semnifica acea stare spre care tinde piata bunurilor economice, piata monetara, piata capitalurilor, piata muncii, precum si piata nationala in ansamblul sau, in sensul egalizarii cererii si ofertei, respective in cel al unei asemenea diferente dintre ele care sa nu depaseasca limite considerate normale si care nu creeaza tensiuni sociale grave.
Economia in orice tara este dominata de dezechilibre economice ce sunt expresia modificarilor limitelor resurselor si tehnologiilor, a restrictiilor consumatorilor privind cumpararea de bunuri si servicii, inclusiv a unor greseli de politica economica generala pe termen lung, reflectand neconcordanta dintre cererea si oferta agregata.Dezechilibrul economic se manifesta in crize economice, de deficit bugetar , somaj si inflatie.
Criza economica actuala nu a pornit din Romania, ci din SUA, insa se face resimtita din ce in ce mai mult si in tara noastra, prin urmare si asupra companiilor romanesti.
Criza economica a inceput in urma cu mai bine de 20 de ani in SUA, a fost precedata si intarita de alte crize mai mici care s-au rezolvat doar in aparenta, iar rezultatul este unul foarte grav, care isi dezvaluie pe zi ce trece proportiile catastrofale. 
Criza din SUA a fost cauzata de sectorul imobiliar, si a trecut oceanul in aceeasi forma, in Romania nu se poate vorbi de o piata imobiliara afectata de criza mondiala, pentru simplul motiv ca o scadere a preturilor la terenuri si cladiri, chiar si cu 30 - 40 la suta, nu ar face decat sa aduca lucrurile mai aproape de normal, poate ca mai tarziu lucrurilor se vor agrava. Cresterile necontrolate a preturilor imobiliare din SUA au fost sustinute de cererea din ce in ce mai mare pentru locuinte si s-a putut constata un influx puternic de investitori atrasi tocmai de cresterile masive ale valorii proprietatilor de la an la an. Problema majora este ca investitorii au uitat de existenta legilor cererii si ofertei si de faptul ca piata ajunge la un moment dat la saturatie.
Un alt element ce a favorizat criza este creditul.Creditul este un instrument minunat daca este folosit corespunzator: pentru a incepe sau a extinde o afacere care poate creea locuri de munca, pentru a achizitiona case sau masini. Din nou locurile de munca sunt create, iar nevoile oamenilor sunt satisfacute.Dar in ultimii 10 ani, creditul a iesit de sub control; mii de oameni au luat imprumuturi mai mari decat isi puteau permite.Ei au inceput sa-si cumpere case foarte usor si sa faca investitii pe pura speculatie. 
Teoria consumatorului isi propune sa explice maniera in care individul repartizeaza resursele sale intre diferite bunuri si servicii disponibile, astfel incat sa si maximizeze satisfactia produsa prin consumul lor.Obtinerea satisfactiei maxime oferite de consumul bunurilor si serviciilor procurate cu ajutorul resurselor limitate care formeaza "bugetul" individului defineste starea de echilibru a consumatorului.Aceasta teorie a fost dezvoltata de economistii neoclasici din ultima patrime a secolului al XIX lea**, sub influenta filosofilor utilitaristi, pornindu se de la premisa ca individul rational cauta maximum de satisfactie sau de utilitate.
Exista situatia in care consumatorul stie sa faca alegerea bunurilor de care are nevoie nu prin masurarea utilitatii lor, ci prin stabilirea ordinei in care prefera bunurile respective. In fixarea combinatiilor posibile de produse de care are nevoie, numite "cosuri" sau "panere" de consum, consumatorul tine seama de doua elemente esentiale: valoarea relativa a produselor, adica preturile lor, si resursele banesti proprii disponibile pentru procurarea lor, care reprezinta ceea ce se numeste constrangerea sau restrictia bugetara. 
Aceasta teorie este relevanta pentru modul in care a inceput sa se comporte populatia ca urmare a schimbarilor de tip economic din viata lor.Astfel putem spune ca indivizii sunt mult mai selectivi in ceea ce priveste produsele pe care le consuma din punct de vedere a pretului pe care il au, ca urmare produsele de lux nu sunt solicitate foarte tare, in schimb produsele de baza sunt la mare cautare.Rezulta faptul ca multe firme isi vor reduce activitatea ducand implicit la o crestere a somajului in randul populatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Efecte ale Crizei Economice in Companiile Romanesti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!