Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2590
Mărime: 17.82KB (arhivat)
Publicat de: Anatolie Mihai
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dan Andrei
UNIVERSITATEA DE VEST FACULTATEA DE ECONOMIE SI ADMINISTRARE A AFACERILOR

Extras din proiect

Introducere

Cel mai important lucru pe care il poate face o firma de transport rutier astazi pentru a-si imbunatati pozitia competitiva este de a-si imbunatati programul de marketing.

Deoarece nu toate companiile de transport pe camioane sunt organizate in acelasi mod, sunt discutate chestiuni generale care depasesc formatul organizational specific, si sunt propuse principii care in general ar trebui sa fie aplicabile.

Majoritatea conceptelor sunt pur si simplu idei evidente transferate de la alte industrii sau sunt deja practicate de o parte din transportatorii mai sofisticate de astazi. Insa succesul in competitia transporturilor este deseori realizat aplicand aceste fundamente intr-un mod mai consistent decat o face un concurent.

Originile problemei marketingului

Industria transportului rutier, mai ales sectorul rutelor regulate, a suferit o lovitura dubla. Traficul transporturilor rutiere a scazut dramatic in timpul recesiunii. Transportatorii individuali au anuntat o revarsare de „Actiuni Independente” care submina structura tarifelor incarcaturii incomplete pe camion.

Stabilirea Tarifelor pentru Firme de Transport Rutier ia in considerare propunerile de a reduce sau a elimina in totalitate imunitatea antitrust pentru stabilirea colectiva a tarifelor.

Transportul privat, in special, cunoaste o relaxare aproape completa a restrictiilor regulamentare si poate ar putea chiar sa dea in arenda operatori-proprietari in mod direct.

Industria reglementata a transportului pe camioane are de a face in mod clar cu cea mai serioasa provocare de pana acum.

Majoritatea industriei, din perspectiva managementului, este prea slab echipata in momentul actual pentru a face fata provocarii unei necesitati pentru schimbare rapida.

Tranzitia de la un transportator mai mic la unul mai mare este deseori dificila pentru acest transportator, mai ales dezvoltarea programelor formale de management pentru a inlocui stilul intreprinzator puternic al fondatorului sau al fondatorilor.

Trasaturile care au dobandit din punct de vedere istoric succesul transportatorilor, precum perfectiunea rutinelor pentru realizarea sarcinilor foarte repetative intr-o industrie deosebit de intensiva din punct de vedere a muncii, acuma o ameninta cu ruinarea. Vechiul mediu a cerut o metoda de a defini sarcini eficiente, de rutina si de a le realiza in mod sigur, insa noul mediu cere flexibilitate si oportunism.

Mediul schimbator al pietei va schimba in mod cert rolul marketingului in operatiunile transporturilor rutiere. Companiile de transport pe camioane vor interpreta mediul competitiv ca fiind mult mai complex si le va fi mult mai dificil sa isi mentina pozitiile stabilite pe piata. Trebuie sa ramana in fata concurentilor lor in ceea ce priveste oferta de concepte noi de tarife si servicii.

Noul mediu provoaca firmele de transport rutier cu rute regulate, dar prezinta si oportunitati. Pentru a profita de aceste oportunitati, transportatorii trebuie sa realizeze cu succes tranzitia la transportatori orientati spre marketing.

Auditul de marketing

Primul pas spre garantarea acestei tranzitii este „auditul de marketing”. Scopul auditului de marketing este de a oferi o revizie detailata a programului de marketing existent al companiei si a eficacitatii sale in confruntarea noii provocari.

Figura 1 ilustreaza pasii evaluarii si reorganizarii capabilitatilor de marketing al unui transportator pentru a face fata noilor provocari. Arata ca subiectul acestei lucrari este doar un pas in procesul reorganizarii programului de marketing.

In viitor, planurile de marketing ale firmelor de transport rutier vor necesita o considerare a unei game mult mai vaste de optiuni decat erau disponibile sub restrangerile regulamentare traditionale.

Figura 1. Pasi in reorganizarea capabilitatilor de marketing ale unui transportator pentru a face fata noilor provocari concurentiale ale anilor 1980.

Preview document

Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 1
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 2
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 3
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 4
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 5
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 6
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 7
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 8
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 9
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 10
Elementele unui audit de marketing pentru o industrie competitivă a firmelor de transport rutier - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Elementele unui Audit de Marketing pentru O Industrie Competitiva a Firmelor de Transport Rutier.doc

Ai nevoie de altceva?